۷۱۴۹۶۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

لیگ یک، بستر رشد مربیان نوپا

بازی‌های لیگ یک با صعود تیم‌های نفت مسجدسلیمان و نساجی قائمشهر به پایان رسید و این دو تیم با مربیان نوپا و تازه‌کار جواز صعود به لیگ برتر را به دست آوردند.

ایران ورزشی: بازی‌های لیگ یک با صعود تیم‌های نفت مسجدسلیمان و نساجی قائمشهر به پایان رسید و این دو تیم با مربیان نوپا و تازه‌کار جواز صعود به لیگ برتر را به دست آوردند.

نکونام و فکری در حالی توانستند با تیم‌های تحت هدایت خود لیگ برتری شوند که سابق بر این زمام صعود از لیگ یک به لیگ برتر دست مربیان سنتی بود؛ مربیانی که در همین لیگ گذشته نیز صاحب تیم بودند اما در نهایت رقابت را به دو مربی تازه‌کار فوتبال ایران باختند.

صعود فکری و نکونام از لیگی که به صعود مربیان تکراری عادت کرده بود، دروازه جدیدی را به روی مدیران باشگاه‌های این سطح باز می‌کند. مدیرانی که به دلیل اطلاعات غلط واسطه‌ها همواره تصور می‌کنند صعود از این سطح به لیگ برترکاری است که از دست مربیان سنتی یا پا به سن گذاشته برمی‌آید و جوان‌ها هیچ‌گاه قادر به موفقیت در این عرصه نیستند. فکری و نکونام اما بدعت‌های تازه‌ای را در لیگ یک بنا کردند و قطعا صعود همزمان آنها زمینه فعالیت را برای دیگر مربیان جوان فراهم خواهد ساخت تا احتمالا آنها نیز در سال‌های آتی طعم شیرین صعود و لیگ برتری شدن را بچشند.

این کامیابی تازه در واقع یک مزیت بزرگ برای مربیان جوان است تا احیانا اگر با پیشنهادهایی مواجه شدند، با خوشبینی و اعتماد به نفس بیشتری آن را بپذیرند و حاضر به فعالیت در لیگ یک شوند.

شاید یکی از دلایلی که همواره موجب شده چهره‌های فوتبال ایران از همکاری با تیم‌های لیگ یکی خودداری کنند فضای مسموم حاکم بر بازی‌های لیگ یک باشد؛ زد و بندها و دسیسه‌هایی که همواره نقشی تعیین کننده در صعود تیم‌ها ایفا کرده است اما آنچه اخیرا در لیگ یک رقم خورد نشان می‌دهد که فارغ از همه این معادلات پشت پرده‌ای و زد و بندها و بدون پیشینه مربیگری در لیگ یک نیز می‌توان به موفقیت‌هایی در این میدان امیدوار بود و مربیان جوان نباید از رقابت با مربیان باتجربه هراسی به دل راه دهند.

بسیاری از چهره‌های فوتبال ایران که سابقه طولانی در استقلال و پرسپولیس داشته‌اند از پذیرش مربیگری تیم‌های لیگ یک هراس دارند و زیر بار مربیگری در این کارزار نمی‌روند. لیگ یک اما فرصت بزرگی است برای نام‌های ماندگار فوتبال ایران تا هنر و توانایی خود را به اثبات برسانند. این لیگ را باید جدی گرفت. بیش از همیشه و بیش از هر زمانی...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج