۷۱۴۹۸۷
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

طنز؛ محسن ربیع‌خواه سورپرایزی برای برجام

با توجه به اینکه پروژه دریدن‌های ترامپ در خصوص توافق‌های جهانی، با برجام تکمیل شد، لازم دانستیم چند نکته را پیرامون دوران «پسا پسا برجام» یاد آوری کنیم:

روزنامه قانون: با توجه به اینکه پروژه دریدن‌های ترامپ در خصوص توافق‌های جهانی، با برجام تکمیل شد، لازم دانستیم چند نکته را پیرامون دوران «پسا پسا برجام» یاد آوری کنیم:

الف) بعد از حرف‌های ترامپ، خانم موگرینی و دکتر روحانی اعلام کردند که ایران و اتحادیه اروپا به برجام پایبند خواهند ماند. چین و روسیه هم که توضیحی لازم ندارند. در یکی دو روز اخیر ما دیدیم که نمایندگان هوشیار ما در مجلس، طی یک حرکت نمادین با آتش زدن برجام، پایبندی خود را به این توافق نشان دادند. از آنجایی‌که جامعه جهانی ممکن است با ادبیات مجلسی‌های ما آشنا نباشد، پیشنهاد می‌کنیم از این به بعد پایبندی‌های خودمان را به شکل دیگری نشان دهیم.

ب) ممکن است بعد از این اتفاق بازار ارز بخواهد دچار یک نوسانی بشود. البته ما در برابر این تغییرات سِر شدیم و می‌دانیم همه‌اش حباب است. ما همین‌جا به تمام دنیا اعلام می‌کنیم که قیمت دلار از نظر ما همان ۴۲۰۰ تومان است و لاغیر. اگر می‌بینید در کوچه پس‌کوچه‌های این شهر کسی دلار را با قیمت هفت هشت ده هزارتومان خریداری می‌کند، دارد حباب می‌خرد. اصلا حباب در زندگی ما ایرانی‌ها ریشه تاریخی دارد. تا جایی که شاعر می‌فرماید:«گفتمش نقاش را نقشی بکش از زندگی؛ با قلم نقش حبابی بر لب دریا کشید». اینجاست که انسان می‌فهمد حباب همیشه در کنار ملت ایران حضور کلیدی داشته است.

ج) مهم‌ترین مساله در دوران «پسا پسابرجام»استراتژی مسئولان کشور است. البته ما به‌صورت ضمنی در سخنرانی ریاست‌جمهوری چیدمان تیم اقتصادی کشور را متوجه شدیم. در هنگام صحبت‌های دکتر روحانی، آقایان نوبخت، نهاوندیان، واعظی، سیف و... با استایل دیوار دفاعی مقابل ضربه ایستگاهی چیده شده بودند. این مهم نشان می‌دهد که دولت از این به بعد با آرایش دفاعی قرار است در حوزه اقتصاد وارد شود. فقط ما خیلی نگران بودیم که نکند دکتر روحانی هم مثل برانکو برای‌مان یک سورپرایز داشته باشد و این نگرانی‌مان وقتی بیشتر شد که ريیس محترم جمهور با تاکید زیادی گفتند «مردم نگران نباشند». حالا در جریان باشید که اگر دو روز دیگر محسن ربیع‌خواه به کابینه راه پیدا کرد، شوکه نشوید.

د) از قدیم گفته‌اند«بی‌محلی، بهترین سلاح». به نظر ما بهتر است ایران در برابر این اقدام آمریکا هیچ واکنشی نشان ندهد. حتی اگر کشور دیگری هم خواست از برجام خارج بشود، به روی خودش نیاورد. اصلا بگذارید همه کشورها بروند، اگر برگشتند یعنی مال ما هستند وگرنه از اولش هم به ما تعلق نداشتند. اصلا بهتر است اسم این برجام را عوض کنیم و چون با پنج کشور است، بگذاریم «فایوجام»، یکی کم شد «فور جام» را داریم. آخر سر همه بروند ما می‌مانیم و روسیه و چین و یک «تری‌جام».

در پایان باید یادآوری کنیم، همه این شیطنت‌های ترامپ زیر سرِ تلگرام است. اگر آقای ترامپ به جای سکرت چت با بازیگران فیلم‌های آمریکایی کمی می‌رفت سخنرانی‌های استاد رائفی‌پور را گوش می‌داد، الان وضعش این نبود. بدبختِ ایکبیری!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شماها هم اگه دستتون میومد از ترامپ بدتر بودین.
      تفکر صادق زیباکلام هستین

    • بدون نام

      میخوای چرت و پرت بنویسی چرا اسم از فوتبالیست ها میاری.بیسواد با پارتی رفتی سر کار .چون سواد کار نداری مطلب پیدا نمیکنی چرت و پرت مینویسی

    • بدون نام

      ایول

    • بدون نام

      خوشمان آمد

    • بدون نام

      خوشمان آمد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج