۷۱۵۵۴۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

فیفا رای متحدان آمریکا را نمی‌سوزاند

فیفا حق رای دولت های مستعمره آمریکا را برای مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ ممنوع نمی کند؛ جایی که آمریکا و شرکایش برای رقابت با مراکش وارد عمل شده اند.

ورزش سه: فیفا حق رای دولت های مستعمره آمریکا را برای مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ ممنوع نمی کند؛ جایی که آمریکا و شرکایش برای رقابت با مراکش وارد عمل شده اند.


13 ژوئن 207 عضو کنگره فیفا در مورد میزبانی آمریکا و شرکایش یعنی کانادا و مکزیک و همینطور مراکش تصمیم گیری خواهند کرد. در نامه ای به فیفا از سوی مراکش این کشور معترض شده که حضور کشورهای ساموآ، گوآم، پورتوریکو و همینطور جزیره ویرجین آمریکا در رای گیری انتخاب میزبان جام جهانی 2026 با اهداف فیفا متناقض است.

اما مقررات فیفا برای رقبایی که خواهان به دست آوردن میزبانی جام جهانی هستند، این وظیفه را برای اعضای کنگره ایجاد می کند که اگر تناقضی را در رای گیری احساس می کنند، به جای ممنوع کردن آن کشور به دلیل وضعیت سیاسی آن دلایل را بیان کنند و توضیح دهند.

در این خصوص یکی از اعضای جامعه جهانی فوتبال با انتشار بیانیه ای به آسوشیتد پرس گفته:«اعضای انجمن فیفا مسئول مشارکت و رای گیری در کنگره فیفا هستند. با توجه به اختلافات و تناقضات احتمالی برای انتخاب میزبان جام جهانی 2026، تاکنون هیچ یک از اعضای انجمن فیفا نظر و نیت خود را در خصوص رقبای میزبانی جام جهانی 2026 اعلام نکرده اند.»

فیفا رای متحدان آمریکا را نمی‌سوزاند

قوانین کمیته اجرایی فیفا محل جام های جهانی ۱۹۸۶ تا ۲۰۲۲ را انتخاب کرده است، اما امروز روال سال های گذشته تغییر کرده و تصمیم گیرنده تک تک اعضای کنگره هستند که در نهایت با رای های خود میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ را مشخص می کنند.

مراکش همچنین درخواست کرده تا این اطمینان ایجاد شود که سه عضو شورای فیفا یعنی ساندرا فراین، سانیل گولاتی و ویکتور مونتاگیلیانی که از سه کشور ساموآی آمریکا، آمریکا و کانادا هستند با رعایت احترام در زمانی که موضوعات مهم میزبانی مطرح می شوند، در جلسه حضور نداشته باشند.

در نهایت امیدواری دسترسی به بزرگترین بازار جهانی و میزبانی بزرگترین رویداد جهان در ورزشگاه هایی با بالاترین کلاس جهانی، احتمالا آمریکا را به گزینه ای بهتر برای میزبانی جام جهانی به خصوص در دیدگاه جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال تبدیل می کند و در این میان سود پیش بینی شده رقبا، برای اجرای برنامه های توسعه فوتبال که بخشی از شعارهای انتخاباتی این چهره بود و نقش بسیار مهمی در انتخاب اینفانتینو به عنوان ریاست فیفا داشت، می تواند تاثیر زیادی برای انتخاب میزبان رقابت های جام جهانی ۲۰۲۶ داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج