۷۱۵۹۷۱
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

پنتاگون: دستگیری البغدادی نزدیک است

یک منبع نظامی آمریکایی گفت: جستجو برای یافتن ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش ما را به یاد صدام می‌اندازد که بعد از سقوط نظامش در ابتدای سال ۲۰۰۳ فرار کرد و پس از ۹ ماه او را در مخفیگاهش پیدا کردیم. او پس از بازداشت به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت و قتل و کشتار شیعیان عراق، به اعدام محکوم شد.

ایسنا به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، یک منبع نظامی آمریکایی گفت: جستجو برای یافتن ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش ما را به یاد صدام می‌اندازد که بعد از سقوط نظامش در ابتدای سال ۲۰۰۳ فرار کرد و پس از ۹ ماه او را در مخفیگاهش پیدا کردیم. او پس از بازداشت به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت و قتل و کشتار شیعیان عراق، به اعدام محکوم شد.

این منبع نظامی آمریکایی که نامش فاش نشده می‌گوید: جستجو برای یافتن ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش ما را به یاد صدام می‌اندازد که بعد از سقوط نظامش در ابتدای سال ۲۰۰۳ فرار کرد و پس از ۹ ماه او را در مخفیگاهش پیدا کردیم. او پس از بازداشت به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت و قتل و کشتار شیعیان عراق، به اعدام محکوم شد.

این منبع افزود: الان داعش دیگر شکست خورده است، و باید به سرکرده آن دست یابیم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پنج شنبه در صفحه توئیتر خود نوشته بود: پنج فرمانده داعش که به دنبال آن‌ها بودیم را بازداشت کردیم.

روزنامه واشنگتن پست نیز به نقل از ریان دیلون، سخنگوی ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا، نوشت: بازداشت پنج فرمانده داعش ضربه سنگینی به این گروه تروریستی وارد کرد، که این امر بیانگر میزان هماهنگی دستگاه اطلاعات کشور‌های هم پیمان، از جمله عراق و ترکیه است.

این روزنامه در ادامه نوشت: مسئولان ترکیه با زیر نظر گرفتن اسماعیل العیثاوی، معاون ابوبکر البغدادی ملقب به ابو زید العراقی، وی را در ترکیه که در حال فرار از "رقه" بود، دستگیر کردند و سپس به سازمان اطلاعات عراق تحویل دادند که در عراق مورد بازجویی ماموران اطلاعاتی آمریکا و عراق قرار گرفت.

روزنامه واشنگتن پست ادامه داد: العیثاوی با همکاری برای دستگیری دیگر فرماندهان داعشی که برخی از آن‌ها در سوریه هستند، موافقت کرده و طی باز جویی از وی اطلاعات بسیار مهمی به دست آمد.

به دنبال اعلام همکاری العیثاوی برای دستگیری دیگر فرماندهان داعشی، وی با هماهنگی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و دستگاه‌های امنیتی عراقی، با دیگر فرماندهان داعش در سوریه تماس گرفته و از آن‌ها خواسته تا از مرز سوریه گذشته و به عراق بیایند و سپس این افراد بازداشت شدند.

شبکه "ان بی سی" نیز گزارش داد که همکاری مشترک سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و عراق فرماندهان داعش در سوریه را به عراق کشاند و منجر به بازداشت آن‌ها شد.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نیز اعلام کرد: تمامی اقدامات لازم برای دستگیری عناصر داعش در سوریه را اتخاذ می‌کنیم. چرا که این عناصر همچنان با انجام عملیات‌های تروریستی امنیت عراق را تهدید می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا جدی جدی امریکا اگه سرکرده داعش رو بگیره وزندانی کنه روسیه خجالت زده نمیشه !!! چون جنگ ابرقدرتها فعلا هست ، شرق وغرب !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج