جاباما
۷۱۶۱۶۲
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

طراحی یک نقشه برای تعویق انتخاب شهردار تهران!

در حالی که تا مرحله نهایی انتخاب شهردار تهران چند ساعت بیشتر باقی نمانده، زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که حکایت از نادیده گرفتن آن برنامه عریض و طویل دارد؛ زمزمه که نه، اخباری که موجب شده برخی افراد نزدیک به شورا، ابراز نگرانی کنند و هشدار بدهند!

تابناک: در حالی که تا مرحله نهایی انتخاب شهردار تهران چند ساعت بیشتر باقی نمانده، زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که حکایت از نادیده گرفتن آن برنامه عریض و طویل دارد؛ زمزمه که نه، اخباری که موجب شده برخی افراد نزدیک به شورا، ابراز نگرانی کنند و هشدار بدهند!

پروسه طولانی و پیچیده انتخاب شهردار تهران که با تشخیص شورای پنجم شهر طراحی شده و طی هفته‌های اخیر در دست اجرا قرار دارد، به آخرین ساعات خود نزدیک می‌شود، اما ظاهرا برخی از این موضوع به شدت آشفته شده‌اند تا جایی که می‌کوشند همه چیز را بر هم بزنند.

ماجرا از آنجایی آغاز شد که با استعفای دوباره نجفی از شهرداری تهران و مجاب شدن اعضای شورا با رفتن وی، طرح انتخاب جانشین وی به این صورت کلید خورد: ابتدا اعضای شورا گزینه‌های مورد نظرشان برای تصدی پست شهردار تهران را معرفی کنند و تضمین دهند که افراد معرفی شده، برنامه‌های خود را برای اداره شهر تهران ارائه خواهند داد و به اصطلاح جا نخواهند زد.

اتفاقی که البته در نهایت با نواقصی رقم خورد و امثال وزیر کشاورزی که در زمره کاندیدا‌ها قرار داشت، ترجیح داد بعد از مدت طولانی، به ناگاه قید شهرداری را بزند و به شورا نرود.

مرحله بعد، رای گیری از اعضای شورای شهر برای برگزیدن چند تن از کاندیدا‌ها برای مرحله بعد بود. برای دعوت از ایشان به صحن شورا و گوش فرادادن به برنامه‌های ایشان برای اداره شهر تهران و در نهایت رای گیری دوباره و انتخاب دو گزینه نهایی. مرحله‌ای که در انتهای آن، افشانی و حسینی‌مکارم به مرحله فینال راه یافتند!

طراحی یک نقشه برای تعویق انتخاب شهردار تهران!


بر اساس برنامه‌ای که از ابتدا اعلام شده بود، در این مرحله دو کاندیدای نهایی، به کمیسیون‌ها دعوت شدند تا به تفصیل با اعضای شورا به بحث و تبادل نظر بپردازند و در نهایت در مرحله نهاییِ رای گیری، یکی از ایشان با آرای اعضای شورا به عنوان شهردار تهران برگزیده شود. مرحله‌ای که بر اساس برنامه، فردا، یکشنبه ۲۳ اردیبهشت از راه خواهد رسید و تمام!

اما نه، ظاهرا قرار نیست همه چیز تمام شود! آن گونه که شنیده می‌شود، برنامه‌های جدیدی تدارک دیده شده تا نشست فردای شورای شهر تهران به سرانجام نرسد و شهردار، انتخاب نگردد. برنامه‌هایی مفصل که ممکن است فتح بابی جدید در عرصه انتخاب شهردار، حتی فراتر از تهران باشد. ابتکاری جدید برای برهم زدن هر طرح و برنامه‌ای برای همیشه!

اخبار رسیده حکایت از آن دارد که دو حزب مهم اصلاح‌طلبِ «مشارکت» و «کارگزاران» از آنجایی که هیچ کاندیدایی برای رسیدن به جایگاه شهردار تهران ندارند، با یکدیگر به توافق رسیده‌اند که رای سفید، آن هم ده عدد به گلدان بیاندازند تا فرایند انتخاب شهردار تکرار شده و امکان انتخاب فرد دیگری فراهم شود.

یعنی تلاش برای رای نیاوردن همزمان مسعود افشانی، معاون فعلی وزیر کشور و همچنین حسینی مکارم، سرپرست فعلی شهرداری تهران. تلاشی از نوع کارشکنی و البته همراه با نوعی نوآوری که هرچه باشد، عمل کردن به برنامه‌ی از قبل تعیین و ابلاغ شده نیست. برنامه‌ای که ظاهرا برخی از اعضای شورا خود را مقید به اجرایش نمی‌دانند و ترجیح می‌دهند منویات شخصی خودشان را پیگیری نمایند.

موضوعی که موجب شده برخی افراد نزدیک به شورا، چه اعضای سابق این نهاد و چه افراد سرشناس سیاسی و رسانه‌ای که از نزدیک دستی بر آتش شورا دارند و فعالیت هایش را رصد می‌کنند، نسبت به وقوع آن هشدار داده و با هرگونه تغییری در برنامه‌ی از قبل تعیین شده، به شدت مخالفت کنند. مخالفت‌هایی از جنس مخالفت با نفوذ تفکرات بیرون از شورا در پروسه انتخاب شهردار تهران که می‌بایست فردا پایان بیابد.

انتخابی که اگر فردا به هر دلیل صورت نگیرد، می‌بایست ریشه آن را در زد و بند‌های فراوان شورا و احیانا رای‌های سفیدی دانست که برخی برایش برنامه ریزی کرده‌اند. آرایی که امیدواریم فردا با درج اسم افشانی یا حسینی مکارم به گلدان انداخته شود تا پایتخت بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی شهردارش را بشناسد نه اینکه به سیر تسلسلی گرفتار آید که هدف از آن هرچه باشد، انتخاب مدیر ارشد شهری تهران نیست!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شهردار نمیخوایم اگه نباشه بهتره اختلاس نمیشه

    • ریکا

      اخ هاشمی چقد دوس داره شهردار بشه وروش نمیشه

    • بدون نام

      والله اینا این کاره نیست
      فکر کردن سالیان سال قالیباف شهردار بود کار راحتی داشته
      قالیباف جهادی بود توقعات رو بالا برده ، تهران با اینا که دنبال خوشی و تفریح هستن آباد نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج