۷۱۶۵۲۵
۲۲ نظر
۵۰۰۶
۲۲ نظر
۵۰۰۶
پ

تاثیر خروج آمریکا از برجام بر انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰

عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی رییس دولت اصلاحات درباره تاثیر خروج آمریکا از برجام بر دو انتخابات آتی کشور می گوید: اگر جامعه مانند اردیبهشت ۹۶ شور رای داشته باشد، تردید ندارم که مردم با همان رویکرد اصلاح طلبی همراهی خواهند کرد؛ نگرانی اصلی، این است که میزان مشارکت کاهش یابد.

انتخاب: عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی رییس دولت اصلاحات درباره تاثیر خروج آمریکا از برجام بر دو انتخابات آتی کشور می گوید: اگر جامعه مانند اردیبهشت ۹۶ شور رای داشته باشد، تردید ندارم که مردم با همان رویکرد اصلاح طلبی همراهی خواهند کرد؛ نگرانی اصلی، این است که میزان مشارکت کاهش یابد.

ناصری در پاسخ به این سوال که در صورت تدوام عملکرد فعلی دولت دوازدهم، آیا امکان رویگردانی مردم از اصلاح طلبان و اعتدالگرایان و روی آوردن به گزینه ای مانند احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد یا خیر، گفت: اگر ارزیابی جامعه مدنی از عملکرد دولت روحانی مثبت نباشد، آنچه جای نگرانی دارد، میزان مشارکت مردم است؛ وگرنه معتقدم مردم هرچقدر هم دلخور باشند، با توجه به عملکرد ۸ ساله دولت آقای احمدی نژاد و مجالس همسو با او، به هیچ وجه، گذشته قوه مجریه و حتی قوه مقننه از مجلس هفتم تا نهم را تکرار نخواهند کرد.

او ادامه دارد، آنچه جای نگرانی است این است که ممکن است شور و اشتیاق مردم برای مشارکت کم شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: سردرگمی و به هم ریختگی دولت دوم آقای روحانی در حوزه اقتصادی، بسیار مشهودتر از دوره اول است و معلوم نیست تصمیمات دولت وضعیت را به چه جایی برساند. متاسفانه در این میان، توجیه افکار عمومی هم به درستی صورت نمی گیرد.

ناصری ادامه داد: البته اصلاح طلبان به رغم محدودیت‌ها توانسته اند مردم را اقناع کنند که چرا در ۹۲ و ۹۶ باید به روحانی رای می دادند. هرچند که انتقادهای شدیدی هم به دولت روحانی دارند.

او افزود: در شرایط فعلی دولتی بهتر از دولت فعلی نمی توانست فضا را مدیریت کند. اما مشکل اینجاست آقای روحانی نتوانسته از همان ظرفیت هایی که دارد استفاده مطلوب کند.

او در پاسخ به این سوال که خروج آمریکا از برجام چه تاثیری در رای مردم در انتخابات ۹۸ مجلس و ۱۴۰۰ ریاست جمهوری دارد، گفت: الان نمی توان گفت؛ باید جلو برویم و ببینیم آمریکایی ها چقدر به شرکت های بزرگ اروپایی فشار خواهد آورد و اینکه اروپا تا کجا با امریکا خواهد آمد. البته تصورم این است که اروپا توافق هسته ای با ایران را رها نخواهد کرد. هرچند باید توجه کنیم که اقتصاد قدرتمند اروپا در دست بخش خصوصی است و بنا به مصالح تصمیم می گیرد.

ناصری ادامه داد: حتما شرایط ایران دغدغه آور آست؛ اما سیاست خارجی ما باید همصدا با ارکان دیگر، شرایط را پیش ببرند. معتقدم در این وضعیت کار ظریف و تیمش سخت تر شده اما خوشبختانه این اراده را در کل نظام می بینیم که برجام بدون آمریکا هم پابرجا باقی بماند.

ناصری در پاسخ به این سوال که اگر همین امروز انتخابات مجلس یازدهم برگزار شود، آیا مردم اقبالی را که در انتخابات پیشین به اصلاح طلبان نشان دادند، تکرار خواهند کرد یا خیر، گفت: اگر جامعه مانند اردیبهشت ۹۶ شور رای داشته باشد، تردید ندارم که مردم با همان رویکرد اصلاح طلبی همراهی خواهند کرد؛ نگرانی اصلی این است میزان مشارکت کاهش یابد و تجربه نشان داده که در میزان مشارکت پایین چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من دیگر در انتخابات شرکت نمی کنم

    • بدون نام

      آقای خوش خیال.متاسفانه یا خوشبختانه در ایران ترکیب ها هر هشت سال عوض میشوند

      پاسخ ها

      • حسن

        این خوبه یا بد؟
        تداوم سلطه یک تفکر در دراز مدت احتمال بروز فساد را بالا می برد
        و در ثانی استراحت هم چیز خوبی است

    • جنگل آسفالت

      اگه بمیرم هم به اصلاح طلب واصولگراواعتدالیون رای نمیدم جناح های سیاسی فقط بفکرخودشونن من به یک نظامی رای میدم که مستقل باشه کشورمانظم میخوادونظامی

    • بهار

      منکه دیگه تو انتخابات شرکت نمیکنم مسولین هم برن مملکت به باد بدن باخیال راحت

    • بدون نام

      نه چپ ونه راست .دیگه تکراری شدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیگه هرگز. دیگه هیچکس

    • سیدمحمد

      این اصلاح طلبان فقط بافکرلیبرالی مردم سست مذهب رابخودجلب میکنند واصلاحرفی برای گفتن درامورکشورداری ندارند وکاملا این ادعای مرامیتوان دردولتهای خاتمی وروحانی مشاهده کرد که فقط بدنبال شهرت جهانی وهمراهی کردن با دنیای غرب بوده وهستند وبه ارزشخهای دینی وانقلابی خیلی کم توجهند ومردم رابالفریب وشعارتوخال فریب می دهند درست مثل غربی ها که فقط وعده میدهند

      پاسخ ها

      • حسن

        لیبرال ها موفق شده اند با شستشوی مغزی و با توسل به اهرم هائی نظیر تلگرام نسل جوان را به سمت خود جذب کنند و در عجبم که با چنین رویداد وحشتناکی اصولگرایان هیچ برنامه درستی برای باز پس گیری این سنگر ندارند و از حرفها و اعمالشان بوی متعفن ریاکاری به مشام می رسد

    • کاردوک

      قطعا به دروغگو ها و خائنا رأی نخواهیم داد،البته اگه یه ادم درست حسابی کاندید شه که ارزش رأی دادن داشته باشه

    • بدون نام

      خر دیکه نمیشم به اصلاح طلب های که دلار۷۰۰۰ تومنی درست کردن رای بدم .

    • بدون نام

      اصلاح طلب ها نگران خروج آمریکا از برجام و از بین رفتن برجام نیستن.تنها نگرانیشون از دست دادن رای هست.اما نگران نباشن .تا زمانی که ملاک مردم برای رای بیرون موندن چهار تا مو و فیلتر نشدن تلگرام و غیره باشه رای میارن.هرچند که پای وعده هاشون هم نمونن

      پاسخ ها

      • مالک اشتر نخعی

        قصه نخور برادر حداقل فایده چنین پیشامدی اینست که قران های سر نیزه سقوط می کند

    • بدون نام

      ما به فردی رای میدهیم که انقلابی باشد و آبروی دزدان بیت‌المال را ببرد نه اینکه داداش خودش یا داداش معاونش دزد باشن و در عین دزد بودن عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی باشد

    • همسایه ناصری

      تو خونه خودت هم اینقدر حرف میزنی؟! من نمیدونم ایشون کی هستن که به جای مردم فکر می‌کنند و حرف میزنند، یه روز درمیون مصاحبه میکنه، بخدا حرف نزنی نمیگن لالی.

    • بدون نام

      واقعأ با چه روئی از مردم بدبخت توقع رأی دادن دارید؟؟؟؟!!!!!!!

    • فرزاد مخصوصی

      بیکاریم مگه بریم رای بدیم رای دادیم به اقای روحانی چی شد کاش نمی دادیم همه ازش پشیمونن

    • بدون نام

      عجب هنوز هم ولکن احمدی نژاد نیستید .حالا شما مثلا چه دسته گلی به اب دادید نکنه فکر می کنید خروج امریکا از بر جام هم کار احمدی نژاده.

    • بیطرف

      دیگه رنگی نداره حناتون برید بفکر چاره باشید

    • بدون نام

      رأی..!!!!!؟

    • بدون نام

      رای دیگه تو خاب ببینید تا بفهمید مردم دیگه بیدار شدن نه خودم نه میذارم اطرافیانم رای بدن

    • بدون نام

      من دیگه تو هیچ انتخاباتی شرکت نمیکنم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج