۷۱۶۶۸۳
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

ترامپ، میدان را برای پوتین خالی کرد

آلکساندر پانوف، خبرنگار روزنامه نووایا گازتا در گزارشی پیامد خروج آمریکا از برجام را مورد بررسی قرار داده است.

خبرآنلاین: آلکساندر پانوف، خبرنگار روزنامه نووایا گازتا در گزارشی پیامد خروج آمریکا از برجام را مورد بررسی قرار داده است.

پانوف در این گزارش تحلیلی آورده است:

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر اوضاع مبهمی به وجود آورد. سایر طرف های برنامه جامع مشترک مربوط به برنامه هسته‌ای ایران، این اقدام واشنگتن را محکوم کردند. به نظر استیون کولینسون (Steven Colinson) مفسر غربی، ترامپ نشان داد در اجرای قول‌های انتخاباتی خود که متحدان آمریکا را وحشتناک کرده بود پیگیر است. نه تنها دموکرات‌ها بلکه برخی سیاستمداران جمهوریخواه هم در کنگره این اقدام ترامپ را نادرست تلقی می‌کنند. یک سناتور آمریکایی گفت در نتیجه این اقدام ترامپ ایالات متحده موقعیت رهبر جهانی را از دست می‌دهد.

باید بجای لغو توافق با ایران برای اصلاح آن اقدام کرد. آمریکا می‌بایست با متحدانش به توافق می‌رسید. مفسر شبکه سی‌ان‌ان خاطر نشان می‌کند: مخالفان می‌گویند رئیس‌جمهور برنامه‌ای برای مورد عدم حمایت متحدان از ترامپ و اقدام تهران در جهت احیای غنی‌سازی اورانیوم ندارد. رئیس‌جمهور اعتبار بين‌المللي کشور به عنوان شریک رعایت کننده تعهدات خود را زیر سئوال برد. هرچند حامیان ترامپ می‌گویند برنامه جامع مشترک در پارلمان آمریکا تصویب نشده بود و لذا ترامپ از لحاظ ظاهر آن را نقض نکرده است.

اما رسانه های آمریکایی بر این باورند که خروج ترامپ از موافقتنامه به معنی پیروزی روسيه است. این اقدام روابط آمریکا با دیگر کشورها در سراسر جهان را تضعیف کرده و مشکلاتی برای سیاست خارجی ایالات متحده ایجاد می‌کند اما این امور به نفع رقیب آمریکا یعنی روسيه است. مضاف بر این در نتیجه اقدام ترامپ قیمت نفت به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۴ به بعد رسیده و به این ترتیب به پوتین امکانات مالی مضاعفی می‌دهد که فضای مانور او در شرایط درگیری با غرب را گسترش می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا از دوستتون رکب خوردین؟!!!!

    • بدون نام

      چرا اینقدر دروغ چاپ می کنی . روسیه کیه.

    • بدون نام

      آمریکا دیگر بعنوان کشور متمدن در جهان شناخته نمیشود بلکه یک کشور یاغی میباشد که به هیچ معاهده ای پایبند نیست .ترامپ نیز دشمن نادان بشریت است ولی این برای ملل مورد ظلم قرار گرفته نوید خوبی است چون دشمن نادان خود باعث از بین رفتن خود میشود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج