۷۱۶۸۲۹
۲۷ نظر
۵۰۰۷
۲۷ نظر
۵۰۰۷
پ

بازار مسکن رونق گرفت

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت: صدور تعداد مبایعه نامه ها و افزایش ارزش آنها و همچنین روند رو به رشد صدور پروانه های ساختمانی نشان از فعال شدن بازار مسکن در کشور است.

خبرگزاری ایرنا: معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت: صدور تعداد مبایعه نامه ها و افزایش ارزش آنها و همچنین روند رو به رشد صدور پروانه های ساختمانی نشان از فعال شدن بازار مسکن در کشور است.

«حامد مظاهریان » روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افزایش صدور پروانه ساختمان ناشی از تحرک در بازار مسکن و افزایش نسبی قیمتهاست.

وی ادامه داد: قیمت ها در بازار مسکن هرچند بیشتر به عرضه و تقاضا متکی است اما از بازارهای موازی مانند میزان نرخ بهره بانکی، قیمت ارز و نرخ تورم نیز بسیار متاثر است.

به گفته وی، آمارها از اسفندماه ۹۶ تاکنون حاکی از رونق بازار خرید و فروش مسکن است و این روند در ۶ ماه آینده ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم قیمت مسکن کمی بیشتر از نرخ تورم باشد ابراز امیدواری کرد با ثبات بازارهای موازی مسکن، اطمینان خاطر بیشتری برای خریداران و سرمایه گذاران در این بخش فراهم شود.

مظاهریان تاکید کرد: بدون شک هرچه این بازارها ثبات یابد، در حوزه اقتصاد کلان کشور شاهد رشد و توسعه بیشتری خواهیم بود.

در گزارش اخیر بانک مرکزی متوسط قیمت خرید و فروش یک متر زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۵۵ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال اعلام شده که نسبت به سال گذشته افزایش حدود ۳۰ درصدی نشان می دهد.

شاخص اجاره بهای مسکن شهر تهران نیز در فروردین ماه سال جاری نسبت به فروردین سال گذشته ۹.۳ درصد رشد نشان می دهد.

بنا به اعلام بانک مرکزی، ماهیت یکساله قراردادهای اجاره و اثرپذیری شاخص اجاره بهای مسکن از سیاست های کنترل و مهار تورم، سبب تغییر اجاره بها با تحولات نرخ تورم در کشور شده است.

سهم هزینه مسکن از مجموع هزینه های خانوار در محاسبات شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی معادل ۳۳.۱ درصد بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      والا ترو خدا با هم هماهنگ باشید ... یکی میگه حبابه یکی میگه نه...

    • بدون نام

      مدیران بی سواد ....

    • شهروند

      الان این جک بود یا گل واژه، والله تو بازار که خریدار مصرفی نیست، همه دلال تشريف دارن، فروشنده ها هم اکثرا از فروش منصرف شدن تا تکلیف دلار روشن شه، با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه، حالا هی شما بگو رونق گرفت، ما هم میگیم شما راست میگی

    • Ali

      با حلوا حلوا کردن ذهن شیرین نمیشه

    • بدون نام

      لعنت بر پدر مادر ادم دروغگو.

    • بدون نام

      عرضه زیاد و افزایش ساخت و ساز ربطی به رونق ندارد، و باید توان خرید بالا برود، که الان رکود مسکن تشدید شده است و اینها همه اراجیف و دروغ کاملا اشکار است.

    • بدون نام

      چی شد یک شبه مسکن رونق گرفت، بس است دروغ، رکودزا.

    • بدون نام

      ۸۰ میلیون مردم دروغ میگویند که مسکن در رکود تشدید شده است، فقط تو بکی راست میگوبی، عجب!

    • بدون نام

      نقشه پشت نقشه، جهت ساخت رونق ساختگی توهمی.

    • بدون نام

      وقتی ساخت و ساز رونق بگیرد در نتبجه تعداد اپارتمان افزایش یافته و قیمت مسکن باید شدیدا پایین بیاید.

    • بدون نام

      پس این اقای دروغگو ناله های املاکیان از رکود کامل را نمیشنود، چرا ؟.

    • بدون نام

      با حلوا حلوا دهان شیرین نمیشود.

    • بدون نام

      دوباره کذابان و دروغگویان دست بکار شدند! خبری نیست و مسکن تا کاهش بیش از نصف قیمت آن در کما بسر خواهد برد. با این اراجیف مردم صاحب پول باد آورده نمی شوند که مسکن چند برابر قیمت شده را بخرند! با این توهماتتان ضربه بزرگی به بازار مسکن زدید و هنوز هم خیال می کنید که با این توهماتتان مردم را تحریک به خرید مسکن می کنید؟! خریدران به هیچ وجه دنبال خرید مسکن با قیمت های نجومی نروند که ضرر زیادی را متحمل خواهند شد! همانطور که اگر فروشنده گان و بساز بفروش ها قیمتها را پائین نیاورند و واقعی نکنند ضرر زیادی خواهند کرد. قیمت مسکن بشدت پائین خواهد آمد و کسانیکه گران خریده باشند بشدت پشیمان خواهند شد. این مسئولان که متأسفانه متوالیان مسکن نیز هستند تنها بفکر جیب خود بوده و با کمک مشاوران املاک کلاش بی وجدان جو روانی ایجاد میکنند که اگر خانه نخرید گرانتر خواهد شد. تنها به این وسیله می توانید عمده کمی ساده دل را سرکسیه نمائید(البته اگر پول داشته باشند) و اسم آنرا رونق مسکن بگذارید!

    • بدون نام

      بعضی از کارشناسان، گاو چران هستن، زیرا رونق و افزایش معاملات مسکن باید نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته باشد، نه اینکه نسبت به فروردین که ۲۰ روز ان تعطیل بوده است، عجب دروغ شاخداری ! .

    • بدون نام

      ممکن است قیمت معامله شده مسکن تسبت به اردیبهشت پارسال افزایش داشته باشد، ولی نسبت به اسفند پارسال کاهش داشته است، ولی این اقا جور دیگری خبر میدهد که انگار همین امروز مسکن گران شده است و رکود کاملا تشدید شده الان را پنهان کرده.

    • بدون نام

      آقای کارشناس ما توی باغ نیست، مرد حسابی کدوم رونق، این قیمتهایی که طی این چند ماه توسط فروشندگان ارائه میشه باعث هنگ کردن بازار مسکن شده، بی زحمت یه چرخی توی شهر بزن ببین چه خبره، در حال حاضر رکود بیش از پیش بازار مسکن رو فرا گرفته ، و اگه این رویه ادامه دار باشه که داره، فروشندگان توهمی مجبورن اگه واقعا قصد فروش دارن قیمتها رو کاهش بدن، مثل سالهای قبل،

    • ای خدا

      کی؟ کجا؟

    • بدون نام

      صاحب نظران دیروز میگفتن چون عرضه کم است قیمت خانه گران میشود، حالا مگر نباید که عرضه زیاد میشود، قیمت خانه باید پایین بیاید، با این دروغها نمیتوانید به سود واقعی برسید و همش سود کاذب نرسیدنی است، زیرا مردم توان خرید ندارند که گول بخورند و بروند خانه بخرند،

    • بدون نام

      ایا در این ۶ ماه مثلا رونق ساختگی مسکن، یک هزارم خانه های مورد فروش هم بفروش رفته است ؟ پس خجالت بکشند و مردم را هالو فرض نکنند و دست از خبرهای یکطرفه دروغ رونق مسکن بردارند که هالو خودشان هستند.

    • بدون نام

      مسکن قفل شده .بعدمیگن رونق گرفته.با یه گل بهارنمیاد

    • بدون نام

      مثالی میزنم که جیب بری نقشه بکشد که جیب کسی را بزند که اصلا پولی در جیبش نیست، منظورم این است که اینها هم نقشه مبکشند نا خریداران خانه را تحریک به خرید خانه و پذیرفتن قیمتهای کاذب غیر قابل فروش کنند که اصلا توان خرید ندارند.

    • سعید

      هزار بار این حرفو زدن بدتر شده ک بهتر نشده

    • بدون نام

      این نقشه ها خیلی تکراری شده و دبگر جواب نمیدهد.

    • سعید

      مضخرف و دروغ صد در صد

    • بینام

      دروغ پشت دروغ

    • بدون نام

      مریی ازحرف درمانی اماردروغ

    • بدون نام

      دکتر جان. مردم کشش خرید دلار 3500 بالاتر را ندارن. همه اقتصاد دانها گفتن. با چاپ پول هم نمیشه این کار را انجام داد. باید تکنولوژی به روز دنیا و تولید بالا در همه زمینه ها را انجام داد. کارخانه ها احتکار کردن و تولید را پایین آوردن که قیمتها کم نشه که به طبع کارگرها را اخراج میکنن. کارخانه هپکو .سیمان. میلگرد. سایر مصالح همین کار را میکنند به دلیل خصولتی بودن . فقط راهکار تولید بالا است که راه گریزی نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج