جاباما
۷۱۷۴۳۱
۶ نظر
۵۰۲۵
۶ نظر
۵۰۲۵
پ

پژمان جمشیدی: حواشی، انگیزه و تلاش من را بیشتر کرد

ورود او به دنیای سینما از ابتدا با بازی در سریال «پژمان» موج مخالفت فوتبالیست‌ها را در پی داشت و حتي بعد خوابیدن آن تب، سینماگران همچنان حاضر به پذیرفتن یک فوتبالیست مشهور در فضای کاری خودشان نبودند؛ با اين حال این مساله باعث مصمم‌تر شدن او در مسیر حرفه ای اش شد به گونه ای که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته توانست کاندیداي نقش مکمل مرد شود.

روزنامه قانون: ورود چهره‌ها از حوزه‌های دیگر به سینما همواره با حواشی، مخالفت‌ها و موافقت‌های فراوانی همراه بوده است. همان‌طور که وقتی یک بازیگر سینما وارد حیطه ادبیات می‌شود و داستان می‌نویسد، همین اتفاق می افتد؛یا وقتی یک بازیگر یا خواننده به طرف ورزش می‌رود و مواردی از این قبیل. امروز پیش از اینکه پژمان جمشیدی را به عنوان یک بازیکن فوتبال بشناسیم، با نقش‌های مختلف در تلويزیون، سینما و تئاتراين هنرمند را به ياد مي‌آوريم.

پژمان جمشیدی: حواشی، انگیزه و تلاش من را بیشتر کرد

ورود او به دنیای سینما از ابتدا با بازی در سریال «پژمان» موج مخالفت فوتبالیست‌ها را در پی داشت و حتي بعد خوابیدن آن تب، سینماگران همچنان حاضر به پذیرفتن یک فوتبالیست مشهور در فضای کاری خودشان نبودند؛ با اين حال این مساله باعث مصمم‌تر شدن او در مسیر حرفه ای اش شد به گونه ای که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته توانست کاندیداي نقش مکمل مرد شود.

پژمان جمشیدی که علی پروین درباره او گفته بود« تنها برای سینما ساخته شده است»، با تمام فراز و نشیب‌ها در این مسیر و حتی مورد توهین و تمسخر قرار گرفتن از سوي عد‌ه‌اي، امروز توانسته خود را به عنوان یک بازیگر موفق به خصوص در حوزه کمدی ثابت کند. روزنامه قانون با این بازیگر گفت‌وگوی کوتاهی داشته که در ادامه می‌خوانید:

آقای جمشیدی، ورود شما به سینما همواره با حاشیه‌های زیادی همراه بوده است اما در این سال‌ها تاحدودي ثابت شد که شما با علاقه خاصی به دنبال این حرفه هستید. این حواشی که البته همچنان نیز وجود دارند، چقدر توانستند در کار شما خلل ایجاد کنند؟

حاشیه ها از بدو ورود من به تئاتر و سینما بود و می‌توانم بگویم نه تنها خللی در کار من ایجاد نکرد بلکه انگیزه و تلاش من بیشتر شد و همچنان هم ادامه دارد. من به این موضوع عادت کرده‌ام و این مسائل در مقابل مخاطبانی که از فیلم‌های من استقبال می‌کنند، بسیار ناچیز است. مردم همواره از من حمایت کرده‌اند و این برای من بزرگ‌ترین افتخار و جایزه محسوب مي‌شود. به شدت به اکران‌های مردمی علاقه دارم و از بودن در کنار مردم لذت می برم.

فوتبال هم کم و بیش مانند سینما دارای فضایی است که افراد می‌توانند در آن ستاره شوند؛ به همین دلیل عده‌ای در ابتدا معتقد بودند شما برای به دست آوردن شهرت بیشتر وارد سینما و تلويزیون شده‌اید. از منظر شما این فضاها که در هر دوي آن‌ها توانسته‌اید موفقیت‌های خوبی کسب کنید، تا چه اندازه با يكديگر متفاوت هستند؟

هرگز چنین چیزی نبوده که برای شهرت بیشتر به سمت تلويزیون و سینما بیایم؛ چرا که هرگز به حضور در اين عرصه فکر نکرده بودم اما پيشنهادهاي مختلف بعد از پخش سریال «پژمان» باعث شد که من در سینما و تلويزیون بمانم و فعالیت کنم. به طور کلی مي‌توان گفت امکان پذیر نیست که کسی برای به دست آوردن شهرت بخواهد بازیگر شود و در این حیطه نیز خوش بدرخشد. بازیگر شدن و فوتبالیست شدن چیزی نیست که تصمیم بگیری و بشوی!هر دوی این کارها نیازمند استعداد و تلاش بسیار زیاد است و تا این دو به مقدار مناسب کنار هم قرار نگیرند، اتفاق درستی نمی افتد زيرا مردم مخاطب این ها هستند و انتظار بالایی دارند؛ دوربین و مردم را نمی‌توان گول زد و همین مردم هستند که باید از کارهای کسی حمایت کنند.

پیش از اینکه وارد این حرفه شوید تا چه اندازه به سینما علاقه‌مند بوديد؟ آیا آموزش آکادمیک هم در این حوزه داشتید و اينكه چقدر به آموزش آکادمیک در حوزه سینما معتقد هستید؟

بله من هم مثل همه آدم ها به سینما علاقه مند بودم البته به تئاتر بیشتر. پیش از شروع کارم آموزش آکادمیکی ندیده بودم اما بعد از حضورم، فعالیت هایی براي آموزش انجام دادم که نمی خواهم از آن ها صحبت کنم. اما در رابطه با اینکه آموزش ها چقدر تاثیرگذارند باید بگویم روی آدم‌های مختلف، تاثیرات متفاوت خواهند بود. بعضی از آدم ها فقط به خاطر استعدادشان وارد می شوند و عده دیگري از علم و دانش خود استفاده می‌کنند. به نظر من بستگی به آدم ها و شخصیت وجودی شان دارد.

پژمان جمشیدی: حواشی، انگیزه و تلاش من را بیشتر کرد

چقدر فیلم و تئاترهای روز را دنبال می‌کنید و به طور کلي تا چه اندازه در این حوزه مطالعه دارید؟

فیلم و تئاتر زیاد می‌بینم؛ به خصوص تئاتر. این دیدن‌ها کمک بزرگی به من کرده است اما اینکه درباره‌شان کتاب خاصی بخوانم، خير. تلاش می‌کنم تا حد ممکن همه فیلم‌های ایرانی را ببینم.

به نظر بسیاری از منتقدان شما به یکی از بهترین بازیگران طنز در سینمای امروز تبدیل شده اید؛ فکر می کنید بخواهید استعدادتان را در فیلم‌های جدی‌تر هم به کار بگیرید یا قرار است همچنان کار طنز انجام دهید؟ آیا تاکنون پیشنهاد فیلمی غیر از طنز هم داشته‌اید؟

من در یک فیلم جدی، نقشی نسبتا جدی را بازی کردم. پیشنهاد غیرطنز هم داشتم و در فیلم آقای تبریزی هم نقشم جدی است اما باید ببینم که می توانم از عهده این نقش بربیایم یا اينكه کارگردان از کار من راضی است یا خیر؛ آن وقت باید انتخاب کنم.

نقش های‌تان را چگونه و بر چه مبنایی انتخاب می‌کنید؟

فیلمنامه و کارگردان و گروه بازیگری برایم اهمیت ويژه‌اي دارد؛ بعد از آن می بینم که آیا می‌توانم نقش را دربیاورم یا خیر.

شما بازیگر پرکاری هستید که هم در تلويزیون هم سینما و هم در تئاتر فعالیت دارید. با کدام‌یک از این مدیوم‌ها رابطه بهتری برقرار كرده‌ايد؟

همه این‌ها که گفتید بستگی به نقشی دارد که برای من تعیین می‌شود. یک وقت‌هایی نقشی را در سینما بازی می‌کنم که خیلی دوستش دارم و یک زمان هم نقشی در تئاتر مرا بسیار مجذوب خود می‌کند و دلبسته‌اش می‌شوم اما به طور کلی، بازی در تئاتر را بيشتر دوست دارم.

شما در جشنواره فیلم فجر کاندیداي جایزه شدید. این مساله چقدر در کار شما تاثیر داشت که پویاتر و جدی تر این مسیر را ادامه دهید؟

کاندیدا شدن در جشنواره فیلم فجر من را بسیار خوشحال کرد اما این برای من نهایت آرزو نبود؛ حتي گرفتن سیمرغ هم برایم نهایت آرزو نیست. نهایت آرزو برای من این است که از کاری که می کنم راضی باشم و تا زمانی کار کنم که مطمئن باشم کارایی دارم و مخاطبان از من راضی هستند و بتوانم در ذهن مردم بمانم.

پژمان جمشیدی: حواشی، انگیزه و تلاش من را بیشتر کرد

تاکنون پیش آمده که نقشی را دوست نداشته باشید اما قبولش کنید؟

تاکنون پیش نیامده که نقشی را دوست نداشته باشم البته بازی در «تگزاس» را با شک و تردید پذیرفتم اما امروز اين فیلم را دوست دارم و خوشحالم که در آن حضور داشتم.

و سوال آخر اينكه به عنوان یک بازیگر موفق در حوزه طنز، سینمای کمدی امروز ایران را چگونه می‌بینید؟ منظورم این است كه به عقيده‌شما کارگردانان چقدر به گیشه فکر می کنند و تا چه اندازه در پی یک درونمایه اندیشمند در سینمای کمدی هستند؟

درباره سینمای کمدی باید بگویم، مهم‌ترین مساله فیلمنامه است. اینکه می‌گویند فیلم های کمدی فقط برای گیشه ساخته می شوند، درست نیست؛ چرا که مردم ما مثل بيشتر کشورهای جهان، سینمای کمدی را می پسندند. به اعتقاد من در اين حوزه، فیلمنامه مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند. شاید به‌دليل ضعف در فيلمنامه‌است كه برخی فیلم‌های کمدی مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بچه باحالیه دمش گرم. تو جشنواره فجر که یه عده مغز نخودی دماغ عملی بهش خندیدن، خیلی مظلوم واقع شد ولی با متانت هیچی نگفت.

    • fateme

      خیلی خوبهههههه♡.♡

    • بدون نام

      والا از خیلیا که داعیه بازیگری دارند بهتروسر تره

    • شیلان

      به جرات میتونم بگم که از خیلی از بازیگرهای طنز بهتر و طبیعی تر بازی میکنه...دمش گرم به امید موفقیت های بیشتر وبیشتر براش

    • بدون نام

      خیلی خوب بازی میکنه،،،.

    • بدون نام

      از اول باید بازیگر میشد خیلی خوب بازی میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج