۷۱۷۸
۱۲ نظر
۵۰۳۶
۱۲ نظر
۵۰۳۶
پ

كشف تفاوت دنياي مردانه، زنانه

«بفرماييد شام» ايراني با چاشني بيژن بيرنگ!

به شما نشان خواهیم داد بازيگران و ستاره‌هايي كه دوست‌شان داريد و بارها در سينما و تلويزيون ديده‌ايد هم مانند همه ما زندگي معمولي دارند و از يك سياره ديگر نيامده‌اند؛ مثلا «رامبد جوان» هم مثل خيلي‌هاي ديگر وقتي گرسنه‌اش مي‌شود به نانوايي سر كوچه‌شان مي‌رود و نان تافتون مي‌خرد.

«بفرماييد شام» ايراني با چاشني بيژن بيرنگ!


«بفرماييد شام» ايراني با چاشني بيژن بيرنگ!

الگو گرفته‌ايم اما متفاوت هستيم

حدود ۳ ماه است درگير توليد برنامه «بفرماييد شام» ايراني هستيم. متأسفانه يكسري سوءتفاهمات به‌دليل اسم مشابه‌ برنامه توليدي ما با برنامه يكي از شبكه‌هاي ماهواره‌اي به‌وجود آمد كه همان‌طور كه شما هم در مجله خوب‌تان به آن اشاره داشتيد، تاريخچه اين برنامه نشان مي‌دهد، نخستين‌بار شبكه ITV GLOBAL طراح اصلي بفرماييد شام بوده و امتياز اصلي متعلق به اين شبكه است و امروز حدود ۳۰ كشور در حال اجرا و ساخت اين برنامه با مدل‌هاي مختلف خودشان هستند؛ اما آنچه طراح اصلي «بفرماييد شام» از تمام كشورهايي كه قصد دارند طرح اين برنامه را در كشور خودشان اجرايي كنند خواسته، استفاده از نام اصلي اين برنامه بدون هيچ‌گونه تغييرات است. هيچ ادعايي نداريم كه قرار است در شكل اصلي اين برنامه تغييرات اساسي نسبت به نمونه‌هاي معمول كه پيش از اين توليد و پخش شده است، اتفاق بيفتد. در همه جاي دنيا مسابقه آشپزي به اين شكل است كه يكسري مهمان دعوت مي‌شوند و صاحب‌خانه از آن‌ها پذيرايي مي‌كند و در نهايت اين مهمانان هستند كه به صاحب‌خانه امتياز مي‌دهند. اين‌كه خيلي‌ها مي‌گويند كار ما تقليدي از اين برنامه است را هيچ‌وقت رد نكرده‌ام چون از ابتدا هم قرار نبود ما نوآوري يا توليد جديدي در اين زمينه داشته باشيم بلكه تصميم گرفتيم با الگوبرداري از طرح اصلي برنامه‌اي متفاوت و جذاب و البته با حضور چهره‌هاي مشهور بسازيم كه مسلما جذابيت‌هاي خاص خودش را خواهد داشت.


آن سفره اصيل نيست

معتقدم ايرانياني كه خارج از مرز اين خاك و بوم زندگي مي‌كنند، به واسطه سال‌ها زندگي در مجامع و با فرهنگ‌هاي ديگر، نمي‌توانند مدعي شوند يك شهروند ايراني تمام‌عيار هستند. صددرصد فرهنگ كساني كه سال‌هاست خارج از خاك ايران زندگي كرده، متفاوت‌تر از فرهنگ كساني است كه از بدو تولد در همين خاك رشد كرده و قد كشيده‌اند. تصور مي‌كنم كساني كه خارج از خاك ايران زندگي و در برنامه‌ «بفرماييد شام» شركت مي‌كنند، نمي‌توانند به واسطه فرهنگ و از آن مهم‌تر موجود نبودن ابزار لازم در كشورهاي ديگر سفره‌ اصيل ايراني تدارك ببينند.


كشف تفاوت دنياي مردان و زنان

فكر مي‌كنم برنامه ما غيراز اينكه بخواهد به آشپزي و غذا خوردن شركت‌كنندگانش بپردازد، حرف‌هاي بسيار مهم‌تري داشته باشد؛ درواقع برنامه «بفرماييد شام»، يك بهانه است براي كشف بسياري مسائل؛ از جمله كشف تفاوت دنياي مردان و زنان؛ اينكه هميشه اين ترس در خانم‌ها وجود داشته كه وقتي آقايان در يك جمع مجردي و دوستانه دور‌هم جمع مي‌شوند، چه حرف‌هايي دارند، چگونه معاشرت مي‌كنند و چگونه وقت‌شان را مي‌گذرانند يا برعكس؛ ما در «بفرماييد شام» ايراني اين مسائل را به شما نشان خواهيم داد و اين مخاطبان برنامه ما هستند كه بعد از ديدن هر قسمت، بيشتر متوجه تفاوت دنياي مردان و زنان خواهند شد. مطمئن باشيد در همين سري اول برنامه «بفرماييد شام» ايراني اين تفاوت نشان داده شده و رسالتي كه برنامه ما دارد، نزديك كردن و از بين بردن اختلافات اين دو دنياي متفاوت و پيدا كردن يك زبان مشترك بين خانم‌ها و آقايان است. به‌نظر من تمام زيبايي زندگي به تفاوت دنياي خانم‌ها و آقايان است اما از آن ‌طرف تمام رنج زندگي‌ هم در همين تفاوت‌‌هاست و نداشتن درك متقابل طرفين.


تمام كساني كه مخاطب برنامه «بفرماييد شام» ايراني ما باشند، به نوعي درگير مسائل جانبي‌اش نيز خواهند شد. اين مخاطبان برنامه هستند كه به ما به وسيله پيام كوتاه و توسط مجله زندگي ايده‌آل اعلام مي‌كنند كدام شب از برنامه را بيشتر پسنديده‌اند و همچنين ما با طرح سؤال‌هايي از آن‌ها يكسري سؤالات مي‌پرسيم و جوايز بسيار نفيسي تقديم‌شان خواهيم كرد. به هر حال دوست داريم همه به نوعي درگير سفره وسيعي كه پهن شده بشوند


با ستاره‌هاي‌تان هم‌سفره خواهيد شد

براي ساخت سري اول برنامه «بفرماييد شام» با سختي‌هاي بسيار زيادي روبه‌رو بوديم؛ از جمله مهم‌ترين آن‌ها ترسي بود كه بازيگران‌مان از نشان دادن خانه و زندگي‌شان داشتند؛ به‌خصوص آقايان كه به محض اينكه مي‌گفتيم قرار است تصويربرداري در خانه خودتان انجام شود، از همكاري با ما منصرف مي‌شدند اما خوشبختانه گروه اول از بازيگراني كه با آن‌ها براي همكاري به توافق رسيديم، اين ترس را شكستند و تصور مي‌كنم بعد از پخش سري اول بفرماييد شام، خيلي از بازيگران و افراد مشهور دوست داشته باشند در اين برنامه شركت كنند و با دوستدارانشان هم‌سفره شوند.


سفره‌اي به وسعت تمام ايران

سفره‌اي كه در «بفرماييد شام» پهن مي‌شود و همه دور آن مي‌نشينند، نمادي از فرهنگ ايراني ماست؛ سفره در تمام ايران يك معناي واحد دارد. در فرهنگ‌ غني ايرانيان ضرب‌المثلي وجود دارد كه مي‌گويند طرف سر سفره پدر و مادرش بزرگ شده؛ اين نشان از خوردن نان حلال در زندگي است و اهميت و قداست سفره در فرهنگ ايراني را نشان مي‌دهد. سفره در فرهنگ ايراني وسيله‌اي است براي تناول غذاي اهالي يك خانه يا اقوام يك خانواده در كنار يكديگر و در واقع بهانه‌اي است براي گردهم آوردن آدم‌هايي كه غرق در زندگي روزمره‌شان شده‌اند و در حال فراموش كردن فرهنگ بزرگي به نام صله رحم هستند.


اين برنامه با حضور بازيگران سينما، تلويزيون، ورزشكاران و خوانندگان موسيقي پاپ و سنتي همراه است كه با هم به رقابت مي‌پردازند. به همين خاطر اين برنامه بايد ويژگي‌هاي خاصي داشته و قاعدتا با برنامه‌هاي تلويزيوني متفاوت باشد تا مخاطبان قسمت‌ها را خريداري كنند؛ چراكه توليد برنامه براي شبكه نمايش خانگي كمي سخت‌تر و پيچيده‌تر است.


يادگاري با ارزش در گنجينه ارزشمند شما

«بفرماييد شام» ايراني به شما نشان خواهد داد بازيگران و ستاره‌هايي كه دوست‌شان داريد و بارها در سينما و تلويزيون ديده‌ايد هم مانند همه ما زندگي معمولي دارند و از يك سياره ديگر نيامده‌اند؛ مثلا «رامبد جوان» هم مثل خيلي‌هاي ديگر وقتي گرسنه‌اش مي‌شود به نانوايي سر كوچه‌شان مي‌رود و نان تافتون مي‌خرد؛ ما هم با او همراه شديم و نان خريدنش را ديديم؛ شما هم خواهيد ديد. اتفاق جالبي كه در «بفرماييد شام» ايراني ما افتاده، اين است كه مردم جنبه و روي ديگري از زندگي آدم‌هاي محبوب‌شان را خواهند ديد. بازيگري كه مي‌گويد من به خاطر مخاطبانم كار مي‌كنم و به آن‌ها علاقه‌مندم، بايد اجازه دهد مخاطبانش بيشتر با او و زندگي‌اش آشنا شوند.بفرماييد شام ايراني ما به نوعي مردم و ستارگان‌شان را هم‌سفره يكديگر مي‌كند؛ اين برنامه به نوعي باعث دوستي بين مردم و هنرمندان خواهد شد. «بفرماييد شام» ايراني ما فرصتي است تا بيشتر با سلايق، خواسته‌ها و ايده‌آل‌هاي زندگي بازيگران و افراد محبوب و مشهور كشورمان‌ آشنا شويم؛ در واقع «بفرماييد شام» ايراني ما اين‌بار قبل از اينكه خدايي ناكرده قرار باشد اتفاقي براي افراد شناخته‌شده‌ كشورمان بيفتد، به سراغ‌شان رفته تا در سال 1390، يك مجموعه مستند از زندگي اين افراد را در گنجينه ارزشمند خانه‌هاي مردم ذخيره كند تا هميشه به‌عنوان يك يادگاري با ارزش از آن ياد كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خلق را تقليد خويش بر باد داد اي دوصد لعنت بر اين تقليد باد

    • افسون

      تقلید تقلید تقلید.....

    • sarak

      به نطر من دوستان اگه با دقت بیشترمصاحبه آقای بیرنگ رو می خوندن الان این قضاوتشون نبود....همین

    • بدون نام

      حالا ساخته کارگردان عزیز به چه شکل به نمایش در می آید پخش در شبکه خانگی یا ...

    • zari

      به نظر من این کار اصلا تقلید نیست خیلی از کشورهای دنیای این برنامه رو دارن ... ضمنا با نظر سارک هم موافقم

    • طاهره

      ای بابا...تازگی ها همه تهیه کنندهها یاد گرفتن...واسه نمایش خانگی دیگه چه صیغه ایه؟.....

    • ترانه ماهان

      اه ..اه..اه..چراتاحالابه فكرنبوديدكه يك همچين برنامه اي درست كنيدخيلي بدشدكه شما هيچوقت ازخودتون ايده اي نداريدهميشه ازرودست ديگران تقلب ميكنيد.بعدميذاريدبه حساب خودتون اقاي بيرنگ بيخيال.تقلب نكن حالا چه سنتي يا غيرسنتي.

    • baran

      واقعا که به قول سالومه حداقل یه خورده خلاقیت به خرج میدادید تا نگن تقلید کردین در ضمن با ترانه ماهان هم موافقم

    • leili

      همين كه از بازيگران و افراد مشهور در اين برنامه دعوت شده نشون دهنده اينكه نوآوري داره و از بفرماييد شام ماهواره كلي ديدني تره.من مطمئنا كه همه افراد مخالف هم براي ديدن اين مستند لحظه شماري مي كنند.

    • بنده خدا

      امید وارم اون هنر پیشه ها و آدم معرفها به قول آقای بیرنگ حدالقل در این برتامه اونی باشند که هستند و و شخصیت و زندگی واقعی خودشون رو به نمایش بذارند

    • عارفه

      به نظر من این خیلی خوبه که بتو نیم جرات تقلیدم داشته باشیم . درست که شباهت زیادی داره اما بازم یه نوآوری و دستشون طلا

    • hany

      فوق العادست خیلی زحمت میکشند چرا زحمتاشونو نمی بینید مخصوص اهنگ بارون بارونشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج