۷۱۸۴۸۷
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

درخواست اتمی آمریکا از رهبر کره شمالی

آمریکا در ادامه فشار به پیونگ یانگ، خواستار انتقال کلاهک‌های اتمی و موشک های بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی به خارج از کشور شد.

خبرگزاری ایرنا: آمریکا در ادامه فشار به پیونگ یانگ، خواستار انتقال کلاهک‌های اتمی و موشک های بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی به خارج از کشور شد.

'آساهی شیمبون' روزنامه مشهور ژاپنی امروز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه نوشت: این درخواست توسط 'مایک پمپئو' وزیر امور خارجه آمریکا در سفر هفته گذشته او به کره شمالی به 'کیم جونگ اون' رهبر این کشور ابلاغ شده است.

این روزنامه می نویسد: واشنگتن نیز قول داده است در این صورت نام 'پیونگ یانگ' را از لیست کشورهای حامی تروریسم خارج ‌کند و تحریم های اقتصادی علیه این کشور را بر دارد.

در حالی که قرار است مذاکرات سران آمریکا و کره شمالی ۲۲ خرداد در سنگاپور برگزار شود، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی روز گذشته تهدید کرد چنانچه پیونگ یانگ تحت فشار قرار گیرد تا به صورت «یک طرفه» برنامه هسته ای خود را رها کند، در برگزاری اجلاس سران با آمریکا بازنگری خواهد کرد.

پیونگ یانگ می گوید: 'مذاکراتی که آنها بخواهند در آن به طور یک جانبه ما را مجبور به کنار گذاشتن زراد خانه هسته ای کنند برای ما جذابیت ندارد در این شرایط لازم است مجددا این سئوال مطرح شود که آیا باید در نشست با ایالات متحده شرکت کنیم یا خیر'.

معاون وزیر خارجه کره شمالی از واشنگتن خواست با پیونگ یانگ «صادقانه گفتگو کند» تا «پاسخ های مناسب» نیز دریافت کند.

کره شمالی همچنین «در اعتراض به رزمایش آمریکا و کره جنوبی»، مذاکرات هیات بلند پایه سیاسی با کره جنوبی را که قرار بود چهارشنبه در سطح وزیران برگزار شود، لغو کرد.

خبرگزاری کره شمالی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این رزمایش در حالی که شبه جزیره کره در حال طی کردن فرایند صلح و خلع سلاح هسته ای است باعث تحریک و افزایش تنش ها می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آمریکا چرا خودش کلاهک هسته ای داره .
      گردن کلفت هستش . زور گو . با ایران هم همین کارو دارن میکنند . زور میگن . تا امتیاز گردن کلفتی بگیرند .
      ایران یکبار بزنه زیر تعهدات بگه هر غلطی می خواهید بکنید .
      بابا هرچه امتیاز بدی بعد مثل عربستان میکند گاو شیرده .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اِواااا کشتنت تورو!! کی زده شمارو النگوهاتون نشکنه یه وخ

    • بدون نام

      امریکا که به کره شمالی میگه کلاهکهای اتمی وموشکهای بالستیک خود رو به خارج از کره شمالی منتقل وبه نوعی تسلیم کند ایا خودش حاضر هست یه همچین کار رو در قبال خودش هم انجام بد هد وموشکهای بالستیک وکلاهکهای اتمی خود رو کنار بگذارد ویا نابود کند؟ امریکا قذافی رو کامل خلع سلاح کرد وبعد نابود کرد این بلا را سر عراق و صدام هم اورد. تجربه را ازمودن خطاس.امریکا غیر قابل اعتماده.

      پاسخ ها

      • یووه

        ساده لوح تو امریکا رو با کره شمالی یکی میکنی.امریکا از هر لحاظ پیشرفتس و تو هر چیزی حرف اول رو میزنه.نمونش دموکراسی و ازادی مردمش تو هم برو بمب اتم بساز ببینم رفتارت با کشورت و دنیاچطور میشه.حاظری فقط واسه بقای خودت میلیونها ادم رو بکشی.امثاله تو زیادن....

      • بدون نام

        ای نظریه پرداز، ای بابای سیاست، ای چرچیل زمان، یعنی از همان دقایق اولی که نظرت رو اعلام کردی خیره ام به افق

    • بدون نام

      خوب ديگر اينها همه راه حل داره تا درست شه ولي كوكوش شنوا

    • بدون نام

      زکی.

    • بدون نام

      کره شمالی اگه این کار رو انجام بدهد بیچاره میشه آمریکا اگه مخالفت موشک یاغیره است اول خودش سلاح های اتمی رو نابود کنه بعدا دیگران . آخه یکی نیست به آمریکا بگه تو چکار ملتهای دیگر داری مدعی العمومی برو به کشور خودت برس آمریکا به سلاحهای اتمی وپیشرفته خودش افتخار میکنه اگه نداشته باشه از این غلط ها نمی کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب شما کجا بودی تا حالا؟ چرا اینو زودتر نگفتی؟ میدونی الان چند سال لنگ تو هست ملت ایران؟ واقعا عجب ایده ای دادی؟ خیلی در انظار عموم ظاهر نشو شما لطفا. بخاطر ایده های نابتون ترور میشید یه وخ خدایی نکرده

      • بدون نام

        کاربر .۹:۰۶،شما واقعیت رو انکار می کنید خوب به نظریه من توجه نکردید درثانی ادب حرف زدن رو رعایت کنید بی ادبی هم حدی داره مگه من چکاره ام که ترور بشم همین امروز دریکی از مدارس آمریکا هشت نفر کشته شدن این واقعیته که دولت آمریکا مسائل داخلی خودش ناتوانه چرا باید درمدارس اسلحه بکشند و یه عده بچه بیگناه کشته یا چرا تبعیض نژادی کجای حرفای من دور از واقعیت بودن لطفا هر نظری که میخواهید بدهید محترمانه بنویسید آمریکا در خاور میانه چکار میکنه چرا بین دولتها اختلاف می اندازه بنظر من هرکشوری باید مردمش تصمیم گیرنده باشند ودر سایر کشورها دخالت نکنند

    • بدون نام

      کیم ما ک کلاه رفت سرمون تو مواظب باش فریب نخوری
      تو الگوی مایی

    • یووه

      کاشکی یه ذره تحمل نظرات مخالف رو هم داشتیم و اونارو هم ثبت میکردیم.شایدم همه چی ارومه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج