۷۲۱۱۳۸
۲۰ نظر
۵۰۰۶
۲۰ نظر
۵۰۰۶
پ

نوبخت: سال ۹۶ فقط ۷ هزار بیکار جدید داشتیم

نوبخت با بیان این که در سال گذشته ۷۹۷ هزار نفر وارد بازار کار شده‌اند، گفت: از این تعداد ۷۹۰ هزار نفر مشغول به کار شده، اما ۷ هزار نفر باقی‌مانده به جمعیت ۳ میلیون نفری بیکاران کشور اضافه شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که از ۷ حوزه‌ای که برای اشتغال در سال ۹۷ در برنامه جامع اشتغال طراحی شده نباید فقط به برنامه اشتغال روستایی تمرکز کرد گفت: طرح اشتغال روستایی تنها یکی از برنامه‌های ۷گانه اشتغال برای ایجاد بیش از یک میلیون شغل در سال ۹۷ می‌باشد. در طرح اشتغال‌زایی در سال ۹۷ منابع تخصیص داده شده از صندوق توسعه ملی با سود صفر درصد و منابع بانک‌ها با سود ۱۸ درصد لحاظ شده که معدل این تسهیلات نرخ سود ۹ درصد می‌باشد.

وی افزود: این در حالی است که قانونگذار نرخ سود ۶ درصد را برای تسهیلات اشتغال‌زایی در نظر گرفته است به همین منظور ۲۵ درصد از منابع در نظر گرفته شده از صندوق توسعه ملی قبل از انجام کار برداشت شده است.

نوبخت ادامه داد: این مبلغ به عنوان خواب سرمایه در اختیار بانک‌ها قرار گرفته تا تقلیل ۳ درصدی هزینه تسهیلات برای تامین نظر قانون‌گذار ایجاد شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: یکی از برنامه‌های اشتغال‌زایی دولت رونق ساخت مسکن در سال ۹۷ می‌باشد که بر این اساس باید ۵۰ هزار مسکن روستایی، ۵۰ هزار مسکن حمایتی شهری و ۱۰۰ هزار مسکن در بافت فرسوده ساخته شود.

به گفته نوبخت: در سال ۹۷ با ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در سراسر کشور ۲۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح ۲۵ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد. همچنین با استفاده از تزریق منابع برای ۳ برنامه در بخش کشاورزی ۲۳ هزار فرصت شغلی جدید شکل خواهد گرفت.

معاون رئیس جمهور با بیان این که در حوزه اشتغال‌زایی در سال ۹۷ صنایع وابسته به کشاورزی و گردشگری دارای اهمیت جدی است، گفت: در حوزه سیاست‌های بازار کار نیز قرار است حق بیمه کارجویان تحصیل‌ کرده از طرف دولت پرداخت شود.

نوبخت با بیان این که در سال گذشته ۷۹۷ هزار نفر وارد بازار کار شده‌اند، گفت: از این تعداد ۷۹۰ هزار نفر مشغول به کار شده، اما ۷ هزار نفر باقی‌مانده به جمعیت ۳ میلیون نفری بیکاران کشور اضافه شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حقیقت اینکه ریالی از انها خرج اشتغال روستایی نمیشه..همشون میخورند...

    • علم فلاحی

      دروغه دروغه هیچ کس حرفای تورا باور نداره.

    • امیر

      اقای نوبخت کجاست این پرداختها؟ کجاست این وامهای میلیاردی روستایی مگه من بدبخت ۶ ماه دوندگی نکردم 220میلیون وام پروار بندی بگیرم شرایطی و گذاشتن ترجیح دادم برم بمیرم نه دنبال وامتون برم دوتا ضامن بالای 5000000حقوق میخواست وسند ملک غیر منقول دونیم برابر وام... من اگه خونه ای تو شهر داشتم 500میلیون میارزید خونه رو میفروختم 300میلیونش رو میزدم به کار با بقیه هم یه جایی رهن و اجاره میکردم و به بانک های شما سود یامفت نمیدادم من کشاورز که سر تاپای رابطه اجتماعیم مش حسن و مش تقیه کدوم وزیر و وکیل و استاد دانشگاه اشنا دارم اونم جفت جفت بیان عاشق سر و گوشم بشن وام بگیرم ضامن من بشن که بالای 5میلیون حقوق بگیرن الان صدقه سری شما دور میدون میشینم یکی بیاد ببرتم سر کار تا غروب 50تومن بهم بده شکمم سیر بشه پارسال هم که ده میلیون چغندر تحویلتون دادم مهرماه الانم الانه چشمم پولشو ندیده زمستون نشستم تو خونه قرض کردم و نسیه اوردم الانم دارم قرض صاف میکنم خدا نگذره با این وامهایی که دارین میدین همش شایعه خواستی ده مورد نشون بدم نه فقط من ببینم یکیشون گرفت همه حرفهای من دروغ و حرف شما راست بسه تو رو به امام حسین بسه وام نمیخوایم

    • حمید

      واقعا هر کسی با نوبخت زندگی می کنه غم هیچی را نباید بخوره
      همه چیز عالیه ما چقدر خوشحالیم

    • کرمانشاه هرسین روستای پاسار محمود صادقی

      خداوند پایه جمهوری اسلامی را بلند ومحکم کند بنده یک نفر کشاورز هستم رفتم دنبال نوسازی و خرید دام به ولا علی برای رفتم آمد پرونده قرض کردم یکماه قبل از عید بوده هنوز هیچ اقدامی نکردن باکمال تشکر

    • گل آقا

      حضرت اشرف بقیه شون یاتوی زندان هستن ،یا خوسوزی می کنن یا معتاد متجاهر شدن یا مال خوری کردند فراری هستن،بخاطر خدا برای فرزندان وطن پدری کنین وغمخوار باشید ،که سرنوشت همه ما بهم گره خورده .یک بیکار هم زیاده می فرمایی ۷۰۰۰ تا فقط اضافه شده به ۴یا۵میلیون قبلی!!!

    • ir motori

      خخخخخخ

    • رضا

      آها تعداد بیکاران تو خیابونی که زندگی می‌کنی حساب کردی حالا فهمیدم

    • عبدالله

      دروغ بس / حال ملت بهم خورد بخدا

    • بدون نام

      اره جان عمت

    • بدون نام

      با چه رویی این آمار مسخره را میدید؟ آخه وقاحت تا به کجا.....

    • وانک لاعلاخلق عظیم

      آقای نوبخت توصددرصد راست میفرمایید عموجان نوبخت شما از فامیلت معلومه بختت خوبه فقط 80 درصد مردم خوزستان بیکار هستند چه برسه کل کشور

    • بدون نام

      تو چشم مردم نگاه می کنید و دروغ می گید؟ بابا من خودم بعد از ۱۵ سال و همسرم بعد از ۲۰ سال هردو کارمونو به دلیل شرایط افتضاح ایران از دست دادیم. هزمان با ما حداقل سی نفر دیگه بیکار شدن، کلی افراد فارغ التحصیل شدن و کار پیدا نکردن، چجوری رو هوا میگی ۷۰۰۰ نفر؟ اصلا تورو خدا حرف نزنید. مجبور که نیستید. یه حرف درست و واقعی که نمی زنید. حداقل ساکت بمونید

    • منوچهر شمسی

      زشت نیست من بگم دروغ میگی؟؟؟

    • امید

      پس چرا تو خونه ما بیکار هست تا کی ....

    • بدون نام

      بقیه فارغ التحصیل ها همه مسافرکشی میکنند

    • بهمن

      خداوند دروغگویان رابه آتش جهنم هدایت فرماید.

    • بدون نام

      ...توکه توی مردم نیستید.چقدر بیکارداریم.آمار کاغذی.بدرد خودت وبچهای خارج ازکشور میخورد

    • بدون نام

      حال ملت از این حرفها بهم میخورد ...

    • علیرضا

      آمارهای کاملآ دروغ و بی اساس .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج