۷۲۲۷۲۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

اشکانی: رفتن از کشتی برای عبدولی زود است

سرمربی تیم ‌ملی کشتی فرنگی تاکید کرد: در هر ۶ وزن بازی‌های آسیایی شانس رسیدن به مدال و حتی مدال طلا را هم داریم و من این پتانسیل را در کشتی‌گیرانم می‌بینم.

ایسنا: علی اشکانی درباره آخرین وضعیت تیم‌ ‌ملی، اظهار کرد: نفرات برتر رقابت‌های انتخابی تیم‌ ‌ملی، اکثرا نفرات جوانی هستند که با شعار جوانگرای در کشتی فرنگی ایران پس از رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ فرصت را برای عرض اندام پیدا کردند و به مرور باید جایگزین نفرات مطرح کشتی فرنگی ایران شوند. این نفرات نیاز به تجربه دارند و با حضور در رویدادهای مختلف قطعا عملکردشان رو به پیشرفت هر چه‌ بیشتر خواهد بود.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی ایران با اشاره به تغییر قوانین در کشتی فرنگی، گفت‌: سال گذشته کشتی در حالت سر پا بود، اما امسال با تغییر قوانین کشتی در حالت خاک نیز به آن ‌اضافه شد. البته هر چند که برخی معتقدند که تغییر قوانین به نفع ما شد، اما به اعتقاد من ما باید با داوران نیز بجنگیم، چرا که داوران هیچ گاه نشده در کشتی آزاد و فرنگی به نفع ما عمل کنند و هیچ وقت در حالت ۵۰ - ۵۰ به سود ما سوت نمی زنند. استعداد و ظرفیت کشتی فرنگی ما بسیار خوب است و باید فرصت کافی به این نفرات بدهیم تا بتوانند خود را با قوانین روز مطابقت دهند و به مرور با کسب تجربه برای کشورمان افتخار آفرین شوند.

وی با اشاره به این که مشکلات کشتی‌گیران ایران در مقابل کشورهای اروپایی بسیار بیشتر است، گفت‌: ما در مسائل مختلف مانند بودجه و حتی گرفتن ویزا برای حضور در تورنمنت‌های خارجی با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم. هر چند شاید بگویند وظیفه ما امور فنی است، اما این گونه مشکلات در عملکرد ما نیز تاثیرگذار است. یا مثلا قصد داشتیم در برخی تورنمنت‌ها حضور پیدا کنیم که به دلیل حضور اسرائیل نتوانستیم این کار را انجام دهیم. حتی ویزا هم گرفتیم اما در دقیقه ۹۰ اعزاممان لغو شد.

اشکانی در ادامه با اشاره به انگیزه بالای ملی‌پوشان حاضر در اردوی تیم ملی، گفت‌: تمامی فرنگی کاران چه جوان و چه با تجربه با انگیزه هستند و همگی آماده اند تا بهترین نتایج را کسب کنند. با نفراتی که در اختیار داریم حتی می‌توانیم تا دو المپیک بعدی هم از برخی از آنها استفاده کنیم.

وی درباره مشخص شدن ترکیب تیم‌ ‌ملی نزد کادر فنی، گفت‌: افراد برتر در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ ‌ملی ۵۰ درصد مسیر را رفته اند و ۵۰ درصد باقی‌ مانده به نحوه عملکرد آنها در تورنمنت‌های خارجی، نظم و انضباط اردویی و نحوه تمرینات‌شان در اردوهای تیم‌ ‌ملی بستگی دارد. ما شرایط را نه تنها در حال‌ حاضر ،‌ بلکه برای سال‌های آینده نیز مناسب می بینیم چرا که برخی نفرات ۲۲ یا ۲۳ ساله هستند.

اشکانی در ادامه‌ گفت‌وگو با ایسنا، خاطر نشان کرد: برخی کشتی‌گیران ممکن است هر چند در انتخابی تیم‌ ‌ملی قهرمان شده باشند، اما شاید در رقابت‌های برون مرزی نتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند. ما در فرصت باقی‌ مانده با در نظر گرفتن تمامی فاکتورها، نفرات مورد نظرمان را به شورای فنی اعلام می‌کنیم تا در نهایت در خصوص ترکیب تیم‌ ‌ملی در بازی‌های آسیایی جاکارتا تصمیم گیری شود. مطمئنا در بازی‌های آسیایی کار سختی مخصوصا در اوزان سبک در پیش داریم، چرا که برترین چهره‌های جهان در کشورهای آسیایی حضور دارند. البته ما هم کمتر از آنها نیستیم و مطمئنا نفراتمان برای کسب پیروزی به روی تشک می‌روند. هر چند در برخی از اوزان ممکن است از نفرات مطرح جهان اندکی عقب‌تر باشیم.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی با تاکید بر این که در هر شش وزن بازی‌های آسیایی شانس کسب مدال داریم، گفت‌: من پتانسیل‌ بسیار خوبی در کشتی‌گیران تیم‌ ‌ملی می‌بینم و همگی آنها از انگیزه بالایی برخوردار هستند. تمرینات نیز بسیار خوب پیگیری می‌شود و حتی این شانس را داریم در تمامی اوزان به مدال طلا برسیم. البته کشتی‌گیران باید خود در روز مسابقه نمایش مناسبی داشته باشند و توانایی‌هایشان را به خوبی نشان دهند تا مزد زحماتشان را بگیرند.

وی درباره حواشی اخیر سعید عبدولی که منجر به محدودیت یک ساله او از کشتی شد، گفت‌: در این دو سالی که در کنار بچه‌ها بودم، عبدولی فکر می‌کنم دو ماه در اردوهای تیم‌ ‌ملی بود و توانست با همان تمرینات به مدال برنز جهان برسد و حتی می‌توانست مدال طلا هم بگیرد. عبدولی یکی از نوابغ کشتی‌ جهان است و هزینه زیادی برای او شده تا به این جا برسد. نباید به این راحتی او را از دست بدهیم. در این چند سال در مبارزاتی که داشته تا حدی با نامهربانی از سوی داوران مواجه شده، اما پهلوان به هر کشتی‌گیری نمی‌گویند. ما توقع داریم کشتی‌گیران علاوه بر کسب مدال تواضع و فروتنی هم داشته باشند. مردم انتظار به حق دارند عبدولی در جاهایی گذشت کند. شاید حریف هم او را عصبانی کند و یا داوران بد قضاوت کنند، اما عبدولی باید خود را کنترل می‌کرد.

اشکانی درباره احتمال حضور عبدولی در رقابت‌های MMA و این که آیا صحبتی برای بازگشت به کشتی با او خواهد داشت یا خیر، گفت‌: قطعا هر کاری که برای کشتی لازم باشد را انجام می دهیم. عبدولی هنوز می‌تواند در کشتی به مدال برسد و کنار رفتن از کشتی برای او زود است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیرمرد پرسپولیسی .

      اتفاقا کمی هم دیر شده ؟؟؟؟کشتی در فرهنگ ما ایرانیان تنها یک ورزش نیست ، سیره و منش پهلوانی ست که با این ورزش آمیخته وعجین
      شده و بدان قداست بخشیده ست به همین سبب ورزشکاران این رشته داعیه ی فتوت و جوانمردی دارند وبه مولای متقیان اقتدا کرده ودر مبارزات پیکارهای خود و حتی زندگی روزمره شان پوریای ولی را الگو قرارمی دهند واز حرکات خشن وبعضا پرخاشگرانه واوباشگری بیزارند و دوری می جویند جناب عبدولی وبرادران «کرامت و سامان»متاسفانه نتوانسته انداز این آزمون سربلند بیرون بیایند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج