۷۲۳۱۵۱
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

شمخانی: تا دولت دمشق بخواهد در سوریه می‌مانیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره در بیان نظرات خود درباره خصوص در سوریه گفت: تا زمانی که تهدید تروریسم در سوریه وجود داشته باشد و دولت قانونی این کشور بر حضور مستشاری ایران در سوریه تاکید نماید ما در سوریه حضور خواهیم داشت.

خبرگزاری ایسنا: دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره به بیان نظرات خود درباره سیاست‌های کشورمان در منطقه به خصوص در سوریه پرداخت.

بخشی از گفتگو با دریابان علی شمخانی را در ادامه می خوانید:

درباره بعضی از شروط که در استراتژی جدید آمریکا بوده که مربوط به سیاست های ایران در منطقه است مثلاً می بینیم که آمریکا در این استراتژی می گوید که ایران باید از سوریه خارج شود و خاک سوریه را ترک کند و حمله به اسراییل از خاک سوریه را متوقف کند آیا ایران آمادگی خروج از سوریه طبق شروط آمریکا را دارد؟

حضور ایران در سوریه به دعوت دولت قانونی سوریه و صرفا برای مبارزه با تروریسم بوده است. شکست داعش هیچ ارتباطی با ائتلاف باصطلاح ضد تروریسم با محوریت امریکا ندارد بلکه همکاری ایران، روسیه و سوریه موجب شکست و نابودی مجموعه گروه های تروریستی از جمله داعش در سوریه شد. تا زمانی که تهدید تروریسم در سوریه وجود داشته باشد و دولت قانونی این کشوربر حضور مستشاری ایران در سوریه تاکید نماید ما در سوریه حضور خواهیم داشت. این راهبرد غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی است وصرفا مربوط به سوریه هم نیست. فقط در موضوع سوریه نیست. دفاع ما از فلسطین در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی، حمایت ما از کویت در برابر تهاجم صدام حسین و حضور مستشاری در عراق برای کمک به سرکوب داعش نیز با همین رویکرد انجام شد.

اسراییل میگوید در ماه‌های گذشته مواضع ایران و حزب الله را در سوریه هدف قرار داده که بعضی از این مواضع انبارهای موشکی بوده وگفته که با حضور ایران در سوریه بصورت مستقیم و رأساً برخورد خواهد کرد و شما در سفر به روسیه گفتید که اسرائیل باید منتظر پاسخ سخت و قاطع ایران باشد آیا این معادله همچنان پابرجاست؟

ایران به دعوت دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم در این کشور حضور دارد. ما میهمان دولت سوریه هستیم و طبیعتا این کشور همان گونه که در برابر تجاوز به کشورش حساس می باشد در قبال دفاع از مستشاران ایرانی حاضر در این کشور نیز احساس مسئولیت می کند. به طور قطع در چارچوب معادله ذکر شده هرگونه تعرض و تجاوز مشابهی نیز با قاطعیت و شدت عمل پاسخ داده می شود. رژیم صهیونیستی با هدف قراردادن مستشاران نظامی ایران دچار خطای راهبردی شد و هزینه اشتباهش را نیز پرداخت کرد. این معادله غیر قابل تغییر است.

آمریکا قبل از برجام و بعد از برجام سیاست هایش تغییر نکرده است. سیاست های امریکا در قبال ایران همواره خصمانه بوده است. ایران هرگز در سیاست های منطقه ای خودش تا زمانی که تامین کننده مصالح مردم منطقه است و مردم خواهان آن هستند و حکومت هایی مثل عراق و سوریه خواهان آن هستند تجدید نظر نخواهد کرد حتما به این سیاست ها ادامه خواهد داد و دلیلی بر تغییر نمی بینیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخیش خوب ضایع شدید..اینقدر هزینه کردید و الان هم با تیپا انداختند بیرون...

    • بدون نام

      والا اینطوری که آمریکا داره حرص میخوره ، حتی اگه دمشق هم نخواد ، باید بمونیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سوریه دیر یا زود سقوط میکنه و تجزیه میشه

    • reza

      اسرائیل کی هزینه حمله به ایرانی ها و کشتنشونو پرداخت کرده ما خبر نداریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟واقعا این چه اقتدار و استقلالیه این کشور داره که قدرت پاسخگویی در برابر کشور های همسایه و اسرائیل و چین و روسیه و حتی مراکش و کانادا و خیلی کشورهای اروپایی و....نداریم!!!!!!!!!!!!!؟کل استقلال و اقتدار ما اینه در کوچه ها شعار بدیم مرگ بر امریکا !!!!!!!؟دیگه امریکا امریکای سابق نیس این شعارا براش مهم نباشه در عوض ش صنعت و اقتصاد و ....مملکتو نابود کرده...نمی دونم به چه دستاوردی افتخار می کنن این مسئولین!!!!!!!!!!!!!!؟

    • مرتضی

      خوبه دیگه مابایدببینیم سوریه کی دستورمیده بهمون!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین ،حرف کاملا منطقی و واقعی گفتی

    • بدون نام

      از جیب ملت مایه نذار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباهی منفی دادم

    • mrh

      اشتباه تایپی بوده
      منظورش از سوریه همون روسیه ست

    • بدون نام

      خواست مردم مهم نیست؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج