۷۲۳۲۸۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ایران - ترکیه؛ نبرد با گلزن اورتون و هافبک رم

بازی با ترکیه، اهمیت بیشتری برای کی روش و شاگردانش پیدا کرده چون سرمربی یونان ادعا کرده که بازی دوستانه تیمش با ایران منتفی شده و به همین دلیل تیم ملی تا قبل از جام جهانی تنها دو دیدار دوستانه دیگر برگزار خواهد کرد.

هفت صبح: بازی با ترکیه، اهمیت بیشتری برای کی روش و شاگردانش پیدا کرده چون سرمربی یونان ادعا کرده که بازی دوستانه تیمش با ایران منتفی شده و به همین دلیل تیم ملی تا قبل از جام جهانی تنها دو دیدار دوستانه دیگر برگزار خواهد کرد. یکی بازی فردا با ترکیه و دیگری دیدار با لیتوانی در روسیه

فهرست تیم سی و هفتم رنکینگ فیفا برای بازی دوستانه مقابل تیم کشورمان، ۵ روز قبل روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال ترکیه قرار گرفت. فهرستی که در آن نام ۸ بازیکن لژیونر دیده می شود و مابقی نفرات دعوت شده به اردو بازیکنانی هستند که در لیگ ترکیه توپ می زنند. از این ۸ نفر، ۵ بازیکن در بوندس لیگا حضور دارند و سه نفر دیگر از لیگهای جزیره، ایتالیا و اتریش انتخاب شده اند.

در فهرست جدید ترکیه، نام ۷ بازیکن دیده می شود که برای اولین بار به اردوی تیم کشورشان دعوت شده اند. از این ۷ بازیکن، ۲ نفر گلر هستند. دو نفر در خط دفاع بازی می کنند و سه نفر بقیه، هافبک هستند که چهره ویژه آنها را می توان بازیکن تیم اشتوتگارت دانست.ورزش سه درباره برکای اوزچان نوشته: او پیش از این در آستانه انتقال به آرسنال نیز قرار داشت. این بازیکن ۲۰ ساله سابقه بازی در تیم‌های ملی رده پایه را دارد اما تا کنون هیچ بازی ملی انجام نداده است. برکای اوزچان بازیکن دورگه ترکیه‌ای-آلمانی محسوب می‌شود و حتی برای تیم ملی زیر ۱۵ ساله آلمان نیز به میدان رفته است

فهرست ترکیه برای بازی با ایران غایبان سرشناسی دارد. سلچوک اینان، سردار عزیز، بوراک ایلماز، گوخان گونول، عمر توپراک( بازیکن دورتموند)، اونال، امره مور و اکرین به دلایل شخصی و مصدومیت به اردوی تیم شان دعوت نشدند. ضمن آنکه در فهرستی که سایتهای ترکیه ای منتشر کرده بودند نام هاکان چالهان اوغلو هافبک تیم میلان هم در بین نفرات دعوت شده بود اما در فهرستی که در سایت فدراسیون فوتبال ترکیه منتشر کرده خبری از این بازیکن نیست و حتی صفحه ویکی پدیای تیم ملی ترکیه هم در آپدیت جدید خود اسمی از این بازیکن در فهرست تیم ملی نیاورده است.

در بین غایبها، غیبت بوراک ایلماز اتفاق بدی برای کی روش محسوب می شود چون او به عنوان دومین گلزن برتر لیگ ترکیه می توانست مدافعان تیم ملی را به خوبی محک بزند. به این نکته هم اشاره کنیم که آردا توران بازیکن سرشناس ترکها به دلیل محرومیت نمی تواند در این دیدار به میدان برود و نوری شاهین هم از بازیهای ملی خداحافظی کرده است.

در فهرست ۲۸ نفره ترکیه برای بازیهای دوستانه این تیم مقابل ایران، تونس و روسیه، فقط نام دو مهاجم دیده می شود. یکی اوموت بولوت مهاجم ۳۵ ساله باشگاه کایسری اسپور که بعد از ۲.۵ سال دوباره به تیم ملی دعوت شده. او آخرین بار در سال ۲۰۱۵ و در بازی تیمش مقابل ایسلند در مرحله انتخابی جام ملتهای اروپا پیراهن تیم ملی ترکیه را پوشیده بود. این بازیکن امسال در ۳۲ بازی لیگ ترکیه، ۱۴ گل به ثمر رسانده.

دیگر مهاجم ترک ها، توسان مهاجم تیم اورتون است. بازیکنی که وضعیتی مثل اشکان دژاگه داشته چرا که او پیراهن تیم های پایه آلمان را پوشیده اما نهایتا تیم ملی ترکیه را انتخاب کرده. این مهاجم ۲۶ ساله ، در نقل و انتقالات زمستانی از بشیکتاش به اورتون پیوست و در ۱۴ بازی ۵ گل زد. آمار توسان در لیگ قهرمانان این فصل جالب بوده چرا که او در مرحله گروهی این رقابتها و به عنوان مهاجم بشیکتاش موفق شد در ۶ بازی، ۴ گل بزند.

چنگیز اوندر بازیکن ۲۰ ساله تیم رم هم یکی از چهره های ویژه ترکهاست. بازیکنی که بین هفته ۲۳ تا ۲۷ سری A آمار فوق العاده ای داشت و در ۵ بازی توانست ۵ گل بزند و یک پاس گل بدهد که یکی از این گلها مقابل تیم ناپولی زده شد. او آنقدر بازیکن خوبی است که دی فرانچسکو سرمربی رم قبل از بازی با لیورپول در لیگ قهرمانان گفته بود که دوست دارد به جای فکر کردن به محمد صلاح به داشتن استعدادی مثل ستاره ترکیه ای در تیم خودش فکر کند. چند ماه قبل هم سایت دیلی میل مدعی شد که چنگیز در رادار بارسا قرار دارد.

این سومین بازی دوستانه تیم ملی ترکیه در سال ۲۰۱۸ است. این تیم در دو بازی قبلی اش با یک گل ایرلند را شکست داده و با مونته نگرو به تساوی ۲-۲ رسیده است. ترکیه در سال ۲۰۱۷ ۴ بازی دوستانه برگزار کرده.این تیم اگر چه مولداوی را با نتیجه ۱-۳ شکست داد اما مقابل مقدونیه به تساوی بدون گل رسید و از رومانی و آلبانی شکست خورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج