۷۲۳۶۰۵
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

حجاب اختیاری مطالبه پنجم زنان است

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت : رفع تبعیض، اشتغال، آزادی حق انتخاب، فقر زدایی و حجاب اختیاری از مطالبات اولویت بندی شده زنان کشور است.

خبرگزاری ایرنا: عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت : رفع تبعیض، اشتغال، آزادی حق انتخاب، فقر زدایی و حجاب اختیاری از مطالبات اولویت بندی شده زنان کشور است.

به گزارش تار نمای حزب کارگزاران سازندگی،خانم مدرس ‌زاده که در هشتمین جلسه کانون زنان این حزب با محوریت موضوع « نابرابری ‌های جنسیتی» و بررسی کنش‌ ها و واکنش‌ های فعالان این حوزه سخن می گفت، افزود: بررسی‌ها نشان می دهد که «حجاب اختیاری» مطالبه پنجم زنان کشور است و در واقع رفع تبعیض و نابرابری، اشتغال، آزادی حق انتخاب و فقر زدایی چهار مطالبه پیش از آن را تشکیل می ‌دهد.

به گفته وی، محققان به تحلیل موضوع دختران انقلاب پرداختند و اظهار داشتند این حرکت یک «جنبش بدون خشونت» است که در آن زنان خواهان آن هستند که به آنها به عنوان یک انسان عاری از لطافت زنانه نگاه شود.

برپایه این گزارش، خدیجه توفیقیان نیز به بررسی موضوع حجاب از منظر قرآنی پرداخت و گفت : در آیه ۳۱ سوره نور و آیات ۳۳ و ۵۹ سوره احزاب نیز به موضوع حجاب پرداخته شده است و در قانون مجازات اسلامی نیز ماده ۶۳۸ به موضوع حجاب اشاره شد که به موجب آن هر کس آشکارا در انظارعمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می ‌گردد.

وی افزود : همچنین در صورتی که فرد آشکارا مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نیست، ولی عفت عمومی را جریحه ‌دار می کند، فقط به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

وی اظهار داشت: در تبصره این ماده نیز آمده است «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظارعمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا از ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد».

برپایه این گزارش، همچنین در این نشست موضوع «تبعیض در دفترچه ‌های کنکور سال ۱۳۹۶» مطرح شد که توسط سوسن فقیه مورد بررسی قرار گرفته بود.

بر اساس این بررسی، در دفترچه کنکور سال ۱۳۹۶ ظرفیت پذیرش در گروه زبان ‌های خارجی (۶۷ زن و ۲۱۴مرد)، علوم تجربی (۸۵۵ زن و ۱۲۹۸ مرد)، علوم ریاضی (۵۹۹ زن و ۱۳۰۸ مرد)، علوم انسانی (۱۹۳۷ زن و ۳۴۸۷ مرد) و در رشته آموزشی علوم ورزشی (۱۳۶ زن و ۲۱۷ مرد) اعلام شده بود.

به علاوه، پیشنهاد شد با توجه به «اصل مساوات و برابری همگان» که در قانون اساسی مورد تأکید قرار گرفته و «حقوق نابرابر زنان و مردان» در برخورداری از فرصت‌ها برخلاف این اصل و اعمال آن فقط در موضوع مجازات‌ها، عادلانه بودن این موضوع در نشست‌های آتی مورد بررسی کانون زنان قرار گیرد.

در پایان نشست، فائزه هاشمی موضوع تصویب طرح «تشکیل پارلمان اصلاح‌ طلبان» را مطرح و تأکید کرد که ما خواهان و پیگیر حضور ۳۰ درصدی زنان در این پارلمان هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این حجاب اختیاری نظر شماست .اجباری به کوری چشم شما .از این جور نظرات خجالت بکشید

    • بدون نام

      شرمنده ها ،ولی مردها بعد از کنکور یا سربازی یا کار !! بعد از سربازی هم که عمرا نمیشه درس خوند و کنکور داد ، برابری حقوق یعنی زنان هم سربازی برن ،بعد اگه تونستن کنکور شرکت کنند و درس بخونن. برابری حقوق زن و مرد یعنی زنها هم دو سال از بهترین روزهای عمرشون رو دور از خانواده به بدترین شکل ممکن بگذرونن.چرا در این مورد هیچ کسی نظر نمیده ؟؟

    • بدون نام

      کاملان موافقم.من هستم.چون یک زنم. و حق حیاط دارم.(زندگی)

    • علیرضا

      خانم مدرس زاده ، مگر نظر سنجی شده که چنین آماری را اعلام می کنید .

    • بدون نام

      خودت میخوای کشف حجاب کنی پای مردم ننداز

    • بدون نام

      با حرف میخوای فقر زدایی کنی عجب ادم شاخ در میاره حجابم یه طرف اگر عمل باشه فقر برطرف میشه نه به خرف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظرهای به حق کا ملأسانسور می شه متأسفم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج