۷۲۳۹۳۶
۱۴ نظر
۵۰۰۴
۱۴ نظر
۵۰۰۴
پ

انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت گوشت

عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به تأسیس کارخانه واکسن سازی در فرانسه با همکاری ایران گفت: قیمت گوشت گوسفندی در برخی نقاط کشور به ۶۰ هزار تومان رسیده است.

خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به تأسیس کارخانه واکسن سازی در فرانسه با همکاری ایران گفت: قیمت گوشت گوسفندی در برخی نقاط کشور به ۶۰ هزار تومان رسیده است.

یوسف داوودی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اشاره به برگزاری اجلاس جهانی بهداشت دام و حضور ایران در این اجلاس که طی روزهای گذشته در فرانسه برگزار شد، اظهار داشت: این اجلاس، بزرگترین، عالیترین و قوی ترین اجلاسی است که در حوزه دام و دامپزشکی تشکیل می شود و بیش از ۱۸۵ کشور در آن حضور دارند.

وی با بیان اینکه در این اجلاس مباحث مربوط به بیماری های مهم دام و طیور مطرح می شود، تصریح کرد: در این اجلاس، تبادلات زیادی بین کشورها انجام گرفت و تصمیم گیری های خوبی نیز صورت پذیرفت.

داوودی با بیان اینکه حضور ایران در این اجلاس بسیار مهم بوده است، گفت: ما می‌توانیم با حضور در اجلاس های این چنینی، مشکلات کشور را بهتر حل کنیم و راهکارهای مناسب تری به دست بیاوریم؛ ضمن اینکه حضور در این اجلاس و تعامل با کشورهای دیگر، به کنترل بهتر بیماری ها کمک می کند و از سوی دیگر، در صادرات و محصولات و فرآورده های دامی نیز بسیار تأثیرگذار است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: آنچه که در این اجلاس برای بنده به عنوان یک متخصص دامپزشکی مهم بود، این است که کشورها به خصوص کشورهای اروپایی تلاش می کنند، بیماری های مهم دامی وارد کشور آنها نشود؛ ضمن اینکه تا جایی که در توان آنها است به دیگر کشورها نیز کمک می کند.

داوودی با اشاره به اینکه این اجلاس در فرانسه برگزار شد، گفت: مبادلات تجاری ما با فرانسه بسیار چشمگیر است؛ به طوری که در ۶ ماهه اول ۲۰۱۸ نزدیک به ۴ میلیارد یورو با این کشور مبادلات تجاری داشتیم که دو میلیارد یورو مربوط به نفت بوده و دو میلیارد یورو به محصولات دیگر مرتبط بوده، همچنین یک سوم این میزان صادرات و دو سوم آن واردات بوده است.

وی با اشاره به تأسیس یک کارخانه واکسن سازی در فرانسه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت اقتصاد ایران گفت: این کارخانه ۴-۵ سال است که فعال شده؛ اما هنوز به بهره برداری نرسیده است. سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری کامل می رسد و در آن زمان، صادرات واکسن آن به ایران و دیگر کشورها آغاز می شود.

به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی، کشور فرانسه ۳۲ میلیارد دوز واکسن تولید می کند و ۱.۸ میلیارد یورو درآمد طی یک سال از این طریق دارد.

داوودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نیاز کشور ما به گوشت روز به روز افزایش می یابد و جمعیت دام روز به روز با کاهش روبرو است، گفت: این در حالی است که جمعیت کشور ما روز به روز در حال افزایش است.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت گوشت قرمز در بازار اظهار داشت: بنده شب گذشته درباره قیمت گوشت پرس و جو کردم و متوجه شدم نرخ گوشت گوسفندی افزایش بسیار چشمگیری داشته و در شهرستان سراب که من نماینده آنجا هستم، قیمت بالای ۶۰ هزار تومان است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به ابرچالش های مربوط به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی تصریح کرد: همسایگی با کشورهایی که عوامل میکروبی فراوان دارد، یکی از معضلات ما است و حتی احتمال دارد برخی از این عوامل میکروب زا عمدا وارد کشور شود که این تهدید بیولوژیک برای کشور بسیار مهم است.

داوودی تأکید کرد: این مسئله نشانگر آن است که وجود دامپزشکی و کار این سازمان در کل کشور چقدر اهمیت دارد و انتقادی که بنده به کلیه مجموعه ها دارم این است که توجهی که باید به دامپزشکی و نهاد اجرایی آن در کشور می شد، انجام نگرفته است. چه از نظر تحقیقاتی، چه مالی و چه موارد مختلف دیگر.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیماری آنفلوانزای پرندگان باعث معدوم شدن حدود ۲۵ میلیون مرغ در کشور شد و خسارت اقتصادی شدیدی به مرغداران وارد کرد گفت: به هر حال این عدد بسیار زیاد است و نباید چنین مسئله ای رخ می داد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بودجه سازمان دامپزشکی باید افزایش پیدا کند، اظهار داشت: کمیسیون کشاورزی در این راستا تلاش های زیادی انجام می دهد و در یک مورد در مصوبه کمیسیون تلفیق سال ۹۶، حداقل صد میلیارد تومان برای خرید واکسن های دام و طیور در نظر گرفته شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • *

      مردم عادی برن بمیرن فقط پولدارا کیف کنن و بیشتر اختلاس کنن و فرار کنن و کسیم جلوشونو نگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط چهار درصدی ها سیر بمونن گور بابای بقیه !!!!!اصلا نخورن چی میشه فقط چهار درصدی ها اونا سیر سیر سبر باشن همه مشکلات حل میشه همه چی ارزون وفراوون میشه مگه نه هه هه هه

      • بدون نام

        گوشت چیز بدیه روزی هم یه وعده غذابخوریم بهتر از یه شهید دادنه

    • سعید

      تا کی باید این وضع مزخرف رو تحمل کنیم آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      آقای خبری ازخدا بیخبر که سانسورچی هستی ۵سالست که مردم ازدولت ورشکسته روحانی دادشان بالاست مگه بهتر شده ....

    • مهدی

      مسئله گوشت و ماهی آنچنان گران است که یک وعده نهار یا افطار برای. هر خانواده بیش از 60 هزار تومان با مخلفات ان هزینه میشود. و این بیش از درآمد ماهیانه میشود .1.8 ملیون فقط نهار. بایستی قیمت گوشت و ماهی از انواع ان بیش از کیلوئی 15 هزار تومان نباشد.

    • خدا دوست

      امروز صبح رفتم گوشت قرمز بخرم . وقتی قیمت پرسیدم سرم سوت کشید بخدا .
      آخر این چه وضعیه گوشت قرمز را که دیگه از خارج وارد نمیکنن تازه شنیدم گوشت قرمز را صادر هم میکنیم . مسئولان پیگیری کنن لططفاااا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رفیق کدوم مسعول

    • بدون نام

      به گفته فردی ،باید عادت کنیم به خوردن یک وعده خوراک در شبانه روز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تابستان کلا گوشت نخورید . حبوبات و غلات بخورید .
        کمی اشکنه هم بادمجون یا و است رشته خوبه ها .

    • سعید

      گوشت کیلو 50 هزارتومن یا خدا چ خبره تو این کشور او با این درامدهای کم

    • بدون نام

      گوشت نخواستیم مگرفقط گوشت گران شده هرغ چی تخم مرغ وبقیه اجناس ازگوشت گرانترشدن مامصرف کننده هایی که دستمان بجایی بندنیست ازفشترگرانی کمرمون خم شده بعضی ازموادخوراگی ازصددرصدهم گذشته چندروزدیگریک بی وجدان میگه تورم هشت درصده مردم که مصرف کننده اندمی دانندتورم چیه نه مفت خوری که قیمت بیشترچیزهارانمیداند اگرمردباشندوقتی می بینندنمی توانندکنارمی روندتاکسی دیگربیادشایدفرجی برای مردم باشه که می دانم این شهامت راندارند

    • بدون نام

      با افزایش تولید ،قیمت گوشت پایین خواهد آمد.

    • بدون نام

      نه تنها گوشت گرون شده بلکه تمام مواد خوراکی گرون شده......فکرمیکنم قشر فقیر که منم جز اونام باید مثل اون کارگر آبادانی که خودکشی کرده خودمونه راحت بکنیم ازاین دولت ومسئولین بی مسئولیت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج