۷۲۴۱۶۴
۲۴ نظر
۵۰۱۹
۲۴ نظر
۵۰۱۹
پ

سلفی با جنازه ناصر ملک مطیعی؟!

انتشار تصاویر تکان دهنده از حواشی مراسم تشییع ناصر ملک مطیعی با نقدهای فراوانی همراه شده اما مهم‌ترین انتقادات متوجه تصاویری بود که به همراه جنازه ناصر ملک مطیعی ثبت شده و عده‌ای که در حال حمل جنازه این بازیگر، با جنازه عکس سلفی می‌گیرند.

تابناک:‌ انتشار تصاویر تکان دهنده از حواشی مراسم تشییع ناصر ملک مطیعی با نقدهای فراوانی همراه شده اما مهم‌ترین انتقادات متوجه تصاویری بود که به همراه جنازه ناصر ملک مطیعی ثبت شده و عده‌ای که در حال حمل جنازه این بازیگر، با جنازه عکس سلفی می‌گیرند؛ تصاویری که نشان می‌دهد هنوز فرهنگ استفاده از تلفن همراه در ایران جانیافتاده و پیش از آنکه درباره معضلات فرهنگی استفاده از شبکه‌های اجتماعی از طریق تلفن همراه سخن به میان بیاید، باید کوشید تا به برخی آموزش داد که هر جایی محل عکاسی با گوشی موبایل نیست.

با بدرود حیات هر چهره‌ای و برخی هر تشییع جنازه‌ای، سیلی از حواشی رقم می‌خورد و انعکاس می‌یابد که عمدتاً متاثر از اقدامات ضدفرهنگی برخی حاضران است؛ حاضرینی که البته تعدادشان کم نیست و در بسیاری از تصاویر ثبت شده حضور دارند. بنابراین نگاه تقلیل گرا به سوءرفتارهایی که در هر قابی از این مراسم‌ها نمود عینی دارد، تلاش برای کمرنگ ساختن ابعاد وضعیت نه چندان مناسبی فرهنگی است که با آن مواجه هستیم و در قبالش سکوت در پیش گرفته‌ایم.

سلفی با جنازه ناصر ملک مطیعی؟!

پس از درگذشتِ ناصر ملک مطیعی، در جریان مراسم تشییع این هنرمند پیشکسوت شاهد رفتارهای عجیبی از سوی حاضران در این مراسم بودیم که بخشی از این حواشی به بی‌تدبیری مسئولان به ویژه مدیریت خانه سینما بازمی‌گردد و بخش اصلی متوجه سطح فرهنگی شماری از حاضران در این مراسم بود. در طول این مراسم بارها از حاضران خواسته نشد نظم این مراسم را رعایت کنند، اجازه دهند سخنران‌های این مراسم که برخی از آنها بستگان این هنرمند بودند سخن بگویند و در نهایت نیز با درخواست‌های مکرر، به سختی نماز میت قرائت شد.

در طول این مراسم گروهی بدون توجه به آنکه به مراسم تشییع جنازه آمده‌اند، با سوت و کف شعار می‌دادند و اگر شخصی بدون آگاهی از ماهیت مراسم عبور می‌کرد، ممکن بود تصور کند به یک جشن آمده، چرا که اثری از غم و اندوه در بخش وسیعی از آنهایی که به این مراسم تشییع آمدند، وجود نداشت. در بهشت زهرا نیز وضعیت به مراتب بدتر بود و شکستن داربست‌ها و رفتارهای خلاف عرف و فشار شدید جمعیت بدون توجه به درخواست‌ها باعث شد که فرزند ملک مطیعی عملاً نتواند در بهشت زهرا با پیکر پدرش وداعی مناسب داشته باشد.

تلخ‌تر از این اتفاقات، حجم بالای عکس‌های سلفی بود که در این مراسم ثبت شد و برخی پا را فراتر گذاشتند و در حالی که جنازه ملک مطیعی در حال تشییع و روی دست مردم بود، با جنازه این هنرمند عکس سلفی گرفتند که انعکاس بسیار گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی یافت و انتقادهای فراوانی را به دنبال داشت. اینکه عده‌ای با جنازه یک هنرمند عکس می‌گیرند و تصور می‌کنند با اشتراک گذاری این عکس در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، توجه عمومی را به خود جلب می‌کنند، نشان می‌دهد پیش از آنکه فرهنگ فعالیت در فضای مجازی را به گروه بزرگی آموزش داد، باید فرهنگ استفاده از گوشی موبایل را آموزش داد!

متاسفانه هنوز فرهنگ استفاده از تلفن همراه در ایران مورد توجه نیست و بدیهی‌ترین آموزه‌های فرهنگی نیاز به آموزش فراوان دارد، به گونه‌ای که جامعه دارای یک کنترل عمومی جدی در عرصه عمومی شود و چنین عناصری متاثر از نوع برخورد عموم مردم با آنها، جسارت بیرون آمدن گوشی موبایل و عکس گرفتن با جنازه در حال تشییع را نداشته باشند. تا زمانی که این کنترل عمومی در جامعه فراگیر نشود، چنین رفتارهای خارج از اخلاقی را شاهد خواهیم بود و در آنجا که جمعیت‌های گسترده‌ای حضور دارند، این فقر فرهنگی نمودی پررنگ‌تر می‌یابد.

از این منظر به نظر می‌رسد نهادهای فرهنگی به جای صرف بودجه‌های کلان برای برگزاری رویدادهای پرهزینه با اهداف و دورنماهای غیرعملیاتی، باید در سطح جامعه حضور داشته باشند و بدیهی ترین آموزش‌ها را به خصوص برای سطوحی که از چنین آموزه‌های فرهنگی به دور هستند، عرضه نمایند. در عین حال باید این نهادها، فرهنگِ کنترل عمومی را در برابر ناهنجاری‌ها فعال کنند تا نگاه‌های سنگین مردم و هجمه عمومی عده‌ای که اساساً به قصد وندالیسم راهی چنین مراسم‌هایی می‌شود را به خودکنترلی وادارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینستاگرام فیلتر بشه به یاری خدا و همت مسئولین این مشکلم حل میشه ، ... ، توی سروش کسی بیجا میکنه از این شیرین کاریا بکنه ... والا بخدا

    • بی نام

      واقعا متاسفم برای خودمون که همچین ملتی داریم به کجا داریم میریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!؟

    • بدون نام

      خاک عالم

    • بدون نام

      خاک تو سرمون. واقعا خاک تو سرمون

    • مجتبی

      واقعا نمیدونم چی بگم، شعور و اخلاقیات در هر انسانی یافت نمیشه....

    • بدون نام

      البته آنهایی هم که پشت میکروفون به این و آن تاختند ... آنها هم با جنازه مرحوم ملک مطیعی عکس سلفی نامرئی گرفتند... سلبریتی های سینما از تمام شاخه ها هیچکدامشان در زمان حیات مرحوم کاری برای او انجام ندادند ... اما به محض فوت نامبرده شروع کردند به حملاتشان.
      انگار حیات اینها در سکوت زندگان و فریادشان در ممات آنها خریدار دارد آنهم رقم های چندصد میلیونی.

    • بدون نام

      این کار چیه والا ادم خجالت می گشه
      با بودن می رفیتن سلفی می گرفتین

    • ناصر

      جهل و تاریکی مدرن همه جا فرا گرفته.یا مهدی فاطمه سلام الله علیه

    • بدون نام

      این افراد مریضن و متوجه وخامت حالشون نیستن. الان مثلا اون آدمی که کنار جنازه وایساده گوشی بدست! اون الان داره عزاداری میکنه و ناراحته!!! خب آدمی که سالم باشه دست به یه همچین رفتاری میزنه! معلومه که حالشون خرابه و مریض هستن

    • رفیعی

      رایت میگی فرهنگ استفاده ازگوشی ندتریم کاش هبچ وقت گوشی بوجود نمیومد اخه چی بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلها همه نالان هستند . یاد سفر کرده بخیر .

    • بدون نام

      از جهان سوم بیشتر از این نمیشه انتظار داشت

    • سنجد سگ اکبر عبدی

      خاک بر سر تمام کسانی که سلفی گرفتند حیف خاک

    • کامران

      تف به غیرت نداشته همچین آدمایی

    • بدون نام

      ما جامعه بی فرهنگ نبوده‌ایم اما فرهنگ در میانمان گم شده، مخصوصا بعد از انقلاب سعی در تغییر رفتاری شده و از آنجا که برنامه ای درست و مناسب با شرایط روز در کار نبوده هرکس به ظن خود ، مردم را به سوی کشانده و ما در این وادی گم شده ایم

    • بیطرف

      ای خاک تو سرتون بیشخصیت ها احترام مرده نگه نمیدارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حضرتعالی احترام زنده ها رو نگه میداری مگه ؟؟؟ خاک تو سرتون یعنی چی ؟؟؟

    • زهرا

      واقعا شرم آوره ...خود رو مردمی با تمدن میدونیم ..در صورتی که .بیشتر به قرون وسطی شبیه هستیم

    • بدون نام

      بی فرهنگ ترین ملت در دنیا هستیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نگو تورو بخدا ... خیلی هم فرهنگمون بالاس

    • مریم

      حتما شب میخوان با این عکس بخوابن . خاک بر سرشون . بیشعورهای نفهم

    • میثم

      باید بریم با جسد پدرشون ماهم یه عکس بندازیم
      البته خودشون فوت کردند با جسد خودشونم سلفی حال میده مخصوصا وقتی رو سکو دارند میشورند
      شلنگ رو بگیری و سلفی بگیری

    • یک اریایی

      من تو بهشت زهرا بودم بیشتر شبیه میدان جنگ بود تا مراسم یک دفعه همه کف میزدن شادی میکردن که فعلان بازیگر اومد یا شروع به فحشای میکردنن همه هم گوشی به دست دنبال سلفی اصلا کسی به فکر مراسم تشیعع نبود همه برای خود نمایی اومده بودن

    • شیرعلی

      واقعابعضی ازمردم کثیف وبی فرهنگ هستن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج