۷۲۴۲۶۱
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

ضرورت کاهش قیمت خودرو‌های وارداتی

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: با توجه به تخصیص ارز تک نرخی ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان خودرو، قیمت خودروهای وارداتی باید کاهش یابد.

خبرگزاری ایسنا: عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: با توجه به تخصیص ارز تک نرخی ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان خودرو، قیمت خودروهای وارداتی باید کاهش یابد.

ابوالفضل خلخالی اظهار کرد: واردکنندگان خودرو با وجود دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت‌ها را نسبت به نرخ‌های سابق و زمانی که از ارز بازار آزاد استفاده می‌کردند، کاهش نداده‌اند.

وی ادامه داد: تا پیش از تک نرخی شدن ارز، واردکنندگان خودرو که از ارز بازار آزاد استفاده می‌کردند با هر نوسان نرخ در بازار ارز قیمت خودروها را افزایش می‌دادند اما هم‌اکنون که از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده می‌کنند قیمت‌ها را کاهش نمی‌دهند.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: این در حالی است که با توجه به استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی، هزینه‌های واردات خودرو نسبت به زمانی که واردکنندگان از ارز بازار آزاد استفاده می‌کردند کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این وضعیت نشان می‌دهد که واردکنندگان خودرو به هیچ قاعده‌ای خود را متعهد نمی‌دانند و البته قاعده درستی نیز در زمینه قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی وجود ندارد.

خلخالی با بیان اینکه دلیل این وضعیت ضعف نظارت‌ در این حوزه است، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم وجود قاعده مشخص قیمت‌گذاری برای خودروهای وارداتی، واردکنندگان خودرو این محصولات را به هر قیمتی که بخواهند عرضه می‌کنند.

وی تصریح کرد: نکته مهم این است که در بازار خودروهای وارداتی نیز همانند بازار خودروهای داخلی نوعی انحصار شکل گرفته است و قیمت خودروهای وارداتی به صورت انحصاری و بدون قاعده تعیین می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله سود میلیاردی و یه شبه داره واردات خودرو
      نمیشه ازش گذشت

    • بدون نام

      دلالها و مافیای خودرواگر اجازه بدهند که مردم نفس بکشند

    • سعید

      تا وقتی قیمت خودروهای وارداتی بالاس خودروساز داخلی با جسارت قیمت محصولاتشو هی میبره بالا.....ملتم تو این بی پولی مجبورن داخلی بخرن و فضای رقابت و پیشرفت از بین میره

    • بدون نام

      یعنی دولت در این زمینه هم نمی تواند کاری بکند
      و مردم و دولت باید کنار هم منتظر بنشینند؟

    • بدون نام

      دولت جلوشون رو بگیره

    • اماج

      اخر چطور نمیتونند یک کار را درست وحسابی به پایان برسانند یعنی قوه مجریه...... اقای روحانی ریاست محترم.اقای اسحاقی واقعا نمیتونید قیمت خودروها را تتظیم کنید .اخه نمیدونم داستان چیه . وگرنه خرید خودرو قیمتش مشخصه وجوهات دیگر مثل گمرکی مالیات کاملا مشخص .مبلغ نهایی هم درصدی افزایش داره .همه مردم حقشون اینها را بدونند .که یک تاجری که اینکاره است سودش چنده .اونزمان بازار رقابتی میشه. بخدا ادم تعجب میکنه که پشت پرده چه داستانیه. الان حدود ۸ مده هر روز یک نرخ. بیخدا دنیا به ما داره میخنده .نمیدونم سود اقایان چیه که تصمیم نمیگیرند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج