۷۲۴۴۲۳
۱۴ نظر
۵۰۰۸
۱۴ نظر
۵۰۰۸
پ

زن چادرنشینی که ۸ میلیارد بدهی مالیاتی دارد!

یک مقام مسئول با افشای نام قربانیان سوءاستفاده از کارت بازگانی گفت: برای مبارزه با معضل فرار مالیاتی ناشی از این کارت‌ها، نه تنها در مبادی ورودی باید ۴درصد مالیات علی‌الحساب اخذ شود بلکه ماده۱۵۷ قانون مالیات‌های مستقیم نیز باید اجرا شود.

خبرگزاری فارس: محمد سلیم امرا، مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه استفاده از کارت‌های بازرگانی یکسال مصرف، عمده‌ترین روش برای فرار مالیاتی در این استان به حساب می‌آید، عنوان کرد: با احتساب بدهی‌های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی، حدود ۴۰۰میلیاردتومان بدهی‌های مالیاتی معوقه وجود دارد که از این مبلغ، ۱۲۰میلیارد تومان سهم کارت‌های بازرگانی یک‌سال مصرف است؛ این ارقام نشان می‌دهد حقوق دولت نیز در این میان ضایع شده است.

امرا تصریح کرد: قرار داشتن استان سیستان و بلوچستان در مرز کشور و عدم اطلاع کافی مردم حاشیه‌نشین نسبت به سازوکار کارت‌های بازرگانی شرایطی را فراهم کرده تا سودجویان با ثبت شرکت‌های کاغذی، از موقعیت مرزنشینی این افراد سوءاستفاده کرده و به اسم آنها کارت بازرگانی دریافت کنند و در قبال دریافت این کارت، حقوق ناچیزی به این افراد ناآگاه بدهند.

*کم‌کاری اتاق بازرگانی و وزارت صمت چیست؟

وی ادامه داد: ادامه این روند موجب شده تا در پایان سال، مالیات‌های سنگینی برای حاشیه‌نشیان وضع شود در حالیکه افراد حاشیه‌نشین از واگذاری کارت بازرگانی خود عایدی زیادی نداشته و سودجویان تنها سالی ۱ تا ۲ میلیون تومان حقوق به آنها پرداخت می‌کنند.

مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان ریشه معضلات کارت‌های بازرگانی را در «عدم آموزش کافی به متقاضیان»، «بررسی نکردن سابقه تجاری و سرمایه آنها» و «نحوه صدور و تمدید این کارت‌ها» دانست و گفت: اگر این اقدامات توسط اتاق بازرگانی و وزارت صمت انجام می‌گرفت، فرارهای مالیاتی اتفاق نمی‌افتاد.

*8 میلیارد بدهی مالیاتی یک زن سیاه‌چادرنشین

امرا با اشاره به اینکه ۴نفر از دارندگان کارت‌های بازرگانی در حوزه ایرانشهر که مرکز ثقل بلوچستان است، گرفتار بدهی‌های مالیاتی سنگین هستند، گفت: به عنوان مثال می‌توان به خانم «گنج ملک. م.» اشاره کرد که در سیاه‌چادر زندگی می‌کند و به اسم او کارت بازرگانی صادر شده است. درحالیکه کل سرمایه این خانم ۱ تا ۲ میلیون تومان است اما ۸میلیارد تومان به اداره امور مالیاتی استان بدهی مالیاتی دارد.

وی با بیان اینکه از کارت بازرگانی افراد دیگری همچون «انور. د.» در ایرانشهر، «عبدالغنی. ر.» و «محمد. ر.» نیز سوءاستفاده شده است، گفت: شخص دیگری نیز به علت بیکاری، کارت بازرگانی خود را در اختیار سوءاستفاده‌کنندگان قرار داده بود؛ این شخص بابت واگذاری کارتش، ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومان در سال حقوق دریافت کرده در حالیکه اصل مالیات وی برای یک سال، ۳۳۰میلیون تومان است.

*بدهی مالیاتی 4 میلیاردی شخصی در شهر مرزی سرباز

مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: شرکتی در زابل، از کارت‌بازرگانی شخصی به نام «علی. گ.» سوءاستفاده کرده که با توجه به واردات شخص ثالث، مالیات سنگینی برای این شخص ناآگاه وضع شده است.

امرا ادامه داد: در شهر مرزی سرباز نیز از کارت‌بازرگانی ۶ نفر سوءاستفاده شده که تنها در یک مورد، فردی بالغ بر ۴ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد.

وی با بیان اینکه در جهت مبارزه با معضل فرارهای مالیاتی از طریق سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی، دو راهکار توسط سازمان امور مالیاتی پیشنهاد شد، گفت: اولین راه حل، دریافت ۴درصد مالیات علی‌الحساب در مبادی ورودی از بازرگانان است؛ اگر این اتفاق رخ دهد، بدهی مالیاتی پیش نخواهد آمد. از زمانی هم که ۴درصد مالیات علی‌الحساب در مبادی ورودی اخذ شده، مشکلات کمتری به‌وجود آمده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این دیگه چه جورشه ؟مگه چک نمیکنن که کارت بازرگانی مال کیه؟ کجاس؟ چقد توانایی مالی داره وازاین جور تحقیقها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زیاد....‌‌نمبگم بیخیال هرکی هرکیه افغانها ازما
        بهترن قانون شناسند

      • بدون نام

        داداش فکر کردی سويیسه
        ایرانه

      • بدون نام

        داداش فکر کردی سويیسه
        ایرانه

    • بدون نام

      کی این همه سرمایه داره که واردات کنه تو این رکود اقتصادی ایران

      تابلو آقازاده هستن و با بیا المال حال میکنن

    • بی سرزمین

      اینم از سومدیریت تو کشوره باز

    • بدون نام

      بخدا کار آقازاده‌ها هست بابا جلوی رانت اینارو بگیرید بابا آببروی انقلاب‌رو بردین الهی که خون شهدا بزنه به کمرتون

    • ناشناس

      باعٹ وبانی این سوء استفاده هاوبی نظمیهاخوددولته ، بایدیقه کسانی چسبیدکه بدون نظارت وبدون تحقیق مسبب این ندانمکاریهاهستند

      پاسخ ها

      • r.a

        بی اطلاعی تا کجا

    • بدون نام

      از این نمونه ها تو این مملکت زیاده
      اگه دیدی حق کسی توی این کشور پایمال نشده باید تعجب کنی
      البته این حرفا فایده نداره

    • بدون نام

      مث کبک سرشون تو برفه،
      برا همینه ک میلیارد میلیارد دزدی میشه

    • حمید وفا

      اینا که ترفندهای قدیمیه که خود اساتید و مدیران دولتی باب کردن !!روشهای نوینی در زمینه چک و تجارت نیز تازگیها باب شده منجمله اینکه فرد کلاهبردار با صیغه چند زن عمدتا بیکس و کار و کم سواد به نام ایشان از بانک دسته چک میگیره بعدشم خودتون میتونین حدس بزنین !!به نوعی میشه ایران رو بهشت دزدان و کلاهبرداران شده !!

    • حمید وفا

      اینا که ترفندهای قدیمیه که خود اساتید و مدیران دولتی باب کردن !!روشهای نوینی در زمینه چک و تجارت نیز تازگیها باب شده منجمله اینکه فرد کلاهبردار با صیغه چند زن عمدتا بیکس و کار و کم سواد به نام ایشان از بانک دسته چک میگیره بعدشم خودتون میتونین حدس بزنین !!به نوعی میشه ایران رو بهشت دزدان و کلاهبرداران شده !!

    • محمد

      کاری داره اخه که میگید حق دولت ضایع شده
      ریگی توی اسمون جلب شد
      کاری نداره برا دولت یارو رو سه سوت بگیرید
      و3 تا جرم داره کلاهبرداری....فرار مالیاتی....خیانت ور امانت

      البته اگر ظلم هم جرم بود بهتر بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج