۷۲۴۷۱۶
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

خط دفاع، تنها نگرانی کی‌روش

تیم ملی فوتبال ایران دوشنبه‌شب در یکی از مهم‌ترین دیدارهای تدارکاتی‌اش جهت آماده‌شدن برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در استانبول به مصاف ترکیه رفت و ۲بر یک به میزبان خود باخت.

روزنامه شرق: تیم ملی فوتبال ایران دوشنبه‌شب در یکی از مهم‌ترین دیدارهای تدارکاتی‌اش جهت آماده‌شدن برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در استانبول به مصاف ترکیه رفت و ۲بر یک به میزبان خود باخت. ایران در این بازی نمایش بدی نداشت اما آشفتگی در خط دفاعی تیم ملی نقطه ضعف ایران در بازی با همسایه غربی بود. به نظر می‌رسد ترکیب ایران در بازی دوشنبه‌شب تقریبا همان ترکیب اصلی ایران در بازی با مراکش باشد. علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان اول ایران، نمایش خوبی داشت اما روی گل دوم ترکیه می‌توانست بهتر عمل کند.

تزلزل در خط دفاعی

در خط دفاعی در غیاب سیدجلال حسینی و وریا غفوری، دو بازیکن خط‌خورده تیم ملی، روزبه چشمی و مرتضی پورعلی‌گنجی مدافعان وسط بودند. رامین رضاییان در دفاع راست قرار گرفت و میلاد محمدی دفاع چپ تیم بود. دفاع تیم ملی در مصاف با حریف اروپایی‌اش چندان مستحکم نشان نداد، به‌ویژه در ۲۰ دقیقه ابتدایی. ایرانی‌های حاضر در ورزشگاه در برخی دقایق به تشویق سیدجلال حسینی هم پرداختند. پس از بازی اما کارلوس کی‌روش به دفاع از روزبه چشمی، جانشین حسینی پرداخت. روزبه در گل اول حریف ضعیف کار کرد. کی‌روش دراین‌باره گفت: «این امر (تشویق جلال حسینی) طبیعی است. صحبتی که شما گفتید برای مردم طبیعی است و بالاخره آنها بازیکنانی را دوست دارند و حمایت می‌کنند.

هیچ‌کس مثل من نسبت به سیدجلال علاقه و احترام ندارد. هیچ‌کس احترامی که من در هفت سال گذشته به سیدجلال گذاشتم، نداشته است. همیشه این اتفاقات در این هفت سال رخ داده و انتخاب‌های ما بنا بر مشاهداتی بوده است که از لیگ داشتیم. عملکرد بازیکنان به صورت دقیق آنالیز شده است و با درنظرگرفتن آن تصمیم گرفتیم، اما اگر قرار باشد پس از یک بازی تمرکز و بیشتر صحبت‌های خود را روی بازیکنی که شما اسم بردید و آن هم روزبه چشمی است، بگذاریم، درست نیست. به نظر من او شب خوبی داشت، اگر بخواهیم به خاطر یک اتفاق و اشتباه تمام تقصیرها را به سمت او ببریم، به نظر من دیدگاه شما نسبت به فوتبال اشتباه است و با کمال احترام شما از فوتبال چیزی نمی‌دانید!».

در خط میانی هم ترکیب تیم ملی کمی تغییرات داشت. در غیاب سعید عزت‌اللهی که در بازی اول با مراکش محروم است و امید ابراهیمی که مصدوم بوده از زوج مسعود شجاعی- احسان حاج‌صفی استفاده شد. کریم انصاری‌فرد در نقش هافبک بازی‌ساز قرار گرفت. سردار آزمون مهاجم نوک تیم بود. مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش هم در دو گوش بازی کردند. با اینکه به نظر می‌رسد ترکیب اصلی ایران همین ترکیب بازی با ترکیه باشد، مجید جلالی، سرمربی پیکان چنین نظری ندارد. «به عقیده من آن ترکیبی که قرار است در جام جهانی با آن بازی کنیم، با این ترکیبی که در شروع مقابل ترکیه به میدان رفت، خیلی تفاوت خواهد داشت. هرچه داشتیم به پایان بازی نزدیک می‌شدیم، ترکیب اصلی تیم را که در ذهن مربی بود، می‌دیدیم. بنابراین فکر می‌کنم ترکیب اصلی ایران در جام جهانی آن چیزی خواهد بود که مقابل لتونی بازی خواهیم کرد».

امیدواری به جام جهانی

با وجود چند نقطه‌ضعفی که در بازی با ترکیه دیده شد اما تیم ملی در مجموع نمره قبولی گرفت. حتی حریف هم ابراز امیدواری کرد ایران بتواند در جام جهانی خوش بدرخشد. میرچا لوچسکو، سرمربی رومانیایی ترکیه پس از بازی گفت: «ایرانی تیمی خوب و باپتانسیل است. آنها در ضربات شروع مجدد و ضدحملات تیمی تأثیرگذار هستند. به اعتقاد من ایران جام جهانی خوبی را تجربه خواهد کرد. تیم ملی ایران در جناحین و حمله تیم قدرتمندی است و به نظرم تنها جا دارد که روی خط دفاعی‌اش کمی بیشتر کار کند». چند بازیکن ترکیه هم پیش‌بینی کردند ایران در جام جهانی تیم صاحب‌سبکی باشد. کارشناسان داخلی هم از بازی ایران ابراز رضایت کردند و درباره خط دفاعی هشدار دادند. رسول کربکندی دراین‌باره گفت: «در کل از فوتبال بازیکنان ایران راضی بودم اما از گل‌خوردن بسیار ناراضی بودم. ما در خط دفاع و مخصوصا قلب دفاعی بسیار ضعیف بودیم. چیدمان کی‌روش در این بازی بیشتر تهاجمی بود».

کارلوس کی‌روش هم از نمایش بازیکنان دفاع کرد و با امیدواری گفت: «همان‌طور که قبلا هم گفته‌ام در کشور ما پرتغال، یک ضرب‌المثل است که وقتی آبی از زیر پل عبور می‌کند، دیگر فرصتی برای بازگشت آن آب نیست. وقتی برنامه تدارکاتی و آماده‌سازی ما از دست می‌رود و جلسات تمرینی مهم را از دست داده‌ایم، این فرصت نیز از دست رفته است. اکنون زمان این است که دست‌های خود را بالا ببریم و بگویيم ان‌شاءالله و امیدوار باشیم». سرمربی پرتغالی تیم ملی بازی با ترکیه را هم مفید ارزیابی کرد. «بازی خیلی خوبی برای ما بود و به نظر من در این بازی تجربه خوبی کسب کردیم. ما بازی تمرینی خوبی را پشت ‌سر گذاشتیم. متأسفانه این فرصت برای ما مقدور نبود که بیشتر از این برایمان بازی دوستانه فراهم شود، ولی بازیکنان من نشان دادند هم استعداد خوبی دارند و هم از پتانسیل خوبی برخوردار هستند، البته باید کمی بالغ‌تر باشند».

بازگشت دژاگه

بازی‌کردن اشکان دژاگه اتفاق مثبت دیگر بازی دوشنبه‌شب بود. دژاگه بهمن ماه سال گذشته تنها چند روز پس از پیوستنش به تیم دسته‌اولی ناتینگام فارست مصدوم شد. جراحی و مصدومیت اشکان دژاگه باعث شد تا مسئولان تیم انگلیسی عنوان کنند خرید ایرانی‌شان فصل را از دست داده است و احتمال رسیدنش به جام جهانی کم است. او در بازی با ترکیه در نیمه‌ دوم به بازی آمد و ۲۰ دقیقه بازی کرد. رساندن این بازیکن کلیدی به جام جهانی یک دستاورد مهم برای کی‌روش به حساب می‌آید. بازیکن پیشین وولفسبورگ در دقایقی که در بازی بود هم بد کار نکرد و با گل‌کردن پنالتی ایران، اعتمادبه‌نفس خود را هم بالا برد.

دژاگه با ادامه همین روند در ۱۶ روز باقی‌مانده به جام جهانی می‌تواند به بازیکن ثابت ایران در روسیه تبدیل شود. مأموریت دوم کادر پزشکی تیم ملی، رساندن امید ابراهیمی بود که آن هم به خوبی انجام شد. این بازیکن هم که مصدوم شده بود، از دقیقه ۶۷ بازی ترکیه- ایران وارد زمین شد. دژاگه پس از بازی گفت: «همه می‌دانند متأسفانه این فصل دچار مصدومیت شدم، اما خیلی‌ها داخل اردوی ایران دیدند من چگونه تمرین و سعی کردم خودم را به جام جهانی برسانم. فیزیوتراپ‌ها، مربیان و کی‌روش نیز خیلی به من کمک کردند تا امروز به اینجا برسم و واقعا دست آنها درد نکند. خدا را شکر توانستم مقابل ترکیه نیز چند دقیقه بازی کنم. گل‌زنی زیاد برای من مهم نبود، مهم این بود به زمین بروم و بدون درد بیرون برگردم. مهم تیم است که امیدوارم بازی بعد عملکرد بهتری داشته باشیم». اولین بازی ایران ۲۴ خرداد مقابل مراکش است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کیروش دست از لجبازی برداره جلال و ووریا ببره تا خیال خودش و ملت راحت باشه

      پاسخ ها

      • قاسمی

        این دو نفربرن کیا اون وقت خط بخورن جاشون

      • پرسپولیس

        کاربر گرامی . خوب اگه بخواد ووریا رو بیاره یا باید رامین رضاییان بازی کنه یا ووریا . که رامین خیلی از ووریا بهتر کار کرد در مقابل ترکیه . حتی کارشناسان هم گفتن از بین این همه بازیکن فقط رضاییان نمره مثبت گرفت . خوب حالا ووریا رو بیاره چیکارش کنه . بذاردش دروازبان ؟؟؟

    • مختار

      مثلا شما انتظار داشتی مربی ترکیه بگه ایران تیم بدردنخوری بود خوب معلومع اگه ده تا هم میخوردیم باز تعریف میکرد

    • بدون نام

      این دفاع سوراخ میشه حسابی

    • بدون نام

      من پرسپولیسیم چشمی بهترین هافبک دفاعی ست استفاده کی روش درخط دفاع هم به ضرر چشمیست هم به ضرر تیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج