۷۲۴۹۵۵
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان دود می‌شود

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ایران، ۵۵ میلیارد نخ سیگار به ارزش ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان مصرف می کنند.

خبرگزاری ایرنا: معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ایران، ۵۵ میلیارد نخ سیگار به ارزش ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان مصرف می کنند.

علیرضا رئیسی روز چهارشنبه در همایش روز جهانی بدون دخانیات، مسائل مالی و سود جویی را دلیل اصلی مصرف دخانیات در کشور ارزیابی کرد.

وی با بیان این که ۷۰ میلیون نفر از جمعیت کشور این هزینه سلامت را پرداخت می کنند، افزود: ۵۸ کشور جهان راه حل سازمان بهداشت جهانی برای کاهش مصرف دخانیات را افزایش مالیات بر این ماده مضر می دانند انتخاب کرده اند؛ این اعمال مالیات بر سیگار از کارخانه جات تا خرده فروشی انجام می شود.

این مسئول وزارت بهداشت اظهار کرد: در دنیا میزان مالیات بر سیگار ۷۰ درصد است در حالی که امسال این افزایش مالیات در ایران آغاز شده است.

وی با اشاره به استفساریه نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر این که قهوه خانه ها از اماکن عمومی جدا شوند، گفت: این کار اشتباهی است و سبب می شود کارشناس بهداشت محیط به راحتی برای ارزیابی وضعیت بهداشت و سلامت نتواند به قهوه خانه وارد شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان این که اراده جدی برای کاهش مصرف دخانیات وجود ندارد، گفت: باید به مردم پناه برد تا مردم و رسانه ها در این کار کمک کنند زیرا یکسری افراد سود جو سلامتی مردم را به خطر انداختند.

وی با اشاره به فروش سیگار از سوی دکه های روزنامه فروشی در سطح شهر گفت: این دکه ها سیگار نخی می فروشند در حالی که در اساسنامه آنها، فروش سیگار ممنوع اعلام شده است.

این مسئول وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اساس آمار حدود ۴ و ۵ درصد مصرف کنندگان، سیگار خارجی مصرف می کنند، گفت: برخی افراد سود جو می آیند و بر اساس این آمار درخواست حضور و تولید شرکت های خارجی سیگار در ایران را دارند؛ آیا حتی صادرات سیگار برای جمهوری اسلامی زیبنده است.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: تنها کالایی که طی ۲۰ سال اخیر گران نشده سیگار است و هیچ کس پیگیر آن نشده است و با وجود مشکلات و تحریم ها، همه شرکت ها و کارخانجات بین المللی علاقمند حضور در ایران هستند.

وی با اعلام این که سن مصرف قلیان در میان دختران به ۱۴ سال رسیده است، گفت: هم اکنون قبح مصرف قلیان شکسته و اعضای خانواده در کنار هم می نشینند و به عنوان تفریح قلیان می کشند.

رئیسی با بیان این که همه می دانند دخانیات ضرر دارد، گفت: اما سودجویی و مسائل مالی برخی از افراد، میزان مصرف سیگار و قلیان را کاهش نمی دهد.

وی با اشاره به پژوهشی که در سال ۹۴ انجام شده، افزود: ۷۸ درصد از دانش آموزان مصرف کننده دخانیات در این پژوهش از مضرات آن آگاهی داشتند و آگاه بودن که سیگار و دخانیات منجر به بروز بیماری های مختلف می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه بدبختی ما داریم به خدا ... اولا کسی که به حضرتعالی اطلاع داده سیگار گرون نشده ، فیلمت کرده ، دوما ، خیلی چیزا زیبنده کشور نیست ، از جمله پست و مقام آدمهای نالایق ، سوما ، سیگار بده ؟؟؟ تو نکش ، سرت به کار خودت باشه

    • نوید

      و سالانه میلیاردها تومن هم توسط دزدان محترم از بیت المال دود میشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون اشکالی نداره ، بچه ها لازم دارن بر میدارن ،به جاش برا مردم خیلی زحمت میکشن

    • بدون نام

      عیبِ مِی جمله چو گفتی ، هنرش نیز بگوی ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج