جاباما
۷۲۵۱۰۱
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

نظر وزیر ارشاد درباره قیمت اقلام هنری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره گران شدن برخی اقلام فرهنگی اظهار کرد: افزایش قیمت در برخی محصولات فرهنگی با میزان سرمایه‌گذاری در تولید متناسب است.

خبرگزاری ایسنا: سیدعباس صالحی با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب و بیان دغدغه‌هایی از سوی ایشان درباره گران بودن قیمت برخی کتب عرضه شده در این نمایشگاه، اظهار کرد: میانگین قیمت در حوزه کتاب طی ۱۰ سال گذشته از نرخ تورم بیشتر نبوده؛ گرچه ممکن است برخی کتب خاص که از سوی برخی ناشران خاص منتشر می‌شوند دارای قیمت بالایی باشند.

نظر وزیر ارشاد درباره قیمت اقلام هنری

وی گفت: از آنجایی که کتاب مشمول کالاهایی نیست که برای آن از سوی دولت قیمت‌گذاری شود، طبیعتا وزارت ارشاد نمی‌تواند موضوع قیمت‌گذاری برای کتاب را مطرح کند. با این وجود نگاه‌مان این است که از طریق ارائه پاره‌ای از تسهیلات و گفت‌وگو با ناشران تلاش کنیم تا قیمت تمام شده و قیمت پشت جلد کتب را کاهش دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برپایی نمایشگاه‌های ملی و استانی و همچنین اعطای یارانه به بخش نشر را از جمله دیگر راهکارهای وزارت ارشاد برای مدیریت و کاهش قیمت تمام شده محصولات نشر عنوان کرد.

صالحی همچنین درباره قیمت سایر محصولات فرهنگی و هنری از جمله سینما با تاکید بر اینکه افزایش قیمت در برخی محصولات فرهنگی با میزان سرمایه‌گذاری در تولید متناسب است، گفت: مثلا در حوزه سینما در گذشته یک فیلم با چندصد میلیون تومان سرمایه‌گذاری تولید می‌شد اما امروز این سرمایه‌گذاری به چند میلیارد تومان افزایش یافته و حداقل 1.5 میلیارد تومان برای تولید یک فیلم سینمایی سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با این نگاه همچنین باید این حق را قائل شد که از نظر بازار عرضه و تقاضا، سالانه شاهد افزایش متناسب قیمت‌های فروش بلیت سینما باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افزایش قیمت بلیت سینما در سال جاری، گفت: به نظر می‌آید افزایشی که در حوزه سالن‌های سینما رخ داده غیرعادی نیست و متناسب با همان مسیر تورم اجتماعی بوده است.

صالحی در پایان تصریح کرد: در برخی موارد مانند کنسرت‌های موسیقی و پاره‌ای مقولات هنری به نظر می‌آید قیمت‌ها قابل توجه است که باید با گفت‌وگوی بیشتر با عرضه‌کنندگان این محصولات، قیمت ارائه آنها را کاهش دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابراهیمی

      بله واسه شما که ماهی ده بیست میلیون حقوق میگیرید ،مناسبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج