۷۲۶۷۲۱
۵ نظر
۵۰۲۰
۵ نظر
۵۰۲۰
پ

مدارس غیرانتفاعی دُکان باز کرده‌اند؟!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مدارس غیرانتفاعی در مقابل پول زیادی که از مردم می‌گیرند، کیفیت آموزشی لازم و خدمت‌رسانی مفیدی ندارند.

خبرگزاری ایلنا: ضیاء‌الله اعزازی ملکی (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس) در خصوص نظارت بر مدارس غیردولتی و جلوگیری از دریافت شهریه‌های غیرمتعارف گفت: مبلغ شهریه امسال به طور دقیق مشخص شده و هیچ مدرسه‌ای نمی‌تواند بیشتر از آن بگیرد. آن مدارسی که مبلغ بیشتری از دانش آموزان و والدین دریافت می‌کنند، حتما با عناوینی از جمله کلاس‌های تقویتی، فوق برنامه، آزمون‌های مختلف و...این مبالغ سنگین را گرفته‌اند که این کار غیرقانونی و دور از انصاف است. اگر بررسی کنید با همین عناوین شما را توجیه می‌کنند. در واقع همه این‌ها ظلم به مردم است. نیازی به این کلاس‌ها نیست و تنها بهانه‌ای برای پول در آوردن است.

اعزازی درباره پیگیری و نظارت برای جلوگیری از این اقدامات در مدارس غیردولتی گفت: متاسفانه کسی نیست که باجدیت به این مسائل نظارت کند و مانع آن شود. البته مردم خودشان هم از آن استقبال می‌کنند و با رضایت این پول را به مدارس غیردولتی می‌دهند. اما نکته مهم این است که این مدارس در مقابل پول زیادی که می‌گیرند، کیفیت آموزشی لازم و خدمت‌رسانی مفیدی ندارند. مدارس غیرانتفاعی در واقع دکان باز کرده‌اند و می‌خواهند درآمد داشته باشند. شما فکر می‌کنید، آن‌ها دلشان برای دانش آموزان می‌سوزد؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سوال که به مدارس غیرانتفاعی بر چه اساس و مبنایی مجوز می‌دهند؟ گفت: قطعا شرایط خاص خود را دارد و اولین شرط این است که درخواست کننده در وهله اول باید معلم و عضو آموزش و پرورش باشد. در خصوص صلاحیت مدیر هم باید شورای آموزش و پرورش آن شخص را تایید و مورد بررسی قرار دهد، در غیر این صورت این امکان وجود ندارد.

اعزازی درباره اینکه اگر گزینش‌ها و سنجش‌های جذب نیرو با دقت بیشتری انجام می‌شد، آن اتفاق در مدرسه غرب تهران رخ نمی‌داد، بیان کرد: به هر حال فرد خاطی مورد گزینش و مورد تایید مدرسه قرار گرفته بود، اما در مجموع نمی‌توان رفتار بشر را حدس زد و پیش‌بینی کرد، من در خصوص این مساله واقعا متاسفم. روز اول این فرد مورد تایید بوده و حالا تخلف از او سر زده است، اما حالا چه کاری از گزینش بر می‌آید؟ البته که گزینش آموزش و پرورش اساسی و سختگیرانه است، اما انسان همیشه در یک حال نمی‌ماند. اگر در مدرسه غرب تهران هم اتفاقی افتاده به این دلیل است که بالاخره بشر را نمی‎توان شناخت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان در پاسخ به سوالی درباره ضرورت بازنگری اساسنامه‌ بررسی صلاحیت مدیران و معلمان گفت: قطعا باید با دقت زیاد این موضوع بررسی شود، همچنین توجه و حساسیت باید در این زمینه بالا برود تا افراد مساله دار به هیچ عنوان به این سیستم نفوذ پیدا نکنند. باید تمامی جوانب احتیاط را رعایت کرد، اما این را هم باید در نظر گرفت که انسان بالاخره خطا می‌کند و همیشه نفس انسان بر علیه او است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      طرح خصوصی سازی و اصل ۴۴ بدون نظارت یعنی قطع دست دولت در امور مردم . و بدون برنامه و انظباط لازم .

    • اریا

      خدا نابود کنه کسی مدارس غیر انتفاعی را احیا کرد
      جمعشون کنید بابا فقط پول براشون مهمه از درس و روش توربس خبری نیست

    • حسین

      این گزینش که از آن حرف می زنید قبل از انقلاب با این شدت وبطور رسمی نبود ومعلمان مرد در دبیرستانها ی دخترانه تدریس می کردند وهيچ اتفاق غیر اخلاقی هم نمی افتاد علت این همه سقوط اخلاقی چیست فکر نمی کنید افراد غیر صالح ونا کار آمد در راس ادارات وسازمان ها باعث اینگونه بد اخلاقی ها می شود

    • بدون نام

      خیلی دیر گفتی مدارس دولتی وهیات تمنایی هم پول ورق امتحان میگیرند هم کلاس فوقالعاده میراند مبنع درآمد از مردم بدبخت شده اند

    • خدا

      نه آقا دکان چیه ،خدای ناکرده یه مدرسه زوار درفته کوچیک سالی 2میلیارد پول میگیره و سالی 1میلیارد هم خرج نمیکنه ،باقیشو فقط میزنه به جیب!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج