۷۲۶۷۷۹
۱۵ نظر
۵۰۰۹
۱۵ نظر
۵۰۰۹
پ

اخبار ضد و نقیض درخواست خروج ایران از سوریه

البناء در تحلیلی به قلم روزانا رمّال نوشت: تا زمانی که روسیه از مقابله با تجاوزهای اسرائیل در سوریه ناتوان است، چه اقدامی می تواند انجام دهد؟ آیا این مساله به معنای هم نوایی با منافع اسرائیل است که امروز اثر آن مشخص شده است؟

انتخاب: البناء در تحلیلی به قلم روزانا رمّال نوشت: تا زمانی که روسیه از مقابله با تجاوزهای اسرائیل در سوریه ناتوان است، چه اقدامی می تواند انجام دهد؟ آیا این مساله به معنای هم نوایی با منافع اسرائیل است که امروز اثر آن مشخص شده است؟

در طول سفرهای مسئولان اسرائیلی در دو سال گذشته به روسیه، مسکو مأموریت مهم مبارزه با تروریسم را با موفقیت پشت سر گذاشت و اخیرا لاوروف از توافق با دولتهای همسایه در مورد مساله مرزهای جنوبی سوریه صحبت می کند، منطقه ای که از اهمیت زیادی برای سوریه و اسرائیل برخوردار است،

تفسیر خواسته روسیه در چارچوب بیرون راندن حزب الله و ایران از سوریه، فراتر از واقعیت است، آن هم در زمانی که جنگ به نفع محور مقاومت در حال پیشروی است.

یک نکته مهم این درخواست را تفسیر می کند و آن موفقیت روسیه در مورد انحصار ارتش سوریه در مرزهای جنوبی است و این گزینه تلخی برای اسرائیل است؛ چرا که در ادامه گروههای مسلح سوری خلأ حاصل از نبود نیروهای ایرانی و حزب الله را پر می کنند.

در واقع روسیه با این درخواست حق سیادت سوریه را حفظ کرده و اسرائیل را در شرایط سختی قرار می دهد. این مساله طبیعتا بازگشت به حق رسمی ارتش سوریه در سالهای قبل از بحران، در مورد حضور در مرزهاست که گزینه جایگزین آن، ماندن حزب الله و ایران در سوریه است. اسرائیل کدام را انتخاب می کند؟

در صورتی که اسرائیل تصمیم به بازگشت به شرایط پیش از آغاز بحران در سوریه را بگیرد، رسما سقوط طرح مرزی خود را اعلام کرده است، یعنی بازگشت ارتش سوریه، هم پیمان ایران و حزب الله، به پایگاههای مرزی خود.

اما این انتخاب در این مرحله از عمر جنگ، خسارتهای معنوی و سیاسی کمتری برای اسرائیلی ها دارد و بدون شک روسیه تلاش می کند این امر را به مصلحتی برای تمام طرفها تبدیل کرده و اعتماد اسرائیل را جلب کند تا به روسیه به عنوان یک واسطه نگاه کند که تامین امنیت اسرائیل در دست آن است.

موفقیت روسیه در مورد فشار بر اسرائیل برای انتخاب این گزینه قطعی نیست؛ اما انتظار به معنای دو امر اساسی است؛ اول آنکه نقشه روسیه عملی شود، بی آنکه نبردی در جنوب سوریه واقع شود و به این ترتیب پرونده آن بسته شود. ممکن است این امر محقق شود، بویژه پس از آنکه اسرائیل به جایزه ای معنوی در مورد انتقال سفارت آمریکا به قدس دست یافته است. و دوم آنکه اسرائیل با درخواست روسیه موافقت نکند، به این دلیل که هم پیمانان سوریه از سیادت آن حمایت می کنند و آماده خروج از آن هستند. کدامیک نزدیک تر است؟ روزهای آینده می توانیم با قاطعیت بیشتری در مورد روس ها، درخواستشان از ایران و همچنین موضع اسرائیلی ها سخن بگوییم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      اعتماد کردن به روسیه از اعتماد به آمریکا بدتره.در طول تاریخ معاصر ضربه های زیادی از روسیه یا همان شوروی خوردیم. کاش ما به خودمون میومدیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا بحث اعتماد کردن مطرح نیست ، روابط بین الملل بر پایه قانون صفر و یک بنا نشده و همکاری با سایر کشورها بر اساس منافع مشترک تعریف و اجرا میشود ، نه بر اساس اعتمادِ صِرف داشتن یا نداشتن. نگران
        نباشید ، ایران در روابطش یک طفلِ صغیر نیست که قَیِّم ،برایش تصیم بگیرد

      • بدون نام

        لابد ترامپ زنجیری که میگه یا همه چیز رو بده یا نابودت می کنم قابل اعتماده؟؟؟

      • بدون نام

        بدون نام! ایران اگر مثل همه کشورها به فکر منافعش بود الان وضعیت ما این نبود ....

      • بدون نام

        بدون نام ۱۴:۰۷ ، لطفا همه چیز را با هم قاطی نکیم ، رفتار مسئولین ما در جهت ایجاد رفاه عمومی قابل دفاع نیست ، ولی این یک موضوع دیگر است، و این جنگهای روانی که راه می اندازند مٶید موفقیت ما در عرصه سیاست خارجی ست

    • بدون نام

      خداکنه ملت ایران از دست سوریه وعراق و.....نیجریه وهمه ی این کشو رهای که جز هزینه وبدبختی ندارن خلاص بشن.

    • بدون نام

      اینجا بخوانید)

      گفتنی است که آمریکا نیرو‌هایی در پایگاه مرزی التنف سوریه دارد. این منطقه استراتژیک، که در مرز سوریه، اردن و عراق، قرار دارد، یکی از گذرگاه‌های مهم اقتصادی سوریه است.

    • بدون نام

      حالا که بازار صادراتی شده و وقت بهره اقتصادی. ما باید بریم بیرون.
      و ایران هم فقط برای کارگر چینی اشتغال ایجاد کنه

      پاسخ ها

      • مالک

        ایران ح

        الاشده مثل رجبعلی وپسرانش که با یازده پسر هیکلمندشان درتمام کارهای سخت محله حاضر میشدندودعوت میشدند ولی موقع عروسی خوردن میگفتندکه پسران رجبعلی هم زیاد میخوردند وهم بیکلاسند دعوت نمی شدند

    • بدون نام

      من فکر میکنم این ماجرا جنگ روانی اسرائیل علیه افکار عمومی در ایران است و واقعیت ندارد ولی جدای از این چرا مسئولین ما سکوت میکنند و موضوع را برای افکار عمومی روشن نمی کنند ؟؟ در ضمن اگر ایران کشوریست که روسیه میتواند برایش تصمیم بگیرد ، سایرین و بخصوص آمریکا هم می توانستند اینکار را بکند ، پس دوستان نگران ضایع شدن منافع ایران در سوریه نباشند. ما آنقدر ها هم ناتوان نیستیم که بعضی فکر میکنند

    • بدون نام

      تکلیف جولان چه میشه ؟

    • بدون نام

      اشتباه بزرگ ایران اینه که ملت خودش ول کرده وامیدواربه کشورهای بیگانه وهمجوارمثل زمان قاجاروهمین ۱۶ملیون افغانی بیگانه چه سودی دارن به جزصررهنگفت چندهزارمیلیارددلاری بودجه ومنابع ثروت کشورخودشوو ن توافغانستان گذاشتن مونده واومدن مال ایران ومیخورن باین همه بی ابی فقروبیکاری کم بودمگی بعد۱۰ملیون شغلمون اشغال کردن وبیکارنتیجش این میش بیش از۳۰درصدسرپرست خانوادههابیکلروجوانان وهر۴نفر۱نفرروانیت هرساعت۵۰نفرمیرن زندان ازبیکاری وفقر۸۰درصددلیلش فقروبیکارز هرساعت۳۰نفرطلاق میگیرن این وصع ایران وایرانی بزرگ شرم اورلعنت به خاین وطن وهم وطنانمون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افغانستان تکه ای جدا شده از ایران است و مردم افغانستان به نوعی هموطنان ما هستند ، ضمن آنکه کدام ایرانی حاضر است کارهایی که آنها انجام میدهند را انجام دهد که فرصتهای شغلی به باد رفته بازگردد

    • بدون نام

      ما از اول گفتیم آخرش پوچه الان هم میگیم با مردم باشید
      تا آسیب نبینید پو ل هار م خرچ این مردم کنید ببینید چه کشوری میشه

    • بدون نام

      بهتر است ایران از کشورسوریه( نمک نشناس) بیرون رود،تا آن همه هزینه هایی که بخاطر سوریه از ایران خارج می شد،در جهت حل مشکلات و گرفتاریهای بی شمار مردم ایران هزینه شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج