۷۲۶۸۵۷
۲۹ نظر
۵۰۱۹
۲۹ نظر
۵۰۱۹
پ

گروکشی مسئولان یک مدرسه در دادن نمره ۲۰!

آموزش و پرورش کشور در روزهای آخر سال تحصیلی جاری سرشار از اتفاق های حاشیه ای شده است و این رخدادهای عجیب و غریب گویا قرار نیست تمام شود. هنوز ماجرای تعرض به چند دانش آموز در یکی از مدارس شمال تهران به سرانجام نرسیده است، از مدارس شهرستان اسلام شهر خبرهای قابل تأمل دیگری به گوش می رسد.

تابناک در خبری نوشت: آموزش و پرورش کشور در روزهای آخر سال تحصیلی جاری سرشار از اتفاق های حاشیه ای شده است و این رخدادهای عجیب و غریب گویا قرار نیست تمام شود. هنوز ماجرای تعرض به چند دانش آموز در یکی از مدارس شمال تهران به سرانجام نرسیده است، از مدارس شهرستان اسلام شهر خبرهای قابل تأمل دیگری به گوش می رسد.

مشکلات و مسائل حاشیه ای آموزش و پرورش کشور این روزها آنقدر زیاد شده است که پوشش اخبار آن از توان رسانه ها خارج شده و چه بسا رسیدگی به همه این تخلفات در توان مدیران ارشد این وزارتخانه نیز نباشد؛ وزارتخانه ای که باید در کنار آموزش رسالت پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان کشور را نیز به دوش بکشد، اما حواشی غم انگیز فراوانی در آن جریان دارد.

هفته گذشته از یکی از مدارس شمال تهران خبر رسید که روابط خلاف منافی عفت عمومی و ناراحت کننده ای میان یکی از دبیران مدرسه با دانش آموزان وجود داشته و این اتفاق خسارت های روحی و روانی فراوانی بر دانش آموزان داشته است؛ دانش آموزانی که حالا در دوران روانکاوی هستند و ماه خردادشان غم انگیز به پایان خواهد رسید.

این خبر البته همه حواشی مدارس کشور در سال تحصیلی جاری نبود و پیش از آن نیز ماجراهایی باور نکردنی دیگری مثل قیچی کردن موی دختران دانش آموز، تنبه بدنی دانش آموزان و تعرض به حریم شخصی آنها در رسانه ها منتشر شده بود.

با اینکه به ایام پایانی سال تحصیلی جاری رسیده ایم و روزهای امتحانات فعل و انفعالات حاشیه ای را در مدارس به حداقل می رساند، اما گویا همین فضای امتحانات هم می تواند در پی بی توجهی مسئولان و ضعف در نظارت ها به افزایش تنش ها دامن بزند.

برای مثال اکنون و مشابه اتفاق های تلخی که در هفته های گذشته در مدارس کشور رخ داد، این بار در یکی از مدارس شهرستان اسلام شهر اتفاقی رقم خورد که به خوبی ضعف مدیریتی و نظارتی را در مدارس کشور از سوی مدیران کلان این حوزه به اثبات می رساند.

آنچنان که مادر یکی از دانش آموزان مدارس ابتدایی شهر اسلام شهر به «باشگاه خبرنگاران جوان» گفته است، در مدرسه ای که فرزند او مشغول به تحصیل است، دبیر تربیت بدنی مدرسه با هماهنگی مدیر دانش آموزان را مجبور کرده است که در ازای اخذ نمره ۲۰ در این درس، مبلغ ۱۲ هزار تومان به مدرسه کمک کنند.

این مادر اضافه کرد: دبیر تربیت بدنی به دانش آموزان تأکید کرده است که هر کس مبلغ ۱۲ هزار تومان را برای کمک به مدرسه نیاورد، باید ۱۰ بار پیرامون حیات مدرسه بدود تا نمره ۲۰ را بگیرد.

وی افزود: دختر من که حاضر نشده بود این مبلغ را پرداخت کند، مجبور می شود در حیات بدود که بعد از ۵ دور حالش خراب می شود. با این حال ۱۰ دور را می دود و حاضر نمی شود آن مبلغی که گفته شده بود را پرداخت کند.
این مسئله که در یکی از مدارس شهر اسلام شهر رخ داده است و طی آن نمره پایان ترم درس تربیت بدنی دانش آموزان منوط به پرداخت 12 هزار تومان شده است، حاوی چند پیام نگران کننده است.

ابتدا اینکه نمره هر درسی باید بر اساس توانمندی و شایستگی دانش آموزان لحاظ و ثبت شود و هیچ معلم یا مدرسه ای حق ندارد بر اساس دیگر ملاک ها مثل میزان کمک به مدرسه در این مسیر اعمال نظر کند.

دیگر اینکه این اقدام سبب شده است، دانش آموزانی که به هر نحو دارای مشکل اقتصادی هستند بخاطر همین اقدام نوعی سرشکستگی و ضربه روحی بخورند و آسیب آن برای مدت ها در ذهن و فکر آنها باقی ماند.

موضوع مهم دیگر این است که چنین رویدادی به خوبی ثابت می کند در مدرسه مذکور و مدارس مشابه نظارت ها آنقدر ضعیف و غیر قابل قبول است که مدیران و دبیران به خود اجازه می دهند آنگونه که خود فکر می کنند و می پسندند و نه آنگونه قانون به آنها دیکته می کند، با دانش آموزان برخورد کنند.

رویه ای که بر مدارس کشور حاکم شده است، زمینه ها را برای به حاشیه رفتن این نهاد مهم و حیاتی افزایش داده است و این موضوع دقیقاً در برابر رسالت های اصلی آموزش و پرورش قرار دارد؛ رسالت هایی که عدم توجه به آن در سال های گذشته نیز خسارت هایش بروز کرده بود و اکنون نیز بنایی به پایان آن وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه بزرگش کردین،ورزش چیزیه که دیگه نگرانش باشیم؟ما با بچه ها به معلممون پیشنهاد دادیم به مدرسه کمک کنیم و در عوض ازما امتحان ورزش که میخواست تشریحی و عملی بگیره نگیره با پولش هم برای مدرسه دو تا دوچرخه خریدیم خیلی هم بهتر از امتحان مسخره ورزش بود.به نظر من که عادلانه است چون تو این زمونه ده تومن چیزی نیست که کسی نداشته باشه و در صورتی میشه از ما امتحان ورزش بگیرن که شرایطش باشه

      پاسخ ها

      • افشین

        لطفا معضل پول گرفتن مدارس رو اینطوری توجیه نکنید ، تو مدرسه دختر من برای دادن کارنامه پول طلب میکردن، می گفتندکه چون پول کمک به مدرسه ندادید کارنامه نمیدیم اول پول بدید بعد کارنامه ، طوری که واقعا داشتم فکر میکردم رفتم بقالی و میخوام کارنامه بخرم. بماند که موقع امتحانات خود مسئولین مدرسه به بچه ها جواب سوالات رو می گن ...... یا اینکه دروس اصلی بچه ها رو در کلاس فوق برنامه تدریس میکنن که پولش رو بگیرن و هر کس هم که شرکت نکنه در واقع از درس اصلی عقب میافته ، به آموزش پرورش هم شکایت کردیم گفتن: شما اشتباه متوجه شدین، این طوری نیست. این مواردی که گفتم در مدرسه دخترانه ای در شرق تهران هست، اگر برترینها خواست اسم مدرسه رو هم خواهم گفت.

    • بدون نام

      آنقدر شلوغ نکنید
      بابا انصاف داشتن دوازده تومن چیزی نیست
      نرخ برای هر درس 300 تومن هست
      یه 700 تومن هم همون اول میگیرن برای ثبت نام
      قبل امتحانات و هنگام دادن کارنامه هم یه پولی میگیرن

      جالب اینجاست که همه این اتفاقات در مدارس دولتی هست

    • کلید شکسته

      خاک بر سر اون دبیر تربیت بدنی احمق دلال

    • بدون نام

      پس کجا رفت اون اصل قانون اساسی
      تحصیل رایگان برای همه

      از اولش تا دیپلم کلی پول دادیم

    • بدون نام

      طالبان حمله کرده

      پاسخ ها

      • ایرانی

        نه بابا القاعدس

    • بدون نام

      نتیجه پارتی رفتن سر کار معلمهای بیسواد

    • بدون نام

      هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری می رسد

      شب شده و حال خلایق نزار دست فشان چون قمری میرسد

    • امیر

      باسلام وخسته نباشید وقتی سیستم نمره آنلای
      ن شود و در اختیار دبیر و مدیر مدرسه قرار بگیرد این اتفاقا در رابطه با فروش نمره می افتد..

    • بدون نام

      ای خاک برسر ملت .مشکل از ملت نادانه. معلم کیه مگه از کجا رفته معلم شده از بین من و شما رفته نماینده مجلس کیه مگه من و شما انتخابش کردیم کا الان بلد نیس یه کلمه انگلیسی رو بخونه .عزیزان مشکل حماقته جهله و هر ساعت منتظر این اخبار وقیح و زشت باید بود در این مملکت خراب شده. ارزو کنیم خدا ای مملکتو خراب کنه فقط.

      پاسخ ها

      • طیبه علویزاده

        موافقم

    • ارسلان

      وقتی مدیران مدارس را در مقابل کوهی از مشکلات مالی بدون پشتوانه و بودجه میگذارند این جور روشهای مبتکرانه هم بروز میکند وقتی نمیتوانید مدارس را اداره کنید پس ایراد هم نگیرید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دردبگیریدانقداذیت این معلمان بیچاره بکنید

    • ابراهیم

      من دبیرم
      تمام حرفاتون قبول
      و همه چیز رو هم قبول دارم
      فقط و فقط و فقط یه چیز رو میپرسم اگر بودجه ای که دولت به مدرسه واسه ۳۰۰ دانش اموز میده مثلا حدود ۵۰۰ هزار تومان باشه
      یک سال تحصیلی رو چطوری با ۵۰۰ هزارتومان به سرانجام میرسونید
      دزدی هست زیر میزی هست همه چیز تو این مملکت هست
      فقط لطفا عنایت بفرمایید بگید چطوری میشه بدون کمک اولیا مدرسه رو چرخوند
      دوستی که گفتن پارتی بازی هست اره هست
      و دوستی که گفتن ما بیسواد هستیم اره هستیم من خودم کارشناسی ارشد ریاضیات از دانشگاه تهران دارم و کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی
      و سایر همکاران من هم همینطور دانش اموخته ی دانشگاه ها هستن و همه مون بیسوادیم قبول .
      مسلما من با ۱۵ سال سابقه ی کار و حقوق دو میلیونیم حاضر نیستم از پولم زیاد بزنم بخاطر دیگران ...اگرچه باز میگذرم و جایزه میخرم
      ولی وظیفه ی من نیست با این حقوقم خرج مدرسه رو بدم

      ببینید همه چی از پایه خرابه سر معلمها خالیش نکنید و وقتی توجهی به مهمترین وزارت کشور نمیشه چیزی بیشتر از این انتظار نداشته باشین
      یکی از دوستانم از ایران رفت و موقع رفتنش گفت که کشوری که ۴۰۰ هزار معلمش دارن بازنشست میشن و تصمیمی هدفمند برای جایگزینیشون نداره جای زندگی نیست البته ایشونم از دبیران بیسوادی بودن که معدل دکترای ریاضیشون ۱۹.۵۶ شده بود

      بازم میگم خیلی چیزایی که گفتین درسته و خودم میبینم اما همه کاسه و کوزه ها رو سر ما خراب نکنید
      خراب کردن ما یعنی خراب کردن کل جامعه(البته جامعه که جای سالم نداره)
      شما میتونید به هجمه هایی که به معلمها میشه دقت کنید همه ی اینها بعد از اعتصاب معلمها بوده
      چطور طوسی رو تبرئه میکنن ولی هر روز دارن از مدرسه ی غرب تهران میگن
      چرا خبرهای حاشیه ای اموزش و پرورش زیاد شده

      در صورتی که همیشه این اتفاقات بوده
      یه سوال هم بپرسم اینکه من هر حرفی سر کلاس بزنم خونواده ها همون روز در جریان قرار میگیرند کوچکترین حرف من منتقل میشه و حتی بچه های خودتون هم همینطور اطلاعات لازم رو از مدرسه بهتون میدن
      چطور یک نفر از اول سال اینهمه خلاف کرده بچه ها رو آزار داده و مشروب خورده باهاشون و.... اما خونواده ها نمیدونستن ....حتما چیزهای دیگه هم این وسط هست....مطمعنا هست

      در پایان دوره ابتدایی که نمره نمیدن که بخواد ده باشه یا بیست
      اگه پولی هم خواستن با هماهنگی مدیر و .... چون نمیدونن چطور پول برق و اب و گاز و ماژیک و کاغذ و... رو بدن

      پاسخ ها

      • مهناز

        سخت با نظرتون موافقم
        معلم ها عشقن
        من یکی که خودمو تا آخر عمر مدیون معلمام می‌دونم
        چون به نظرم معلمی کار هر کسی نیست با حقوقی که به معلما تو ایران میدن معلمی فقط عشق میخواد
        .دم همه معلما هم گرم

      • صادقی

        منتظر حمله های دیگری به معلمین و اموزش و پرورش باشید !!!!@@

    • بدون نام

      اصل قانون اساسی تحصیل رایگان هست از داعش بدترین شما

    • بدون نام

      همکار عزیز همه صحبتای شما درست و متین.همینطوره که شما میفرمایید.آره همه ما بیسوادیم.من با دکترای ریاضی نه سواد دارم، نه عقل،نه شعور.من دزدم،متجاوزم و... اونوقت خیلی از افراد دزد، اختلاس گر و فاسد جامعه،خوب،شریف و دلسوزند.معلم پیغمبر نیست که معصوم و پاک باشه.اونم ی آدمه مثل همه،با نقص ها و کمی و کاستی های هر انسانی.اما تاوقتی که ملاک برای گزینش دبیران فقط و فقط مسائل مذهبی و پرسش درباره دین و دیانت باشه اوضاع همینه.چرا که تو این کشور تنها چیزی که خریدار داره ریا،دروغ و تزویر و تظاهره نه چیز دیگه ای. سلامت روح و روان همه کشکه. از قدیم گفتن که خانه ازپای بست ویران است،خواجه در بند نقش ایوان است.التماس اندکی تفکر.

    • صادقی

      سلام.
      ریشه تمام این مشکلات اقتصاد مدارس است. وقتی اب و برق مدارس را بدلیل پول نداشتن قطع میکنند!!!
      وقتی مدارس برگه A4 ندارند!!!!
      وقتی مدارس را موازی کارخانه می بینند و میگویند سودهی ندارد
      کدامیک از شما ها که این همه نظر داده اید ، ایا از دولت پرسیده اید سرانه مدارس چقدر است؟
      در دنیا سرانه مدارس چقدر است؟
      اموزش با جیب خالی؟؟؟؟.

    • بدون نام

      شما باورتان میشه که من معلم بی سواد ریاضی در طول یک سال تحصیلی به علت جمعیت زیاد کلاس درس نتونستم حتی یک بار تا ته کلاس بروم و تکالیف دانش آموزان رو ببینم .میدونید چرا چون انقدر میز ها بخاطر جمعیت کلاس به هم چسبیده بود که امکانش نبود. وقتی فضای آموزش غیر استاندارد است و تخته غور شده است و ماژیکی در کار نیست . و بچه ها تخته پا کن و... می خرند و کلاس کلر و میز و نیمکت نداره اون هم در مرکز تهران اون هم تو عصر و حقوق معلمشو ۶ ماه بعد میدن. شما انتظار دارین معلم بی سواد چکار کنه. اگر دروغ و ریا ریشه کن شود و دلسوز زیاد شود . حتما معلم هم با سوادتر می شود.

    • بدون نام

      سلام دبیر زبان پسر من در مدرسه راهنمایی کرج (لطفا اسم مدرسه رو سانسور نکنید) مدرس کلاس تقویتی اجباری گذاشته و فروش جزوه بی ارزش اجباری وگفته که هر کس پول ندهد نمره نمی دهم ولی کسی که که پول را بدهد حتما نمره کامل را خواهد آورد من شخصا با مدیر وناظم در این مورد صحبت کردم که توجیهات آنها خیلی جالب بود ومشخص بود که هماهنگ هستند ونمره ای سه هزار تومان قیمت گذاری کرده اند واقعا این نظام آموزش وپرورش به کجا دارد میرود نمی دانم به مراجع بالا تر هم که مراجعه کنیم مطمنن کاری میکنند که پشیمان شویم لطفا سانسور نکنید این فقط یکی از دردهای کوچک جامعه است

    • بدون نام

      ملت سادفکرمیکنیدخرج بودجه ومنابع کشوربرای۱۶ملیون افغانی بیگانه ازکجامیارریس جمهوریاوزیرمیده نخیردولت ازجیب ملت میده و۱۰ملیون شفلمون اشغال کردن وبیکار بااین فقربی ابی کم بودجگی وبیکاری نجومی هرروزبدترازدیروز

    • سالار

      چرا باید بنای بانکها از مدرسه شیک تر باشه؟
      چرا بایدبنای ادارات دولتی همه شیک و مرمرین باشه
      وتنها بنای مدارس کهنه باشه؟
      چرا هنوز مدرسه کپری باشه؟
      چرا هنوز وسایل گرمایشی مناسبی در مدارسی که در مناطق سردسیر هستند وجود نداره؟
      ویا چرا وسایل سرمایشی در مدارس مناطق گرمسیر وجود نداره؟
      ویا چرا دربیشتر منطق محروم مدرسه نیست و بچه ها روی زمین خاکی با یه تکه تخته شکسته برای یادگیری دلشون خوش کردند؟

    • علی

      هرسال میگن مدارس برای ثبت نام نباید وجهی دریافت کنن , نه تنها دریافت میکنند بلکه چندین بار دیگر هم دریافت میکنند بعد میری اعتراض میکنی میگن به ما گفتن بگیرین اما بی سر و صدا .داد خانواده ها رو در نیارید .
      همین امسال یک مدرسه 600 نفری رو ضرب در 220000 تومن بکن میشه 132 میلیون تومن که میشه باهاش یه مدرسه دیگه ساخت .همه دزدند از دم.

    • بدون نام

      مادر دانش آموز بیجا کرد و تو هم بیخود کردی که هر چرندی را مینویسی
      سیستم نمره ای برای دانش آموزان ابتدایی سالهاست که برداشته شده
      دانش آموزان ابتدایی بر اساس شیوه ارزشیابی توصیفی ارزشیابی میشوند
      والله خجالت داره برای افرادی که ندانسته مطلب مینویسند
      هرچند موافق پول گرفتن از دانش آموزان و اولیا آنها نیستم
      اما مخارج مدارس چگونه باید تامین بشه
      راست میگید و عرضه دارید بروید وزارت آموزش و پرورش و مجلس
      به جای اینکه شکایت کنید که مدیر از بچه مون پول گرفته
      فریاد بزنید که به مدارس سرانه بدهید
      الان نزدیک 5 سال هست که سرانه به مدارس نداده اند و اگه داده باشند سالی یکبار و آنهم 1000تومان برای هر دانش آموز در طول یک سال تحصیلی
      بیچاره ها مشکل از مدیر و معلم نیست .مشکل از فقر فرهنگی از نا آگاهی شما نسبت به حقوق اولیه خودو فرزندانتان و از همه مهمتر از بزدلی و ترس شماست
      به قول ریس جمهور محترم
      الله به برکت الله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفم برای شما

    • مریم احمدی

      اینکه درقبال هزینه گرفتن نمره ۲۰ میدهند معلم ورزش

      ی مساله عاذیه

      دبیرستان دخترم هم همین کارو انجام دادند

    • مریم احمدی

      اینکه درقبال هزینه گرفتن نمره ۲۰ میدهند معلم ورزش

      ی مساله عاذیه

      دبیرستان دخترم هم همین کارو انجام دادند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج