۷۲۷۷۴۶
۵۲ نظر
۵۰۰۸
۵۲ نظر
۵۰۰۸
پ

آقای احمدی‌نژاد! آن قدر هم مردم فراموشکار نیستند

محمود احمدی نژاد پس از مدت ها سکوت درباره برجام و روند مذاکرات هسته ای در دولت روحانی، لب به انتقاد گشوده و ضمن آنکه همه بهانه قطعنامه و تحریم ها را به سال های ۸۰ تا ۸۲ یعنی در زمان دبیری حسن روحانی در شورای عالی امنیت ملی نسبت داده، بار دیگر این ادعا را تکرار کرده است که «گفتم شما ۶ ماه به من فرصت دهید تا فشار تحریم را برداریم. گفتند نه. من گفتم بعدا پشیمان می شوید.»

پایگاه خبری انتخاب: محمود احمدی نژاد پس از مدت ها سکوت درباره برجام و روند مذاکرات هسته ای در دولت روحانی، لب به انتقاد گشوده و ضمن آنکه همه بهانه قطعنامه و تحریم ها را به سال های ۸۰ تا ۸۲ یعنی در زمان دبیری حسن روحانی در شورای عالی امنیت ملی نسبت داده، بار دیگر این ادعا را تکرار کرده است که «گفتم شما ۶ ماه به من فرصت دهید تا فشار تحریم را برداریم. گفتند نه. من گفتم بعدا پشیمان می شوید.»

اظهارات محمود احمدی نژاد در حالی است که ۶ قطعنامه تحریمی شورای امنیت علیه ایران که کشورمان را به ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل برده، در فاصله سال های ۸۵ تا ۸۹ در دولت او صادر شد. در واقع او که مدعی است ۶ ماهه می توانست فشار تحریم را جمع کند، در ۸ سال دوره مسئولیتش کشور را به لبه پرتگاه سقوط اقتصادی برده بود.

فارغ از این موضوع، اظهارات احمدی نژاد در حالی بیان می شود که ابهامات فراوانی نسبت به آن وجود دارد.

موضع گیری های احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری وی، نشان می دهد که او اساس برای نهادهای بین المللی مانند شورای امنیت سازمان ملل، شان وجودی و حقوقی خاصی قائل نبود و در نتیجه این تفکر، هیچ قطعنامه و تصمیمی از این نهادها را هم به رسمیت نمی شناخت. این موضوع البته فارغ از قضاوت درمورد عملکرد نهادهای بین المللی است؛ به بیان ساده تر، بسیاری از شخصیت ها و نهادهای سیاسی داخلی و بین المللی عملکرد شورای امنیت را در موارد متعددی زیر سوال برده و از بی عدالتی آن انتقاد کرده اند اما احمدی نژاد همچون دسته ای از اصولگرایان تندور در داخل، اساسا شانیتی برای این نهادها قائل نبود.

همین نوع نگاه باعث شده بود تا از کنار قطعنامه های این شورا، با بی تفاوتی و در موارد متعددی با تمسخر عبور کند. درمورد شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای هم همین نگاه وجود داشت.

با این وجود در واپسین روزهای دولت دوم احمدی نژاد، اوو وتغییر رویه داد و به طور کلی از پذیرش مسئولیت پرونده هسته ای کشور شانه خالی کرد. اکنون او به گونه ای صحبت می کند که گویی این چرخش آشکار او در اواخر دوره راست جمهوری، مشی همیشگی اش بوده. گو اینکه در همان دوره هم صرفا بحث عدم مسئولیت پذیری مطرح بود وگرنه او هیچ گاه هیچ راهکار عملی و قابل اتکایی - چنانکه امروز در فضای غبارآلوده پیش آمده پس از خروج آمریکا از برجام - مدعی آن است، ارائه نداده بود.

حسن روحانی، در کتاب «امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای» که در سال ۹۰ و دو سال پیش از ریاست جمهوری او منتشر شده، خاطره جالبی از روزهای آغاز شروع به‌کار احمدی نژاد تعریف کرده که به خوبی نوع نگاه احمدی نژاد به سازوکارهای بین المللی را نشان می دهد. روحانی نوشته است: در تاریخ ۱۸/۵/۱۳۸۴ قرار بود در آژانس، جلسه اضطراری شورای حکام تشکیل شود؛ آقای احمدی‌نژاد دو روز قبل از آن (۱۶/۵/۱۳۸۴) به من زنگ زدند و خواستند ملاقاتی با هم داشته باشیم و لذا به ریاست جمهوری رفتم. در آن ملاقات بحث ما عمدتاً پیرامون مسئله هسته‌ای و اجلاس آتی شورای حکام بود. ایشان گفتند چرا آژانس می‌خواهد جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد؟ گفتم می‌خواهند مسئله راه‌اندازی اصفهان را بررسی کنند. گفتند آژانس حق ندارد چنین کاری بکند، چون ما کار خلافی نکرده‌ایم، خوب است با البرادعی تلفنی صحبت کنید. گفتم این‌طور نیست که مدیرکل همه‌کاره باشد، اعضای شورای حکام آژانس، سفرای ۳۵ کشور هستند که بر اساس گزارش مدیرکل تصمیم می‌گیرند. بعد بحث شد که آژانس تحت نفوذ غرب است. پرسیدند چرا آژانس تحت نفوذ آن‌هاست؟ گفتم برای اینکه هم بیشتر بودجه آژانس را آن‌ها می‌دهند و هم بر اکثر کشورهای عضو نفوذ دارند. [آقای احمدی‌نژاد] گفت: هزینه‌های آژانس در سال چقدر است؟ گفتم نمی‌دانم. مثلاً چند صد میلیون دلار. گفتند شما همین حالا به البرادعی زنگ بزنید و بگویید ما کل مخارج آژانس را پرداخت می‌کنیم. گفتم اولاً آژانس نمی‌تواند بپذیرد، چون برای مخارج آژانس و بودجه آن، مقرراتی وجود دارد و ثانیاً ما همچنین اختیاری نداریم، چون اگر به‌جایی بخواهیم کمک بلاعوض کنیم، مجلس باید تصویب کند. [آقای احمدی‌نژاد] گفتند: من به شما می‌گویم، شما چه‌کار دارید! گفتم روش کاری من این‌طور نیست و من چنین کاری نمی‌کنم. اگر اصرار دارید، خودتان با البرادعی صحبت کنید. در ادامه گفتم شما من را خواستید تا به من چنین توصیه‌ای بکنید یا مسائل مربوط به هسته‌ای را از من بپرسید؟! گفتند من نظرم را به شما می‌گویم. گفتم من فکر کردم من را خواسته‌اید تا به شما مشورت بدهم. اگر می‌خواهید چنین دستوراتی را بدون مشورت و تصویب در جلسه سران بدهید، خوب است زودتر، دبیر جدیدی را منصوب کنید و این دستورات را به او بدهید و با او خداحافظی کردم. پس از پایان این ملاقات، تلفنی با آقای علی لاریجانی صحبت کردم و گفتم ظاهراً باید زودتر خودتان را آماده کنید و دبیرخانه را تحویل بگیرید.»

احمدی نژاد در ۲۵ اسفندماه ۸۵ در میبد یزد، اظهارنظر مشهور خود درباره قطعنامه های شورای امنیت را بیان کرد و آن ها را کاغذپاره خواند: «شما فکر مي کنيد که اگر جمع شويد و کاغذ پاره صادر کنيد، مي توانيد جلوي ملت ايران را بگيريد، شما بيست و هشت سال مخالفت کرديد، محاصره اقتصادي، تحريم و فشارهاي سياسي را انجام داديد، اما امروز ملت ايران هسته اي است و اگر باز هم تکرار کنيد، حاصل آن را خواهيد ديد ... اين قدرت ها براي خودشان سازمان و شورا درست کرده اند و اسمش را جامعه جهاني گذاشته اند و به ملت ايران مي‌گويند بياييد با جامعه جهاني همکاري کنيد اما امروز ملت ايران و ساير ملت هاي عالم دست شما را خوانده است ... اين سازمان ها در نظر ملت هاي عالم، اعتباري ندارد.»

او در ۴ آذر ۸۷ اظهارنظر مشهور دیگر خود را در خوزستان بیان کرده و گفته بود: «وقتي كشورهاي غربي شاهد رشد و پيشرفت ايران بودند هر روز يك قطعنامه تهيه كردند و در شوراي امنيت عليه ما صادر كردند. من امروز به آنها مي‌گويم آنقدر قطعنامه بدهيد تا قطعنامه‌‌دان شما پاره شود». او در همین سخنرانی تحریم نفت را هم بی اهمیت خوانده و گفته بود: «برخي افراد وقتي قيمت نفت بالا مي‌رود بر سر ملت مي‌زنند و وقتي پائين مي‌آيد باز بر سر ملت مي‌كوبند و بايد به آنها بگويم اگر بجايي برسيم كه اصلا از ما نفت نخرند ملت ما مي‌توانند خود را بدون نفت هم اداره كنند.»

با این وجود این ادعا در دولت او عملا سر از جای دیگری درآورد و باعث شد افرادی مانند بابک زنجانی وارد شده تا با واسطه گری نفت ایران را بفروشند تا در قبال آن پول نفت را به کشور بازگردانند که البته هنوز هم در موارد متعددی این اتفاق رخ نداده است.

تحریم نفتی کشور در دولت احمدی نژاد، صادرات ایران را به یک میلیون بشکه کاهش داد و کشورهایی مانند چین و هند از این فرصت استفاده کرده و در قبال دریافت نفت، راه های دیگری مانند صادرات محصولات خود به ایران را پیشنهاد می کردند.

احمدی نژاد در مرداد سال ۸۹ هم طی اظهارنظری گفته بود: «می گویند قطعنامه می دهیم، خوب قطعنامه بدهید، آن قدر قطعنامه بدهید که بشود چهار هزار تا، بابا دیگر آن ممه را لولو برد.»

با وجود این موضع گیری های بی سابقه و صریح، احمدی نژاد در روزهای آخر ریاست جمهوری خود، تلاش کرد از پرنده هسته ای شانه خالی کند و گفت: «نمی‌خواهم وارد بحث مذاکرات هسته‌یی شوم چون خودشان مسئولند و می‌دانند چه باید بکنند و کاری به آن ندارم و دخالتی هم ندارم.»

اکنون باید پرسیید که چه شده است که احمدی نژاد درست در این روزها که انتقاد از برجام با توسل به تصمیم ترامپ برای خروج از آن، راحت شده و هر منتقد دولتی تیری به سمت آن رها می کند یاد برجام افتاده؟

واقعا اگر احمدی نژاد راهکاری متفاوت از آنچه در دولتش با همراهی سعید جلیلی پیاده کرد، برای مسئله هسته ای داشت، چرا در همان دوره مسئولیتش آن را اجرا نکرد؟ چرا پس از آن تا کنون حرفی از راهکاری که مدعی است با آن ۶ ماهه تحرم ها را می توانست جمع کند، نزده بود؟

کارنامه محمود احمدی نژاد در سیاست خارجی و به وژه پرونده هسته ای روشن تر از آنی است که بتوان اکنون آن را به گونه ای دیگر وانمود کرد. کشور، نتیجه سیاست های مورد حمایت او را در ۶ قطعنامه تحریمی و حرکت کشور به سمت تحریم نفت در برابر غذا، تورم افسارگسیخته، سقوط ناگهانی ارزش پول ملی و بسیاری از امور دیگر دیده است و نمی توان با کلمات آن را تغییر داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ای خدا

      لعنت خدا بر احمدی نژاد که تمام بدبختی های کشور از زمان این آدم شروع شد و تا سالها ادامه خواهد داشت

    • رضا

      آقای وارد شما چه گلی به سر زدید

    • بدون نام

      احمدی نژاد چرا توی عکس مثل چاله میدونیا افتاده
      مگه داره دعوا میکنه
      عجب زوری میزنه دعوا سر چیه
      مگر 8 سال مملکت دست شما نبود داداش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چاله میدون کجاست؟؟

    • بدون نام

      150نفر در کارخانه ای مشغول کار بودیم . احمدی نژاد گفت تحریم ها برما اثر ی ندارد . راست گفت برآنها اثر ی نداشت ولی از آلمان مواد نیامد کارخانه بسته شد حالا شدیم آواره

    • بدون نام

      ببین این که دکتر دلواپس هاست طرز فکرو حرف زدن این جوریه. وای به حال معمولیاشون

    • بدون نام

      احمدی نژاد واقعا کشور رو به قهقرا برد خدا از سر تقصیرش نگذره

    • بدون نام

      چرا مردن خیلی فراموش کارند خام شدندبه دولتی رای دادند که هیچ پایه واصولی ندارد وتاکنون کارمثبتی ازو بجزرانت رشوه اختلاس وحقوق نجومی چیزی دیده نشده تمام پروزه هامال دولت قبله و۱۵ هزارکارخانه روتعطیل کرده

    • س

      هرچه میکشیم از دست احمدی نژاد میکشیم دلار 700 تومانی رفت بالی 1000تومان؛ارزش پول چندبرابر کم شد؛تحریمها چندبرابر شد؛هیچ کشوری ما راقبول نکرد وسفرهاب خارجیش شده بود چند کشور آفریقایی که شبیه روستاهایمون بودن،چقدر پررو هست این آقا؛که فقط میتوانست رییس یک پایگاه بسیج باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اول برو کلاس .فارسی را یاد بگیر بعد نظر بده.

    • بدون نام

      باز ایشان امتیازی نداد دولت یازدهم همه چی داد دوباره تحریم شد

    • بدون نام

      سلام من هم به اح



      احمدیی کجا ید که قشر کارگر شب هاگرسنه میخاوند شما بودید که به فکر قشر کم درآمد بودید چی بگم که دلم پراست احمدیی جان

      پاسخ ها

      • صداقت

        شما هم...حتما کدوی خام خورده اید...که عقل و هوشتان پریده است

    • بدون نام

      گذشته ها گذشته
      آقای روحانی شما چکار کردی
      برجام یک معاهده مثل ترکمنچای و گلستان بود
      شاهکار شما
      هیچ دوره ای مانند دوره شما مردم دلت نکشییدند

    • س

      لعنت به احمدی نژاد

    • بوف

      اقا این دکتر احمدی نژاد دیوانه ای بیش نبود ...این بازگشت به گذشته درد را تازه میکند .این دکتر رو هر چه زودتر ببرید بستری کنید ما که توان نداریم جز عوام هستیم شما مسؤولیت دارید در پیشگاه خداوند

    • بدون نام

      این تحلیل کیه ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این رییس جمهورا فقط میان پول بی زبون ایرانو به رگبار میبندن وانو از ارزش میندازن و میرن فقط اینو بلدن

    • رضا صفری

      چرا هیچوقت درباره نتیجه رفتار درست احمدی نژاد با غرب صحبتی نمیکنید؟
      چرا کسی درباره مذاکرات سال ۸۹ صحبت نمیکنه؟
      حقیقت ماجرا از این قراره که بعد از تمام اون قطعنامه ها که براستی کاغذ پاره بود ایران برای رآکتور تحقیقاتی تهران نیاز به سوخت ۲۰ درصد داشت و طبق مقررات از آژانس درخواست تهیه این سوخت رو کرد. ولی اونها جواب منفی دادن. ایران هم دست بکار شد و ۲۰ درصد رو تهیه کرد. بلافاصله غرب وقتی قدرت ایرانو دید اومد و مذاکره کرد. چرا یادتون رفته که رؤسای جمهور ترکیه و برزیل اومدن تهران و برای محکم کردن توافق ایران و غرب یه تفاهم نامه امضا کردن.
      اتفاقا همه گندکاریا مال سال های ۸۰ تا ۸۲ بود و احمدی نژاد به بهترین روش مقابلشون ایستاد. ولی وقتی سال ۸۹ تلاشش به نتیجه رسید بهش اجازه توافق با آمریکا رو ندادن و اونم به درستی خودشو کشید کنار.
      در ادامه با اشغال سفارت انگلیس در تهران راه برای تحریمای نفتی و بانکی باز شد.
      حالا بگردین ببینید اینا کار کی بود؟

    • بدون نام

      هیچکدومتون خوب نیستین

    • بدون نام

      درود خدا و فرشتگان و ملائک بر احمدی نژاد

    • بدون نام

      یکی نیست بگه این آقای روحانی چه گلی به سر مردم زده،
      تحریم ها همونه که هیچ و بیشتر هم شده،
      این هم که از وضعیت ارز،
      کلی هم هزینه دادیم بابت برجام،
      کاری به احمدی نژاد و روحانی ندارم
      مرگ بر ضد ولایت فقیه

    • ناظر

      دولت احمدی نژاد.هسته ای را از صفر به صد رساند دولت روحانی.ازصد به6رساند.دلار را به6200وفقر وفلاکت وبدبختی وتوام با دروغهای بی حد وحصر .وکشور را از لبه پرتگاهی که بعضی ها میگویند به ته دره انداخته است

    • بدون نام

      انتری نژاد هبچ غلطی نکرد و بدعت بدی رو گذاشت خدا لعنتی کنه

    • بدون نام

      احمدی بیسواد

    • بی نام

      احمدی نژاد بهترین رییس جمهور تاریخ ایران هست زنده باد احمدی نژاد
      شماها اینقدر غصه احمدی نژاد رو نخورید

    • بدون نام

      زندباداحمدی نجات زمان شما افغانیاروریختی بیرون وطن وهم وطن دوست باغیرت الان بیش از۳۰درصدسرپرست خانوادههابیکارن وفقیروجوانان وهر۴نفر۱نفرروانین زمان شمااینجورنبودالان نیستی ببینی بیش از۱۵ملیون افغانی بیگانه تمام بودجه ومنابع کشدرمیخورن و۱۰ملیون شغلمون اشغال وبیکارکردن وپروترم شدن بااین کم ابی بی ابی فقرزیادبیکاری نجومی چه توجیحی دارین این خیانت به ایران وایرانی

    • حسن

      بخدا این بابا روانی زرنگه ولی چرا کسی باهاش کاری نداره داستان غریبی هست که یه روزی روشن میشه

    • بدون نام

      درود بر دکتر عزیز ، ان شاءالله به حق این شب عزیز با ظهور حضرت صاحب العصر چهره ی منافقان داخل نظام هر چه زود تر برای همگان رو خواهد شد ، اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر والمستشهدین بین یدیه

    • بدون نام

      ما در دوره احمدی‌نژاد کم کم داشتیم سروسامان میگرفتیم ولی دوباره به عقب باز گشتیم درود بر احمدی نژاد

    • بدون نام

      حالا همین احمدینژادی که انقدر دربارش حرف میزنن البته من اصلا طرفدارش نیستم ولی اگر توی انتخابات شرکت کنه زیر ۳۰ میلیون رای نمیاره

    • سالار

      روحانی در اداره مملکت گیر کرده چرا هر کاری میکنه اول اجازه میگیرد بعد مثل اینکه قوانین ریاست جمهوری را نمیداند.ولی احمدی نژاد جلوی همه ایستاد

    • بدون نام

      درود بر احمدی نژاد یاور قشر فقیر

    • بدون نام

      بلاخره عرضه اینو داشت دو دستی تقدیمش نکنه نکنه میخواین بگین هستهای رو دولتذقبل هدیه پیشکشی داد غرب ها عامو ..

    • تل تل

      حالا ما میگیم احمدی نژاد بد . شما که خوبید چه گلی به سر مردم زدید . همه داروندارمون را دادیم برای برجام ، برجام هم پرید . دلار هم که به هفت هزارتومان رسید . کشور امریکا اصلا گفته هیچ ایرانی حق نداره بیاد امریکا و ویزا هم که به ایرانی و عراقی و سوری و سومالی نمیده . بیکاری هم که اوج گرفته . نارضایتی عمومی هم که الا ماشاالله . دیگه چه بگیم از دست این دولت

    • بدون نام

      کرابربوف وکاربر سه توهم زدن چی میزنین دولت فعلی هستهای رو تحویل داد خودشم اعتراف کرد سما کجاتون میسوزه دولت ۸سال پیشو محکوم میکنین از خدا بترسید تیم مذاکره ۸جاسوس داخلش بوده وت!؟داریممممم نتیجه بهتر از این نمیده ..

    • بدون نام

      تاریخ خیانتکاران به وطن را فراموش نمیکند ناصرالدین شاه زن باره و عیاش، مسعود رجوی خائن و احمدی نژاد مستبد و بیسواد و نادان و ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نعدادشون خیلی بیشتره و در این مقال نمی گنجه برادر

    • بدون نام

      همین مذاکره نصف و نیمه که برجام شد نتیجش حاصل سیاست های خارجی درست زمان محموده وگرنه تو دولت اصلاحات همه جارو پلمپ کردن آخرم شدیم محور شرارت

    • علی

      دروغگوها ضعف و ناتوانی خودشونو میزارن پای حساب دولت احمدی نژاد و یه مشت آدم نادان هم میشن بلندگوی بی فکر این دروغگوها .

    • بدون نام

      اصلا عوض نشده این آدم نمونه تحلیل هاس استدلالش افکارش

    • دیده بان

      سلام با عرض تسلیت و قبولی طاعات و عبادات شما لطفا بدون ملاحظات کامنت منو بذار
      انی که فرستادم این جهت تشکر و درخواست میباشدبسیار متشکرم

    • سالار

      چیه اخبار داغ هم با روحانی است من طرفدار احمدی نژاد هستم چرا واقعیت را چاپ نمی کنید هر کس که چرندیات میگوید را چاپ کرده اید

    • بدون نام

      دقیقا مردم ایران فراموش نمی کنند کاندیدای پوششی با همین جمله چه نسبتهای دروغی به دولت قبل داد چون از چهارسال حکومتشان چیزی برای گفتن نداشت. مردم ایران فراموش نمی کنند با چه وعده های زیبایی گول خوردند و هنوز بعد این همه سال دولت بنفش بجای رسیدگی به درد مردم دنبال مدارک مقصر بودن دولت قبل است....

    • منصور

      احمدی نژاد مثل یه پیامبر تو ایران ظهور کرد خدا نگرش داره برا عدالت ، کسایی که درک و فهم پایینی دارند اینقدر راجب احمدی نژاد نظر ندین لطفا ، تنها کسی که بنای عدالت رو تو ایران اجرا کرد و متاسفانه موقعیت یه عده ای سرمایه دار تو خطر بود به خاطر برنامه های که ایشون پیاده میکرد ، ته دولت سرمایه داری فعلی رو هم میبینیم تا الان هم معلوم ولی متاسفانه کسانی هستند که چشاشون بستن ولی خودشون روشنفکر میدونن ،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله ایشون معجزه هزاره سوم بود.....

    • رضا رضایی

      احمدی هر چه بود از شماها خیلی خیلی بهتر بود

    • مهدی

      رفاقت بقایی ...حق مسلم توست....نوکری مشایی ...حق مسلم توست ..راستی جن گیر جدید پیشبینی چیزی نکرده ؟؟؟

    • منتقد

      مگه این یکی چه گلی زد .دلار چنده؟طلا جند؟هواپیما ها کو؟تمام ‌وعده های دروغی که گفت کجاست؟ وضعمان بهتر شد؟ چرا خودمون رو به حماقت می زنیم؟فقط رای می خواست .فقط و فقط.

    • بدون نام

      مرد بزرگ احمدی نژاد....من ی ادم معمولیم...فقط میدونم تو دوره احمدی نژاد .وام‌مسکن بهم دادن خونه دار شدم.یارانه هم تو زمان احمدی نژاد شرو شد ۵تا بچه دارم ماهی دویست و خردی یارانه میگیرم.هموم موقع احمدی نژاد ی پراید هم خریدم ۶ میلیون....خب بفرما در دوره روحانی کلید خراب کن....چ گیر اومد.هاااا انصافا خودتون قضاوت کمید

    • b

      لعنت تمام مردم ایران به این احمدنژاد که باعث و بانی تمام تحریم ها و مشکلات و دشمنی با کشورهای همسایه و عربی ...و هزاران مشکلات و معضلات این کشور بود،خجالت نکش باز ادعا داره که میتونست و ازش خیلی کار بارمیاد، ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت به خودت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج