۷۲۷۷۹۴
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

نتانیاهو: فشار اقتصادی باعث فروپاشی برجام می‌شود

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید با خروج آمریکا از برجام و فشار اقتصادی ناشی از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، دیگر نیازی نیست که کشوری از برجام خارج شود چون این توافق خود به خود از هم خواهد پاشید.

خبرگزاری فارس: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه گفت که پس از خروج آمریکا از برجام، این توافق خود به خود از هم خواهد پاشید.

نتانیاهو که پیش و پس از اعلام تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج از برجام، از موضع رئیس‌جمهور جدید آمریکا در قبال توافق هسته‌ای تمجید کرده بود، در تور اروپایی خود هم کماکان همان نظر را داشت ولی می‌گوید که دیگر نیازی به خروج مابقی اعضای ۱+۵ از برجام نیست و این توافق خود به خود مرده است.

نتانیاهو در این خصوص گفت: «من (در مذاکره با ماکرون) از فرانسه نخواستم که از برجام خارج شود چون فکر می‌کنم که این توافق زیر فشار نیروهای اقتصادی، خود به خود از هم می‌پاشد.»

منظور نتانیاهو به فشار اقتصادی حاصل از تحریم‌های آمریکاست که از اواسط تیر ماه، مجدداً اعمال می‌شود؛ دور دوم بازگشت تحریم‌ها از ۱۳ آبان است و تحریم‌های بانکی، بیمه‌ای و فلزات گرانبها را شامل می‌شود.

بانک سرمایه‌گذاری اروپا (EIB) که بازوی سرمایه‌گذاری اتحادیه است و بنا بود به درخواست این بلوک اقتصادی-سیاسی، در ایران سرمایه‌گذاری کند، امروز اعلام کرد که از بیم قرار گرفتن در مسیر تحریم‌های آمریکایی و با توجه به اینکه اکثر سهامش را آمریکایی‌ها خریده‌اند، وارد ایران نخواهد شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت که اساساً با هرگونه توافق هسته‌ای با ایران مخالف است و افزود: «من طرفدار این توافق یا آن توافق نیستم بلکه می‌خواهم مطمئن شویم که ایران سلاح هسته‌ای ندارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما چرا سلاح هسته ای دارید؟

    • پیری

      این ما خودمان حلش میکنیم اخه چه قدر تحریم پدر مارا در اوردی امیدوارم که خدا پدرت در بیاره توفشار اقتصادی حالیت تیتر دیدم تعجب کردم بعدا کودک وکشتار حالیت نیست

    • کارمند

      برجام الان مثل اتوبوس بدون راننده هستش که همه منتظرند در فرصت مناسب پایین بپرند.شروع غنی سازی ایران یعنی اتوبوس ترمز هم بریده

    • بینام

      لعنت خدا برنتانیاهو وترامپ که هچی نمی فهمند اصلان نفهم به دنا امدن مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل

    • بدون نام

      فروپاشی برجام ،زمینه فروپاشی اسرائیل را آسان تر می کند.

    • خانواده شهدا

      اسرائیلی های کثیف این رابدانیدمرگ هر ایرانی رابرابریک
      اسرائیلی بدانیم ما شش میلیون ولی شمامحوخواهیدشدبه قول امام رهبری.مانانخشک.می‌خوریم ولی ازنابودی شمادست نخواهیمکشید.شمامثل سربازان آمریکای گریه میکنید.

    • جعفرمیرزایی

      اسراییل چه بخوادچه نخوادبه ایران نابودخواهدشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج