۷۲۷۸۷۳
۱۶ نظر
۵۰۰۳
۱۶ نظر
۵۰۰۳
پ

رئیسی: توبه فقط برای گناهکار‌ان نیست

تولیت آستان قدس رضوی گفت:در موضوع فلسطین، نه نقشه روسای جمهوری قبلی آمریکا کار ساز بود و نه نقشه و فریب رئیس جمهوری فعلی آمریکا موثر است و این مساله تنها با بازگرداندن حق مردم این سرزمین قابل حل است.

ایرنا نوشت: تولیت آستان قدس رضوی گفت:در موضوع فلسطین، نه نقشه روسای جمهوری قبلی آمریکا کار ساز بود و نه نقشه و فریب رئیس جمهوری فعلی آمریکا موثر است و این مساله تنها با بازگرداندن حق مردم این سرزمین قابل حل است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی سه شنبه شب در آیین احیا دومین شب از لیالی قدر درحرم مطهر حضرت معصومه (س)،افزود: امروز آمریکایی ها می خواهند مساله فلسطین را در صحرای سینا حل کنند، بخشی از خاک مصر را بگیرند و فلسطینی ها را به آنجا منتقل کنند، به بخشی دیگر از مردم این سرزمین هم در کشورهای همسایه تابعیت دهند؛ می خواهند جریان آوارگی پنج میلیون تن از فلسطینی ها را این گونه حل کنند.

وی با اشاره به این که یاری کردن مظلومان از راهبردها و وصیت های مهم حضرت علی (ع) در شب شهادتشان است، بیان کرد: همان گونه که امام راحل فرمودند توجه به فلسطین و قدس، مساله نخست جهان اسلام است و همواره در اولویت اول سیاست های نظام جمهوری اسلامی قرار داشته است اما در سال های گذشته مستکبران، آمریکایی ها و صهیونیست ها می خواستند این مساله را با ایجاد داعش و جنایت های فراوان به حاشیه برانند تا دیگر مساله فلسطین و قدس، موضوع اول جهان اسلام نباشد.

وی ادامه داد: کمک به مردم مظلوم فلسطین، یمن، لبنان و افغانستان، قبل از آن که در قانون اساس ما ذکر شود، بر اساس سفارش و وصیت حضرت علی (ع) وظیفه ماست تا بشریت باقی بماند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به لزوم رعایت نظم در کارها براساس سفارش حضرت علی (ع) در وصیت خود به شیعیان، گفت: در روحیه افراد انقلابی و حزب اللهی نظم در امور نهفته است و تمام کسانی که عشق به امام راحل و رهبر معظم انقلاب دارند باید تقوای الهی و نظم در امور را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

وی افزود: این غلط است که تصور شود هر کس حزب اللهی است به نظم و قانون و چارچوب ها توجه ندارد؛ نیروهای ارزشی همواره در ذهن خود توجه به نظم و قانون و ارزش های انقلابی دارند و این مساله از گذشته تاکنون حکم فرما بوده است.

وی گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اگر به گذشته نگاه کنیم درمی یابیم هر جا موفقیتی برای ما حاصل شده به دلیل توجه به سخنان امام راحل و سفارشات رهبر معظم انقلاب و هرجا مشکلی بوده به دلیل زاویه ای می باشد که در این راه به وجود آمده است.

رئیسی ادامه داد: سخنان و راهبردهایی که رهبر معظم انقلاب در روزهای گذشته فرمودند، راه را نشان دادند و میدان عمل مسئولان را در این شرایط مشخص کردند.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از جمله کارهای مهمی که همه باید در شب های قدر انجام دهیم توبه است، توبه تنها برای یک جوان گناهکار نیست، توبه برای هرکسی است که میدان عملی داشته و می توانسته کاری انجام دهد و این کار را نکرده، همه باید توبه کنیم از همه امکاناتی که خداوند متعال به ما داده اما از آن در راه درست استفاده نشده است.

وی ادامه داد: انسان در این شب به برکت توکل بر خداوند متعال و توسل به اهل بیت (ع) می تواند سرنوشت خود را تغییر دهد و نیکی ها را برای خود رقم زند.

رئیسی با اشاره به این که همه انسان ها، مخاطب وصیت های حضرت علی (ع) قبل از شهادتشان هستند، گفت: رعایت تقوای الهی، حفظ حقوق همه انسان ها به خصوص خویشان و همسایگان و اهتمام به قرآن، نماز و احکام دین از جمله توصیه های آن حضرت در آخرین لحظات عمر شریفشان بود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: جهاد با زبان، مال و جان، از دیگر سفارش های حضرت علی (ع) است، همه ما وظیفه داریم به هر نحو از مظلومان دفاع کنیم و شرکت در راهپیمایی روز قدس یکی از نمونه های آن است.

وی گفت: همه ایرانیان و مردم قم که همواره در راه دفاع از مظلومان نمونه بودند در روز جمعه هفته جاری با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس به یاری مظلومان فلسطین خواهند شتافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدایا ب داد مردم ایران برس .....

    • حمید وفا

      بله توبه که فقط برای شما نیست برای مردم هم هست البته بدون افاضه فضل و بدون دوربین و خبرنگار بله غیر از شما بقیه هم میتونن توبه کنن مشکل اینجاست که شما میدونی واسه چی میخوای توبه کنی بقیه ماها نمیدونیم همین

    • سالار

      اینهایی که من میبینم پیش خدا هم آشنا دارند.

    • یک بدبخت

      حاج آقا ریسی مثل اینکه از وضعیت مردم ایران خبر نداری که فقط دم از وصیت حضرت علی میزنی چرا بقیه چیزها را با وصیت حضرت علی مقایسه نمیکنی
      چراغی که به خونه روایت به مسجد حرام هست

    • بدون نام

      بازم پیدات شد؟
      ...

    • علی

      اول خودت نیاز به توبه داری

    • بدون نام

      ‍ ‍ ‏حسن ‎روحانی کسی بود که قبل از این هم یک بار پدر صنعت اتمی رو در آورده بود. چه بر سر این مردم آوردن که باز هم این فرد رو انتخاب کردن و .... فکر که میکنم اصلا حرفی ندارم!
      بعد ملت میگن نظام برای ما چیکار کرده؟ تو چیکار کردی برای نظام؟ گند زدی هموطن...
      راستی داشت یادم میرفت؛
      قطعنامه ۵۹۸ و جام زهر!

    • ای خدا

      اول خودت باید توبه کنی رییسی جان

    • مهدی

      همه تو کار توبه اند ...یه عده ای توبه میکنند ...یه عده هم به دیگران توبه میدهند....خنده دار ترین توبه ها توبه سیاسی است...

    • بدون نام

      .... یعنی واقعاًسفارش حضرت علی(ع) است که 1400سال بعدیکسری آدمهای ازخودرازی ازحقوق مردم ایران بزنندوبه مردم یمن وفلسطین ولبنان بدهند!! ،مگربرعکس شده،! چراغهارابه مسجدبردند؟!

    • وانک لاعلاخلق عظیم

      آقای رئیسی پس چرا به مردم فقیر و گرسنه جمهوری اسلامی ایران کمک نمیشه وحتا اسمی از اینها نمیاورید حضرت علی علیه السلام کی کمک به افغانستان ایران سوریه کمک کرد اولآ نزدیکان خدا میگوید بعد اگراضافه مانده مشکلی نیست برای مسلمین جهان ولی ما نون شب نداریم بخوریم جنابعالی میگی افغانستان عراق نمیدانم کجا اینا همشان بدرتان نمیخورندفقط ملت ایران خدا هم راضی وخوشحال میشود الاقربون اولا بلحق یارئیسی

    • بدون نام

      چراغی که به خانه رواس به مسجدحرام له جای ماهی دادن ماهی گیری یادبدین وبفرستین مشکلاتشون حل کنن بدترمیش اینجوری برای کشور حدود۱۶ملیون افغانی خارجی بودجه ومنابع شغلش دولت ازکجابرای چی میدا و۱۰ملیون شغلمون اشغال کردن به قول نمایندگان بیش از۳ملیون شغل وفقط توکارساختمان اشغال وبیکارشدن وچندبرابران توشغلهای دیگه هستن وبااین کم ابی بیسابقه وبیکاری نجومی فقرزیاد ودلیل اصلی جرم وجنابت وفسادوناامنی ناامیدی نارضایتی روانی شدن ملت هر۴نفر۱نفرروانی وبیش از۳۰درصدسرپرست خانوادههابیکارن وفقیروجوانان هر۴نفر۳نفربیکاروهرساعت۵۰نفرمیرن زندان ۸۰درصداربیکاری وفقربه گفته مسولین

    • ارمان

      حاج اقا لطفا خودتم توبه کن توبه واسه همه اس

    • 6×4

      این آقا معلوم نیست اومده شب احیا برای مردم از امام علی ع بگه یا کلا به این بهانه حرف سیاسی برنه. فکر کنم با مناظرات انتخابی اشتباه گرفته بود.
      دیشب یه جایی از حرفاش میگفت چرا بعضی ها میگن به لبنان و فلسطین و ... کمک مالی میکنید؟ این وظیفه ماست.
      یکی نیست بهش بگه وظیفه شما در قبال بدبخت بیچاره ای کشور خودت چیه؟ مگه غیر اینه که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است؟
      چقدر آدم با آبرو تو این مملکت هست که محتاج نان شب هست اونوقت ثروت و منابع این مملکت رو میریزن تو حلق یه مشت بیگانه . بیگانگانی که پاش بیافته و خدای نکرده جنگی علیه این مملکت پیش بیاد میرن کنار دشمن بر علیه ما میجنگند.
      شما خیلی راست میگی یه رفراندوم بذارید ببینید چند درصد مردم با این کمک های شما به بیگانه ها موافق هستند؟

    • ای خدا

      همه نظرها سانسور والسلام جمش کنید

    • بدون نام

      پس توبه کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج