۷۲۸۳۴۱
۹ نظر
۵۰۱۳
۹ نظر
۵۰۱۳
پ

حمایت از مسبب حادثه رانندگی در قانون جدید

در قانون قبلی اگر مسبب حادثه رانندگی دچار جرح یا فوت می‌شد، هزینه پزشکی و یا هزینه‌ای بابت فوت به شخص و خانواده آنها تعلق نمی‌گرفت اما در قانون جدید به واسطه حمایت بیشتر از کانون خانواده این مهم میسر شد.

خبرگزاری فارس: بر اساس ماده ۳ قانون بیمه اجباری خسارت وارده به شخص ثالث مصوبه ۱۳۹۵ ‌دارنده وسیله نقلیه مکلف است برای پوشش خسارت‌های وارد شده به راننده مسبب حادثه، حداقل به میزان دیه مرد مسلمان در ماه غیر حرام بیمه حوادث اخذ کند.

مبنای محاسبه میزان خسارت قابل پرداخت به راننده مسبب حادثه معادل دیه فوت و یا دیه و یا ارش جرح در فرض ورود خسارت بدنی به مرد مسلمان در ماه غیر حرام و هزینه معالجه آن است.

‌بنابراین براساس قانون مذکور که به تأیید شورای نگهبان نیز رسیده است مبنای محاسبه و پرداخت خسارت به راننده مقصر حادثه مبلغ دیه ماه غیر حرام است.

البته چنانچه دارنده وسیله نقلیه در زمان خرید بیمه نامه سرمایه بیمه حوادث را بالاتر از دیه ماه غیر حرام تعیین کرده و حق بیمه آن را پرداخت کرده باشد در محاسبه مبلغ خسارت، این سرمایه ملاک عمل خواهد بود.

با توجه به مراتب فوق ملاحظه می شود که مصوبه دولت کاملا منطبق با قانون بوده است.

لازم به ذکر است که قبل از این قانون به راننده مقصر حادثه دیه جرح تعلق نمی‌گرفت که با تصویب این قانون و ‌آیین‌نامه ان در دولت دیه جرح نیز به راننده مقصر حادثه پرداخت می‌شود که قبل از تصویب این قانون این نوع دیه پرداخت نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظرمن این جور قوانین فقط باعث میشن راننده ها بیشتر بی احتیاط بشن چونکه تو حوادث رانندگی بیشترین آسیب رو مسدوم میبینه مثلا یه راننده بی احتیاط که به خاطر مشغول شدن با تلفن همراه باعث آسیب به یه عابر پیاده میشه و بعد هم بیمه خسارت ناچیزی رو به مسدوم میده هیچ وقت موندن رو کف آسفالت داغ رو تا زمان انتقال به بیمارستان ویامشکلات قبل و بعد جراحی و تبعات اون و ناقص شدن تا آخر عمر رو درک نخواهد کرد

    • مشتی

      شما خودت بخوان ببین چی نوشتی کلمه ها تکراری یک خط را صدخط نوشتی ولی معلوم نیست مخاطب شما کی هست متاسفم

    • بدون نام

      قاتل علی هم چون قتل عمد کرد باید دیه می گرفت

    • بدون نام

      وای که بیمه ماشین میخواد چند برابر بشه!!!

    • بدون نام

      بازم بیمه گرون میشه؟

    • حسن بازوبندی

      چرا ماههای حرام رو پرداخت نمیکنن حتما میگن بخاطر دوبرابری دیه هست ما دوبرابر نمیخواهیم همون مثل ماههای دیگه پرداخت کنند واقعا بیمه هم هر روز یه جور معضل و مشکل برای مردم درست میکنند با این قانون هاشون

    • بدون نام

      اینا همش جهت پر کردن جیب بیمه س. ی عده که در اصل دشمن مردم هستن نشستن بیمه رو اینقد گرون کردن که مردم توان بیمه کردن ماشینو ندارن انگار داریم به اخر خط میرسیم

    • بدون نام

      جالبه از ما پول بیمه ماه حرام که دو برابره را برای تمام دوازده ماه میگیرند و موقع پرداخت خسارت میگویند بر مبنای ماه غیر حرام!

    • مشتی

      سلام گرگ بی تمع نیست بیمه را همه میشناسن .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج