جاباما
۷۲۸۴۲۸
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

مکرون: ایران را وادار به خروج از برجام نکنید

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه بار دیگر با تاکید بر لزوم حفظ برجام گفت که نباید ایران را وادار به خروج از این توافق کرد.

خبرگزاری ایرنا: 'امانوئل مکرون' رئیس جمهوری فرانسه بار دیگر با تاکید بر لزوم حفظ برجام گفت که نباید ایران را وادار به خروج از این توافق کرد.

به نقل از اسپوتنیک، وی که به کانادا سفر کرده است، اظهار داشت: دیگران را از حفظ آن (برجام) منع نکنید و ایران را وادار به خروج از آن نکنید. این بهترین گزینه ای است که امروز در اختیار داریم.

روابط اروپا و واشنگتن به دلیل وضع تعرفه بر واردات فولاد (۲۵ درصد) و آلومینیوم (۱۰ درصد) به آمریکا و خروج کاخ سفید از برجام رو به وخامت گذاشته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت از برجام خارج شد و گفت تحریم هایی را که بر اساس این توافق تعلیق شده بود، بازمی گرداند. اروپایی ها نسبت به این تصمیم آمریکا اعتراض کرده و گفته اند که از شرکت های خود در مقابل تحریم های آن کشور علیه ایران حمایت می کنند.

از سوی دیگر، ترامپ اعلام کرده که به دلیل تهدیدهایی که علیه امنیت ملی آمریکا وجود دارد، بر واردات آلومینیوم و فولاد از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک و کشورهای دیگر تعرفه وضع می کند. کشورهای اروپایی و همسایگان آمریکا در مقابل این تصمیم دست به اقدامات تلافی جویانه زده اند. این موضوع بر اجلاس سران کشورهای گروه هفت (جی ۷) هم که هشتم و نهم ژوئن (۱۹ و ۲۰ خرداد) برگزار می شود، سایه انداخته است.

مکرون که در سفر به کانادا با جاستین ترودو نخست وزیر آن کشور دیدار کرد، اظهار داشت که وی و همتایانش در نشست سران جی ۷ تلاش خواهند کرد تا در زمینه تعرفه ها ترامپ را به مسیر متعارف بازگردانند.

رئیس جمهوری فرانسه در نشستی خبری گفت: من، ترودو و سایر شرکا تلاش خواهیم کرد تا وی را متقاعد کنیم که مسیر عادی تری را در مسائل تجاری پیدا کند. نباید میان دوستان جنگی تجاری رخ دهد.

مکرون همچنین با بیان اینکه آمریکا «متحد تاریخی ماست و به آنها نیاز داریم» اظهار داشت که اعضای جی ۷ نباید از خروج واشنگتن از این گروه نگران باشند.

وی افزود: شاید ترامپ اهمیتی ندهد که منزوی شود اما ما حتی به عنوان گروه جی ۶ نیز یک نیروی واقعی خواهیم ماند. اگر آمریکا تصمیم بگیرد که از نقش جهانی اش کنار بکشد این برای اقتصاد و وجهه آن کشور بد است. ترامپ این را می داند.

ترودو هم اظهار داشت که سران جی ۷ در نشست دو روز اعضای این گروه در ایالت کبک کانادا «صمیمانه و مودبانه» ناخرسندی خود را از اقدام ترامپ ابراز خواهند کرد.

یک مقام فرانسوی روز چهارشنبه گفت که سران جی ۷ در مورد تعرفه ها ضرب الاجلی برای ترامپ تعیین نخواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عنقا

      عجب خبر درحال تکمیل میباشد اخه بنده خدا برجام تمام شد رفت حالا شما میگی ان یه امری جدا گانه

    • مشتی

      خوب رل بازی میکنی تمام شرکتهای فرانسه از ایران رفتن بعد به امریکا میگین .

    • بدون نام

      چی میگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج