۷۲۹۷۱۳
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

وجود ۱۱ تا ۱۳ میلیون حاشیه نشین در کشور

عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس از وجود ۱۱ تا ۱۳ میلیون حاشیه نشین در کشور خبر داد و گفت: دولت باید نسبت به تهیه طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی اقدام کند.

خبرگزاری فارس: عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس از وجود ۱۱ تا ۱۳ میلیون حاشیه نشین در کشور خبر داد و گفت: دولت باید نسبت به تهیه طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی اقدام کند.

روح الله بابایی صالح حاشیه نشینی را آبستن انواع آسیب های اجتماعی دانست و با یادآوری وجود ۱۱ تا ۱۳ میلیون حاشیه نشین در کشور، گفت: متاسفانه بی توجهی به معیشت، اشتغال و اقتصاد روستاییان شیوع حاشیه نشینی در کلانشهرهای کشور را به دنبال داشته به گونه ای که در حال حاضر این به معضل به آسیب جدی کلانشهرها تبدیل شده از سویی افزایش تعداد و حضور غیرقانونی اتباع پاکستانی و افاغنه نیز به شیوع انواع آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین دامن زده و بخشی از جمعیت این مناطق را اتباع بیگانه تشکیل می دهند این در حالی است که شاهد نظارت مناسبی بر این مناطق نیستیم.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از وجود یک میلیون و ۲۰۰ هزار حاشیه نشین در کلانشهر مشهد، تصریح کرد: بی توجهی به کنترل معضل و آسیب حاشیه نشینی به گونه ای است که در مناطق حاشیه نشین کلانشهر شیراز شاهد خرید و فروش مواد مخدر و اسلحه هستیم البته در اغلب مناطق حاشیه نشین کشور انواع آسیب های اجتماعی شیوع دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه نوع آسیب های موجود در مناطق حاشیه نشین با مناطق دیگر متفاوت است، ادامه داد: آسیب هایی مانند بیکاری، اعتیاد و فقر در مناطق حاشیه نشین افزایش یافته و وضعیت زندگی حاشیه نشینان بسیار اسف بار است به گونه ای که برخی از آنها حتی از امکانات اولیه زندگی نیز محروم هستند.

وی با تاکید بر اینکه غفلت از مهاجرت ها حاشیه نشینی را افزایش می دهد، تصریح کرد: بر اساس ماده ۹۵ برنامه ششم، دولت مکلف است به منظور پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی، نسبت به تهیه طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی مشتمل بر محورهای ذیل اقدام کند به گونه ای که آسیبهای اجتماعی در انتهای برنامه به ۲۵ درصد میزان کنونی کاهش یابد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه شاهد اقدام عملی مناسبی از سوی دولت برا اجرای این مصوبه نیستیم.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس دهم، ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری و کار آفرینی در مناطق محروم و روستایی را کلید حل آسیب حاشیه نشینی دانست و گفت: دستگاه های متولی باید با انجام اقدامات مناسب گامی جدی در جهت کاهش حاشیه نشینی بردارند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، بر ضرورت ورود نیروی انتظامی و قوه قضاییه به آسیب های اجتماعی موجود در مناطق حاشیه نشین تاکید کرد و گفت: حاشیه نشینی به مثابه بمب ساعتی و تهدیدی جدی برای جامعه است و به طور حتم در صورت بی توجهی آسیب های ناشی از آن دامنگیر کشور خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      فقط شعار

    • بام

      وقتی قیمت مسکن بالا میره چند سال دارم میشنوم‌که حاشیه نشینی فقط حرف میزنن خب جمع کنید وعمل کنید ما ببنیم درمملکت چه خبره

    • بدون نام

      بودجه ومنابع کشوروقتی برای۱۶ملیون افغانی هزینه بش و۱۰ملیون شغلمونم اشغال وبیکارکردن نتیجش این میش وبه قول نمایندگان یعنی چی که بیش از۳ملیون شغل وتوکارهای ساختمانی اتباع خارجی اشغال کردن وبیکاروچندبرابران توکارهای دیگه اشغال کردن ومشغولن وحتی دانشجوهامونم این افغانیا بیکارکردن توشغلهای مربوط که کارندارن غیرمربوطم دیگه نیست اینااشغال کردن چراغی که به خانه رواس به مسجدحرام چه توجیحی داریم بتاین بیکاری نجومی فقرزیاد وبی تبی خشکسالی وکم بودجگی وبه قول نمایندگان توهرخانه۱تا۲تنفربیکاروبیش از۳۰درصدسرپرست خانوادههابیکارن چرابایدهر۴نفر۱،نفرروانی باشن اعصابی وافسردترین کشوردنیایبم وهرساعت ۵۰نفرمیرزندان وبه قول مسولین ازبیکاری وفقر۸۰درصدش وهرساعت۳۰نفرطلاق بگیرن ۹۰درشدمشکلات به خاطراین افغانیاس

      پاسخ ها

      • چهار شنبه

        آمار دادن را خوب یاد گرفته ایم، راهکار هم
        بلدیم. همه هم میدانیم در هاشیه نشینی ها
        چه میگذرد. و گاهی میبینیم به جرم تصرف
        اراضی دولتی، بصورت جهادی با لودر و بردیزل خانه های آنها با حکم قضایی تخریب
        میگردد. بهتر نیست هاشیه نشینها را بهمراه
        خانه هاشان کلا با لودر از روی زمین محو کنید تا مشکل هاشیه نشینی یکسره خاتمه
        پیدا کند. هم شهرنشینان بهتر تنفس کنند و
        هم دغدغه مسئولین زحمت کش کمتر شود
        تا فرصت بیشتری برای تخریب. و رقابت
        داشته باشند.

    • بدون نام

      شما را به خدا نمک به زخم این ملت بدبخت و بی پناه نپاچید. ..........بسه دیگه

    • بدون نام

      ملت همه شدن فطریه بگیر
      کسی دیگه نمیتونه فطریه بده با این وضع اسف بار

    • بدون نام

      هندوانه ای که جلو الاغ بریزی نمیخوره !
      شده کیلویی 3000

    • بدون نام

      از اون ۳۷۵ میلیونی که فقط در روز قدس در شهر تهران جمع شده، ( بقول آقای ولئیی) ،، چرا برای حاشیه نشین ها خرج نمیشه؟؟ چرا با اینهمه کمک مردمی باید اینهمه حاشیه نشین داشته باشیم؟؟

    • بدون نام

      خجالت اوراست . کشوری که یک ششم جمعیتش حاشیه نشین هست در سوریه ، عراق، یمن ، لبنان ، فلسطین و........بریز و بپاش میکند . برای ایرانی ننگ است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج