۷۲۹۹۳۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۲)

می گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست. برای گیمرها هم سالی که با «God of War» و «Far Cry ۵» آغاز شود، پیش از هر چیزی نشان از کیفیت آثاری دارد که طی ۱۲ امسال برای کنسول ها و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهند شد.

مجله همشهری دانستنیها - کسری کریمی طار: می گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست. برای گیمرها هم سالی که با «God of War» و «Far Cry ۵» آغاز شود، پیش از هر چیزی نشان از کیفیت آثاری دارد که طی ۱۲ ماه آینده برای کنسول ها و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهند شد.

البته که به سنت سال های گذشته، امسال بیشتر بازی ها دنباله هستند؛ اما این بار با دنباله هایی سروکار داریم که نه تنها نماینده مجموعه های (فرنچایز) بسیار مشهوری هستند، بلکه سال هاست که از عرضه آخرین قسمت آنها می گذرد. پس چندان هم ناامید نباشید که ۱۳۹۷ دست کم برای گیمرها سال خوبی خواهد بود.

Vampyr
دکتری که خون آشام شد

سازنده: Dontnod Entertainment
پلتفرم: پلی استیشن، ایکس باکس، ویندوز
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۲)

«ومپایر» جدیدترین ساخته سازنداگان «Life is Strange» است که داستان دحتر «جاناتان رید» را تعریف می کند؛ این که چگونه او طی یک شب به خون آشام تبدیل شد و مسیر زندگی اش برای همیشه تغییر کرد. ومپایر، اثری اکشن/ نقش آفرینی است که دنیای آن بر اساس انتخاب های شما رقم می خورد. بازیکنان حتی می توانند بدون کشتن یک نفر بازی را به اتمام برسانند یا این که به دشمنان خود درس جانانه ای بدهند. بازی در لندن جریان دارد؛ آن هم در سال 1918 و دوره شیوع آنفلوآنزای اسپانیایی. از نکات جالب ومپایر، قدرت هایی است که رید می تواند طی بازی به دست آورد. این قدرت ها در بخش های مختلف کاربرد دارند، از قدرت مبارزه رید تا فن ذهن خوانی و جستجوی دقیق تر. ومپایر به لطف استفاده از Unreal Engine 4 از منظر گرافیکی هم حرف های زیادی برای گفتن دارد.

Scorn
گیگر نامیرا

سازنده: Ebb Software
پلتفرم: ویندوز
تاریخ انتشار: مهر / آبان

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۲)

اگر یادتان باشد در پرونده سری فیلم های «بیگانه» گفتیم که «ریدلی اسکات» طراحی «زینومورف» و دنیای بیگانه را مدیون طرح های «اچ ار گیگر» طراح سوررئال سوییسی است. بازی «اسکورن» در حقیقت ادای دینی به کارهای گیگر است؛ یک شوتر اول شخص ترسناک که در جای جای محیطش، مهر و امضای گیگر به چشم می خورد.

بازی، داستان مشخصی ندارد و تنها چیزی که می دانیم این است که موجود لاغری شبیه به انسان در جهانی ترسناک بیدار شده که موجودات آن قصد کشتنش را دارند. گفته شده مانند سری بازی «Dark Souls» تمامی نکات داستانی درون بازی حضور دارند و کاربران با گشتن دنیای اسکورن متوجه داستان و دلیل حضور شخصیت اصلی در این دنیا می شوند. این بازی در حال حاضر به صورت انحصاری برای کامپیوترهای شخصی ساخته می شود؛ هر چند در صورت موفقیت احتمالی می توانیم انتظار عرضه آن برای کنسول ها را هم داشته باشیم.

Code Vein
پیروان سولز

سازنده: Bandal Namco Studios
پلتفرم: پلی استیشن، ایکس باکس، ویندوز
تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۲)

اگر «دارک سولز» را از دنیای مخصوص خود به یک انیمه آخرالزمانی منتقل کنید نتیجه کار می شود «کدوین»؛ یک بازی اکشن نقش آفرینی که شرکت «نمکو باندای» وظیفه ساخت و نشر آن را دارد که از قضا ناشر سری بازی «دارک سولز» هم هست. این بازی در دنیایی آخرالزمانی جریان دارد که خون آشام ها و موجودات تاریکی آن را به احاطه خود درآورده اند.

داستان را که فاکتور بگیرید، مابقی بخش ها به شدت از «دارک سولز» الهام گرفته است. برای نمونه در بخش چندنفره می توانید طی مراحل سخت از کاربران دیگران بخواهید که به شما بپیوندند؛ به قولی آنها را «سامن» کنید. همچنین بخش PVP (بازیکن علیه بازیکن) از دیگر مدهای چند نفره خواهد بود. «هیروشی یوشی مارو» نویسنده و کارگردان سری «God Eater» وظیفه ساخت این بازی را دارد و مسئولان نمکو باندای انتظار فروش میلیونی از عنوان مذکور را دارند.

Spider-Man
عنکبوت سونی

سازنده: Insomniac Games
پلتفرم: پلی استیشن
تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۲)

با این که کمپانی ژاپنی دو دهه پیش امتیاز سینمایی «مرد عنکبوتی» را از مارول خرید، اما به دلیل قرارداد بلند «اکتیویژن» هیچ گاه نتوانسته بود عنوانی انحصاری از این ابرقهرمان مشهور برای کنسول های پلی استیشن بسازد؛ آرزویی که با اتمام قرارداد اکتیویژن و به واسطه قرار جدید بین سونی و مارول به واقعیت پیوسته است.

این نسخه که هیچ ارتباطی با فیلم یا کمیک مشخصی ندارد، انحصارا برای PS4 ساخته شده و استودیوی خوشنام «اینسومنیاک» برای خلق داستان و فضای آن آزادی نسبی داشته است. دشمن اصلی پیتر در این شماره یکی از دشمنان نسبتا جوان دنیای مارول به نام «Mister Negative» است که اولین بار سال 2007 به دوستداران کمیک معرفی شد.

گیم تحول یافته

مرد عنکبوتی اولین ابرقهرمانی بود که توانست در دنیای بازی ها سه بعدی نامی برای خود دست و پا کند. پیش از او، سازندگان با ساخت بازی های دو بعدی «Brawler» با محوریت شخصیت هایی مانند «بتمن»، «ولورین» و حتی خود مرد عنکبوتی به موفقیت رسیده بودند، اما با وجود به دنیای بازی های سه بعدی، مرد عکنبوتی استانداردهای جدیدی را در بازی هایغ ابرقهرمانی پایه گذاری کرد. این روند ادامه داشت و با بازی اقتباسی «مرد عکنبوتی 2» به دوران اوج خود رسید.

پارکر تا سال ها یگانه نماینده ابرقهرمانان در صنعت بازی بود تا این که استودیوی «راکستادی» با اولین بتمنش استانداردهای جدیدی را تعریف کرد. سازندگان مرد عنکبوتی جدید برای این که از این تحول عقب نمانند، المان های جدیدی را به بازی خود افزودند، المان هایی که بعضی از آنها شبیه به همان ویژگی های مهم سری «آرکهام» همچون مبارزات تن به تن نفسگیر هستند و بعضی دیگر هم با توجه به قدرت های مرد عنکبوتی طراحی شده اند.

Biomutant
راکون بزن بهادر

سازنده: Experiment ۱۰۱
پلتفرم: پلی استیشن، ایکس باکس، ویندوز
تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۲)

یک مخلوط کن را تصور کنید. حالا درون آن یک شخصیت کارتونی که می خواهد جدی باشد (مثل راکون در «نگهبانان کهکشان»)، یک دنیای open world بزرگ، قابلیت کاستومایز کردن سلاح ها، پرش های مکس پین، کونگ فو و یک Kkill Tree نسبتا پیچیده به سبک نقش آفرینی های کلاسیک بریزید. نتیجه این معجون عجیب و غریب می شود «بایومیوتنت»؛ اولین بازی استودیوی سوئدی «Experiment 101» که بسیاری از طراحانش پیش از این در استودیوهایی مانند «یوبی سافت مونترال» و «دایس» مشغول به کار بودند.

بازی در یک دنیای آخرالزمانی رخ می دهد، اما نه یک دنیای ویران، بلکه جنگلی عظیم که همچنان سرسبز است، اما حیوانات درون آن همه جهش یافته هستند. با این حال، این دنیا و مرکز آن یعنی «درخت زندگی» در معرض نابودی است و این، هدف راکون شماست که جهان پیرامونش را نجات دهد. حالا همه اینها را اضافه کنید به سیستم کارمای بازی که هر تصمیم شما تاثیر مستقیم روی جهان بازی و پایان آن دارد. در مجموع هفت قبیله در بازی حضور دارند که هر کدام از آنها یک خط مشی مشخص دارند. شما می توانید با این قبیله ها دوست شوید یا یک یا چند قبیله را علیه دیگر قبایل متحد کنید. ایده این بازی و نحوه پیاده سازی آن باعث شد تا شرکت «THQ Nordic»، هم استودیو و هم امتیاز بازی را یکجا بخرد؛ موضوعی که ما را به موفقیت نهایی بایومیوتنت امیدوار می کند.

Dreams
شکل رویا

سازنده: Media Molecule
پلتفرم: پلی استیشن
تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۲)

سونی آن قدر بازی انحصاری بزرگ برای سال 2018 دارد که یکسری از این بازی ها از همین حالا به دست فراموشی سپرده شده اند که یکی از آنها «دریمز» است. کمپانی ژاپنی امسال علاوه بر تمامی بازی های بزرگ، وظیفه نشر بازی جدید سازندگان «Little Big Planet» را بر عهده دارد. استودیوی «مدیا مولکول» با عرضه دریمز به شما این امکان را می دهد تا نه تنها رویای خودتان را در محیط بازی بازسازی کنید، بلکه امکان به اشتراک گذاشتن آن با دیگر کاربران را هم داشته باشید.

مکانیک ساختن رویا دقیقا مانند بازی هایی مثل «سوپرماریو میکر» است که به شما اجازه می دهند دنیای مورد علاقه خود را شکل بدهید و گیم پلی را به آن اضافه کنید؛ مثل کار کردن با نمونه بسیار ساده تر یک انجین گرافیکی. با این حال دریمز تنها یک شبیه ساز نیست و یک بخش داستانی منحصر به فرد دارد که این بخش با همان ابزاری ساخته شده است که شما با آن می توانید رویا یا مرحله مورد نظر خود را بسازید.

بخش داستانی، خود به سه کمپین تقسیم شده که هر سه آنها در ناخودآگاه ذهن مردی میانسال به نام «آرت» می گذرد. یکی از آنها ادونچری با فضای نوآر است، دیگری یک اکشن پلتفرمر سه بعدی با حال و هوای انیمیشن های علمی - تخیلی و سومی هم یک بازی پازل پلتفرمر در جنگلی خوش رنگ و لعاب. شما حتی می توانید همین مراحل بخش تکنفره را به شکل مورد علاقه خود شکل دهید. خوشبختانه سروشکل دادن به مراحل خیلی سریع است و حتی سازندگان، ویدئوهایی در اینترنت آپلود کرده اند که به کاربران یاد می دهد چگونه طی پنج دقیقه یک مرحله را طراحی کنند.

Yoshi
اژدهای ماریو

سازنده: Good-Feel
پلتفرم: نینتندو
تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۲)

هشتمین قسمت از سری بازی «یوشی» یک پلتفرمر دو بعدی خوش رنگ و لعاب و در ظاهر ساده است، اما مانند تمامی بازی های انحصاری «نیتندو» در عین سادگی، مکانیک های مدرن فراوانی در آن یافت می شود. علاوه بر طراحی بصری بسیار چشمنواز، نقطه قوت این بازی، دوربین قابل انعطاف آن است. مراحل بازی به شکلی طراحی شدند که یوشی به حرکت در یک جهت محدود نشود. به محض این که یوشی مسیر مستقیمش را عوض کند، دوربین دوم وارد بازی می شود و شما می توانید دوربین را به جهت عکس عوض کنید. پیش از این هم خیلی بازی های دو بعدی از جمله «Fez» با محدودیت های زاویه دید یک بازی دو بعدی بازی کرده بودند،

اما یوشی تنها عنوان مشهوری است که به شما دو زاویه دوربین را پیشنهاد می دهد؛ موضوعی که روی گیم پلی و نحوه پیشروی درآن تاثیر شگرفی گذاشته است. این بازی علاوه بر بخش تک نفره، یک بخش دو نفره هم دارد که در آن هر شخصیت کنترل یک یوشی (یکی سبز و دیگری قرمز) را بر عهده دارد. استودیوی ژاپنی «Good-Feel» که سابقه ساخت دو بازی محبوب «Kirby's Epic Yarn» و «Yoshi's Woolly World» را در کارنامه خود دارد، وظیفه ساخت یوشی جدید را بر عهده گرفته است.

Kingdom Hearts ۳
دنیای دیزنی با طعم ژاپن

سازنده: Square Enix Business Division ۳
پلتفرم: پلی استیشن، ایکس باکس
تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۲)

«کینگدام هارتز» همیشه جایگاه ویژه ای در دل طرفداران ژانر JRPG داشته است. نه تنها به دلیل جذابیت های داستانی و گیم پلی ای که «تتسویا نامورا»، دیزاینر مشهور ژاپنی آن را طراحی کرده بلکه به دلیل حضور کاراکترهای مشهور دیزنی که باعث شده اند بسیاری از کاربران این بازی خاطره خوشی از آن داشته باشند. «سورا» شخصیت اصلی این بازی در هر قسمت به تعدادی از دنیاهای انیمیشن های دیزنی سفر می کند و با قهرمانان این دنیاها همسفر می شود. حالا که نوبت به «کینگدام هارتز 3» - که در اصل شماره دوازدهم بازی است - رسیده، تعداد زیادی از دنیاهای دیزنی هم در بازی حضور دارند.

داستان این فصل دنباله «Dream Drop Distance» است و «سورا»، «گوفی» و «دانلد داک» به دنبال هفت نگهبان روشنایی هستند تا با کمک آنها بتوانند در مقابل «زیهنورت» (Xehanort) شخصیت بد اصلی صف آرایی کنند. به گفته نامورا این بازی در مجموع نه جهان دارد که تاکنون حضور دنیاهای «راپونزل» (دنیای Tangled)، «سن فرانسیکیو» - نه، منظورمان سن فرانسیسکو نیست - (دنیای Big Hero 6)، «المپیوس» (دنیای هرکول)، «هیولاها» (دنیای Monsters Inc.) و دنیای «داستان اسباب بازی ها» در بازی تایید شده است.

کینگدام هارتز 3، در مجموع سه فصل دارد که در هر فصل، سه دنیا وجود دارد. تا به امروز 90 درصد از طراحی فصل اول و 60 درصد از طراحی فصل دوم به اتمام رسیده است و به همین دلیل می توان امیدوار بود که کینگدام هارتز 3 طی 12 ماه آینده روانه بازار شود. در قسمت های قبلی می توانستید از بین قهرمانان دیزنی دو شخصیت را برای همراهی سور انتخاب کنید، اما به نظر می رسد این تعداد در شماره جدید به پنج رسیده و حتی امکان پیوستن دیگر کاربران به شما از طریق آنلاین وجود دارد. شخصیت هایی مثل گوفی، دانلد داک و میک یموس مانند قسمت های قبل در کینگدام هارتز 3 هم حضور دارند و همچنین شخصیت های مشهوری مانند «راپونزل»، «وودی»، «بازلایتیر»، «سالی»، «مایک وازوسکی» و حتی «بوو» به فهرست کاراکترهای این قسمت اضافه شده اند.

Left Alive
جنگ انرژی

سازنده: Square Enix
پلتفرم: پلی استیشن، ویندوز
تاریخ انتشار: ۲۰۱۸

مهم‌ترین بازی‌های سال ۹۷ (۲)

سری بازی «Front Mission» از جمله مشهورترین مجموعه های ژاپنی است که تا مدت ها محبوب کاربران ژاپنی و بعضا گیمرهای غربی بود اما شرکت «اسکوئر» طی نسل هفتم تصمیم گرفت این بازی «تاکتیکال نقش آفرینی» ربات محور را به یک بازی شوتر سوم شخص تبدیل کند. «Front Mission Evolved» عنوانی بود که باید این بازی ژاپنی را به عنوان محبوب غربی ها تبدیل می کرد؛ آن هم با تبدیل یک بازی نقش آفرینی ژاپنی با ویژگی های استراتژی به اثری که خود به دو بخش مبارزه با ربات و شوتر سوم شخص تقسیم می شد؛ چیزی شبیه به نسخه مدرن تر «Mech Assault».

با این حال اسکوئر اشتباه کرد و این بازی را به دست سازندگان غربی سپرد و حالا با «Left Alive» می خواهد اشتباه گذشته اش را جبران کند. فرمول گیم پلی بازی کاملا عوض شده و این بار با یک اکشن ادونچر سوم شخص سروکار داریم که المان های مخفی کاری مانند «متال گیر» دارد و به جای ربات امکان شخصی سازی سلاح ها را به شما می دهد.

اما نکته اصلی این بازی، سازندگان آن است که روی آن کار می کنند. «شینجی هاشیموتو»، تهیه کننده با سابقه اسکوئر، تهیه کننده بازی خواهد بود و تیم او شامل «Toshifumi Nabeshima» تهیه کننده سری بازی «Armored Core» و نویسنده «دارک سولز 2» در نقش کارگردان و «یونجی شیناکاوا» زوج هنری «هیدئو کوجیما» و گیم آرتیست سری «متال گیر» است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج