۷۲۹۹۸۸
۲۰ نظر
۵۰۰۹
۲۰ نظر
۵۰۰۹
پ

دلیل عجیب سلبریتی‌ها برای تحریم افطاری روحانی

چند و چون حضور اثر گذار سلبریتی‌ها در مسائل اجتماعی و سیاسی و گفتگوی هفته نامه مثلث با دو منتقد نام آشنا امیر پوریا و نیما حسنی نسب را بخوانید.

چند و چون حضور اثر گذار سلبریتی‌ها در مسائل اجتماعی و سیاسی و گفتگوی هفته نامه مثلث با دو منتقد نام آشنا امیر پوریا و نیما حسنی نسب را بخوانید:

پوریا: من برخورد تمسخرآمیز با این سلبریتی‌ها را چندان نمی‌پسندم. این جنبه از احساس مشترک که در جریان رد دعوت دکتر روحانی برای ضیافت افطاری در میان هنرمندان به وجود آمد، به نظر من قابل اعتنا بود.

حسنی نسب: مدت‌ها قبل از این بازی‌ها و توجه به املای واژگان سلبریتی‌ها بود که جنجال بزرگی درباره سحر قریشی به راه افتاد. اینکه چرا او رئیس‌جمهور موزامبیک یا فرانسیس فورد کاپولا را نمی‌شناسد. این موضوع چه اهمیتی دارد؟ این بازی در کجای دنیا وجود دارد؟ اصلا چه کسی گفته که بازیگران و سلبریتی‌ها باید افراد باسوادی باشند و از مسائل اینچنینی اطلاع داشته باشند؟

حسنی‌نسب: تصور عمومی که سلبریتی باید باسواد باشد، یک تصور غلط است. سلبریتی مسیر دیگری را طی کرده تا به وضعیت امروزش رسیده است. ما باید او را به همین صورت بپذیریم. کار آن‌ها شو و نمایش است. حضورشان در فضا‌های سیاسی و اجتماعی نیز ناشی از همین نمایشگری است. همچنین سطحی‌بودن این نمایش نیز ناشی از همین ماجراست. ما نباید توقع تلقی عمیقی از این سلبریتی‌ها داشته باشیم. اما تنها نکته‌ای که در این سطح ما را آزار می‌دهد، کلاسِ جدی بودن برخی از سلبریتی‌ها است.

حسنی‌نسب: من بار‌ها به بازیگران گفته‌ام که ادا‌های شما خوب است و آن‌ها را در فضای مجازی ادامه دهید، اما هیچ‌گاه باور نکنید. یادم هست که سال‌ها پیش با حامد بهداد شوخی می‌کردم و می‌گفتم اینکه در فضا‌های رسانه‌ای گفته‌ای من از مارلون براندو بهتر هستم، خوب است. همین راه را ادامه بده، اما هیچ‌گاه با خودت به این قطعیت نرس و باور نکن که بهتر از براندو هستی. از این‌رو که تو فضای خوبی درباره خودت ایجاد کرده و مدیربرنامه‌های خوبی نیز برای شومن شیپت در نظر داشته‌ای، اما جدی نگیر.

پوریا: در نیمه دهه هفتاد بود که هدیه تهرانی و نیکی کریمی، دو بازیگر زن مطرح سینمای ایران بودند. من با چشمان خودم در میدان انقلاب تهران دیدم که شماره منزل نیکی کریمی، پنج هزار تومان به فروش می‌رسید.

حسنی نسب: این‌ها (سلبریتی ها) روی موج احساسی سوار شدند و پول‌هایی از مردم گرفتند که در نهایت معلوم نشد در یک فضاسازی نسبت سودجویی از این اموال به سلبریتی‌ها داده شده یا واقعا چنین اقدامی از سوی آنان رقم خورده است. اتفاقی که در خبر‌ها به آن اشاره شده بود و نشان از آن داشت که خانم فلانی، در حالی که در ماجرای کرمانشاه ۷۵۰ میلیون تومان خرج کرده، صورتحساب دومیلیارد و نیمی به مردم ارائه کرده و از شهر خارج شده است. به‌نظر من این نقطه، پایان ماجرای سلبریتی‌ها در ایران است. اگر این جریان مسدودشدن حساب‌های بانکی و پیگیری‌های قضایی به نتیجه برسد و چند نفر از سلبریتی‌ها به نتیجه کارشان برسند، ماجرای سلبریتی نیز در ایران تمام خواهد شد. فاجعه وحشتناکی که در هرجای دنیا بود نیز بازتاب پیچیده‌ای پیدا می‌کرد.

پوریا: ما شاهدیم که از قسمت اول فصل دوم در فلان سریال، مردم درباره پشتوانه مالی این پروژه سوالاتی داشتند. امروز که فصل سوم این سریال نیز در آستانه پایان‌یافتن است، هنوز پاسخی به مردم داده نشده است. در عین حال سلبریتی‌هایی این‌چنینی به صورت مداومی در حال تهیه خانه و زمین و ملک در آمریکا و کانادا و... هستند. یکی از دوستان ما در این‌باره می‌گفت که من به شما قول می‌دهم جریان اعتراض و عدم حضور در افطاری رئیس‌جمهور نیز ناشی از همین مساله است. سلبریتی‌هایی که امروز در آمریکا و کانادا ساکن شده‌اند، تا دیروز با دلار سه‌هزار تومانی هزینه زندگی در آن سوی مرز‌ها را می‌پرداختند و امروز مجبور شده‌اند که با دلار هفت هزار تومانی این هزینه‌ها را تامین کنند.

پوریا: .وقتی حمید فرخ‌نژاد اصرار بر این نکته دارد که نامش در تیتراژ لاتاری در ابتدا قرار بگیرد، مشخص است که معادله بازیگر و مخاطب را نمی‌شناسد. او هم طرفدارش را سرخورده می‌کند و هم مخاطب غیرطرفدارش را. فرخ‌نژاد چند سکانس در لاتاری حضور داشته و این میزان از حضور تناسبی با نام او در تیتراژ ندارد. همه مخاطبان از اصرار او برای این مساله آگاهی ندارند و نمی‌دانند که این نکته یکی از بند‌های قرارداد وی بوده است. فردی که در فضای واقعی درک درستی از این ماجرا ندارد، چطور می‌تواند در فضای مجازی برداشت درستی داشته باشد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هنرپیشه بهتراست فیلمش رابازی کند سیاست پیشکش!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیدن مملکت بچاپ بچاپه این آدمای بیسواد به اصلاح سلبریتی هم یاد گرفتن تا از هر راهی شده جیب خودشونو پر کنن و برن پی عشقو حالشون! اونقد مریضن که میرن بچه خودشونو اونور آب بدنیا میارن تا بچشون تابعیت همون کشورو داشته باشه.اگه اینا شیرین عقل نیستن پس چی هستن؟ حتی افغانیها و عراقی ها هم یه همچین کاری نمیکنن.اینا دیگه چه موجوداتی هستن!

    • بدون نام

      تاعده ازمردم ماساده لوح وکوته بین باشند، اینهاازخرطوم فیل افتاده اند!

    • مشتی

      اقای روحانی کشور را رها کرده دنبال افطاری دادن است ما شما را انتخاب کردیم به داد این ملت بررسید نه اینکه آشپزی کنی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرن میگی

    • بدون نام

      درست که این همه مشکل داریم
      درست که تحریم میشیم
      درست که برجام‌و نقض کردن
      درست که سکه شده دو میلیون‌و چهارصد
      درست که دلار شده ۷هزارتومن
      درست که عوارض خورج از کشور چندبرابر شده
      درست که داروهای ضروری‌رو هم تحریم کردن و کلی هم قیمت دارو رفته بالا
      درسته که کلی رکود و تورم رفته بالا
      درسته که انقدر آمار بیکاری جوانان و طلاق و اعصاب خوردی ملت رفته بالا...

      ولی خوب شد که رئیسس رئیس جمهور نشد اینو در نظر بگیرید اگر رئیسی میومد توی پیاده‌روها دیوار میکشید و مارو میخورد ...

      تا ۱۴۰۰ با افتخار بگید روحانی مچکریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوستت دارم دکتر روحانی اگر صدبار دیگر در انتخابات شرکت کنید من 4 رای دارم میدم به شما

      • بدون نام

        درود بر روحانی

      • بدون نام

        درود بر روحانی

      • بدون نام

        خیلی باحالی!
        در مورد احمدی نژاد هم می گفتند میخواد خیابون را دیوار بکشه
        نگران دیوار نباش فعلا نگران نان باش

    • بدون نام

      آیا میز غذای افطار به حساب هنرمندان با روحانی‌رو دیدین
      آیا میدونید آب معدنی که روی میز افطار بازیگران با روحانی بود یک مارک فرانسوی بود و هر کدام آن آب معدنی‌ها ۴۵هزارتومان قیمت داشت بله عزیزان در شب افطار هنرمندان عزیز با روحانی آب معدی ۴۵ هزارتومنی بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطربی تو را بس است ..... سلبریتی کیلویی چند ؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        عجب! با پول بیت المال دارن برای خودشون تبلیغ میکنن....

    • بدون نام

      تا وقتی در میان مردم افراد ساده لوحی وجود دارن که خیال میکنن اگر رییسی رییس جمهور میشد پیاده رو ها رو دیوار میکشیدن اوضاع همینطوره.....وااااقعا مگه فییییییلمه!!!!!!! خلایق هر چه لایق.....

    • بدون نام

      جناب ۱۲:۱۴ پیاده رو هارو واقعا چطور میشه دیوار کشید....
      خخخخخخخخخ چه فکری کردی!!!!
      همین شما ها بودین که رئیسی بنده خدا رو تخریب کردین..... اگر ایشون رئیس جمهور بود اقلا آدم میرفت مشهد گله شو به فامیلشون میکرد.... اما آقای روحانی واقعا با این اوضاع وحشت ناک اصلا انگار دود شدن رفتن...هیییچ کاری نمیکنه...

    • روشن

      بنظرم میخاد ی اتفاقی بیفته

    • بدون نام

      باشنیدن کلمه ویا خوندن کلمه سلربیتی روانم بهم میخوره چه کلمه منزجزکننده ای بسه دیگه این کلمه بیشتر شبیه توهین به فهم ماهاست اینا کین اخه میگین سلربیتی

    • حسین

      پس قضیه اصلی این بوده؛:
      توبگو هیچ گربه ای محض رضای خدامکش نمیگیرد
      پس بخاطر اون دلار ۷۲۰۰ بوده که برسر سلبریتی ها خراب شده
      بخاطر مردم نبوده .ای که گل گفتی .اینها سردوگرم روزگارمردم رونچشیده اندکه اینجوری نمایش میدن!!!!

    • بدون نام

      من کاربر ۱۴:۱۴ دقیقه هستم من تیکه انداختم به روحانی
      آخرش که گفتم رئیسی دیوار میکشه یه تیکه به روحانی بود

    • بدون نام

      برادر روحانی الان برا چی یار کشی میکنی ؟
      از کجا هزینه میکنی؟
      دقت کردی همه کارات مسخره بازیه؟
      کارایی که تو انجام میدی وظیفه ملکه یا بانوی اول کشوره نه رئیس جمهور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج