۷۳۰۲۸۱
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

اکران «محمد رسول الله» در عربستان

نسخه مرمت‌شده «محمد رسول الله» ساخته مصطفی عقاد در عربستان اکران می‌شود

آی ‌سینما: فیلم جنجالی «رسالت» معروف به «محمد رسول الله» ساخته مصطفی عقاد بعد از ۴۲ سال ممنوعیت نمایش، در سینماهای عربستان سعودی اکران می‌شود. سازندگان این فیلم تاریخی که با تحریم مقامات دنیای عرب روبرو شده بودند، به ناچار به همراه عوامل تولید و گروه بازیگران راهی مراکش شدند.

با بازسازی دو شهر مکه و مدینه، این فیلم با حضور آنتونی کویین مقابل دوربین رفت و در زمان اکرانش در سال ۱۹۷۶ با هجمه‌های تندی روبرو شد. بیش‌تر مناطق خاورمیانه اکران سینمایی فیلم عقاد را ممنوع اعلام کردند.

اکران «محمد رسول الله» در عربستان

در همان زمان، به دنبال اقدام نمایشی یک گروه افراطی در واشنگتن دی سی، نمایش این فیلم در سینماهای ایالات متحده به حالت تعلیق درآمد. عده‌ای به اشتباه تصور کرده بودند آنتونی کویین نقش حضرت محمد (ص) را در این فیلم ایفا کرده است.

به نوشته هالیوود ریپورتر، نسخه جدیدا مرمت شده این فیلم که در جشنواره بین‌المللی فیلم دبی اکران جهانی شد، قرار است همزمان با تعطیلات عید فطر در سینماهای منطقه عرب اکران شود.

مالک عقاد فرزند مصطفی عقاد در واکنش به اکران فیلم پدرش بعد از 42 سال ممنوعیت در کشورهای عربی گفته: «آرزوی پدرم مصطفی برای اکران سینمایی «محمد رسول‌الله» در زمان حیاتش محقق نشد. اما مطمئنم بسیار باعث افتخارش بود.» عقاد در پایان صحبت‌هایش اضافه کرده: «او می‌خواست عشقش به این فرهنگ و درس‌های مهم اسلام و «محمد رسول‌الله» را با همه به اشتراک بگذارد. اکنون، در زمانه‌ای که دنیا بیش از همیشه نیازمند چنین اتفاقی است آرزوی او محقق خواهد شد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mehdi...3424

      با سانسور یا بی سانسور

    • بدون نام

      فیلم بی نظری .هست. من عاشق صحنه ام که حضرت حمزه از شکار شیر میاد واز حضرت محمد ص و مسلمانان حمایت میکنه. خدا سازنده این فیلم که مصطفی عقاد هستند رحمت کنه.

    • بدون نام

      بعنوان یک فیلمساز مذهبی این اثر را تحسین می کنم. خداوند مصطفی عقاد و موریس ژار را بیامرزد.

    • بدون نام

      لعنت خدا بر تفکرات وهابیون عربستان که باعث تفرقه در جهان اسلام شدن

    • علی

      سلام، بالاخره اصلاحات مرحوم بن سلمان ( به گفته شریعتمداری ) یه نتیجه مثبت برای جهان اسلام داشت، هر چند که احتمالا سکانس های مربوط به امیرالمؤمنین علی علیه سلام را حذف میکنن ولی در کل اتفاق خوبیه....

    • سید

      روح شهید مصطفی عقاد که در حمله تروریستی به شهادت رسید کارگردان بی بدیل فیلم با شکوه وعظیم محمد رسول الله انشالله شاد باشد واقعا فیلم تاثیرگذاری است
      این فیلم و کارگردان بزرگش را در مقایسه کنید با بعضی از فیلم سازان خودفروخته و بی شرف داخلی که برای دریافت اسکار به افتخارات انقلاب اسلامی و شهدا وایثارگران پشت کردند وفقط برای رضایت اربابان صهیونیستی دم تکان میدهند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج