یک نماینده: پول بنز میدهیم، سوار پراید میشویم
عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به کیفیت پایین و قیمت بالای محصولات دو خودروساز بزرگ کشور گفت: پول بنز و بی ام و می دهیم، سوار پراید و پژو و پیکان می شویم.
خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به کیفیت پایین و قیمت بالای محصولات دو خودروساز بزرگ کشور گفت: پول بنز و بی ام و می دهیم، سوار پراید و پژو و پیکان می شویم.
نادر قاضی پور با تاکید بر این که از تولید داخل حمایت می کنیم ولی شرط و شروط داریم گفت: خودروسازان در قبال این حمایت هم باید قیمتها را کاهش و هم کیفیتها افزایش دهند.
وی با یادآوری این که محصولات فعلی خودروسازان کشور با قطعات با دلار ۳۲۰۰ تومان در آذرماه تولید شده است گفت: بنابراین آنها هیچ توجیهی ندارند که محصولاتشان را با دلار ۴۲۰۰ تومان یا بالاتر محاسبه کنند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بار دیگر با تاکید بر احتکار ۶۰ هزار دستگاه خودرو از جانب سایپا و ۳۰ هزار دستگاه خودرو از جانب ایران خودرو و این که از محل دقیق احتکار این خودروها مطلع است گفت: با وجود این برخی مسئولان اعلام کردند فضایی برای نگهداری این تعداد خودرو ندارند در حالی که آنها در شهر و نمایندگی ها فضاهای مناسبی در اختیار دارند.
وی در عین حال با انتقاد از وزیر صنعت گفت: از آقای شریعتمداری انتظار داشتیم به جای مصاحبه علیه ما و تاکید بر نبود احتکار بازرسانش را اعزام می کرد و حتی با سوال و جواب از مسئولان سابق خودروسازیها به واقعیت پی می برد.
قاضی پور یادآور شد: با گران شدن خودرو تمام اقلام مورد نیاز مردم با افزایش قیمت مواجه می شود و در حالی که وزیران مولتی میلیاردر دنبال خودروهای لوکس هستند ما معتقدیم باید برای کارگران و روستاییان و قشر کم درآمد جامعه خودروی ۷-۸ میلیونی تولید شود.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه گفت: باید وزارت صنعت، سازمان بازرسی و سازمان تعزیرات نظارت می کردند تا قیمت اقلام زیرساخت مثل فولاد آلومینیوم و سرب گران نمی شد، تا محصول نهایی با افزایش قیمت مواجه شود.
وی خاطرنشان کرد: دولت این مسائل را رها کرده و می گوید عرضه و تقاضای بازار قیمت را تعیین کند، در حالی که وقتی ما نظام تعرفه گذاری داریم یعنی حاکمیتی قیمت ها را کنترل می کنیم که اگر می خواستیم قیمتها رقابتی تعیین شود باید نظام تعرفه گذاری را نیز اعمال نمی کردیم.
به گفته قاضی پور با توقف واردات خودرو دیگر خودرویی نیز در داخل اسقاط نمی شود و ذوب آهن و فولاد کشور با کمبود خوراک مواجه است در حالی که باید در ازاء هر ۴-۵ دستگاه تولید خودرو در داخل یک دستگاه خودروی فرسوده را اسقاط می کردیم.
وی همچنین خواستار تدوین طرح جامعی با دستور آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی شد و گفت: با این اقدام هم صنعت داخلی احیا می شود و هم دستکم ۲۰۰ هزار شغل تهدید نمی شود.
بخش دیگری از سخنان این نماینده مجلس در چارچوب نبود همین طرح جامع اختصاص داشت.
قاضی پور گفت: وقتی قرارداد دوم را با پژو منعقد می کردیم تاکید داشتم که پژو باید از ملت ایران عذرخواهی کند و ضرر و زیان قبلی را جبران کند تا پس از این وارد قرارداد دوم شویم، اما بی توجه به این هشدار مجدد قرارداد امضاء شد و نتیجه اینگونه به دست آمد که مجدد دیدیم با کوچکترین تهدید آمریکا، فرانسویها ایران را ترک کردند.
نظر کاربران
واقعا هم پول بنز میدیم اما پراید سوار میشیم .آیا حمایت از کالای ایرانی یعنی ظلمی که خودرو سازها بر سر مردم ایران میارن هر چقدر که بخوان بفروشن
مرگ بر امریکا میگیم که چی
باید بریزیم خیابون مرگ بر ایرانخودرو و سایپا و... بدیم
حرف زدن خیلی خوب است کو عمل که عمل نداریم
خرجمون به اندازه زندگی توی یه کشور پیشرفته است
ولی خودمون توی شعب ابوطالب زندگی میکنیم
محض اطلاع ..... دقایقی پیش شورای رقابت مجددا مجوز افزایش ۸ درصدی قیمت خودرو رو داد....
از چند روز آینده پیش فروش ها دوباره آغاز میشه،تا الان فقط احتکار میکردند.... اما الان دیگه خودروساز ها دوباره به آرزوشون رسیدن.... بازم خون مردم رو دارن تو شیشه میکنن... هیچ کسی هم نیست کاری بکنه...
انقد بدبختیم که هرچی دارن تو سرمون میزنن انگار ن انگار،بازم نشستیم داریم نگاه میکنیم
پاسخ ها
بجا نشستنو نگاه کردن بدو برو تو صف خرید خودرو .آخه دوباره گرونش کردن خخخ.چقدر بدبختی.از ماست که بر ماست.
با دلار ۶-۷ هزارتومانی قیمت پراید نهایتا ۳۵۰۰ دلار می شودو حتی بادلار ۴۲۰۰ هم حدود ۵۵۰۰ دلار می شود که هیچ ماشینی در دنیا با این قیمت نداریم و بنز و ب ام دبلیو سی تا چهل هزار دلار قیمت دارند.
نتیجه این که حرف کیلویی زدن در این مملکت راحت است و مشکل کمبود درآمد سرانه کشورو بی ارزشی پول ملی ربطی به خودروساز ندارد
پاسخ ها
عزیز اون قیمت دلاری که شما اعلام میکنی فکر کردی چه کسی تعیین کرده، مطمئن باش که اگه حتی فقط به اندازه یارانه ماهانه به مردم دلار میدادن، الان نرخ ارز حدود ۱۰۰۰ بود ولی براشون نمیصرفه و بدتر از اون تعرفه واردات که در اروپا و آمریکا زیر پنج درصد هستو این یعنی بدبختی.
چیفکر می کردیم چی شد
فقط این کارو کردند که بگن ببینید چطور قیمت ها رو کنترل کردیم و حاشیه رو از بین بردیم.....
که بتونن قیمت رو دوباره بکشن بالا
اقایون قبل از پیروزی انقلاب یک شی گرون میشد مراجع بزرگ میگفتن نخرید
مردم گوشی میدادن نمیخریدن و کالا ارزون میشد
الان گرون میشه یک کالا مردم به جا که نخرن بیشتر میخرن
نخرید به خدا کار شما حق الناس گردنتون میاد باعث گرونی بیشتر میشه
سال پیش یه کمپین زدن به این ک نخرید مردم تا حدودی گوش دادن و وسپس شرکت های پست فطرت خودرو ساز با پیشنهاد وام کم سود مردم رو دوباره به اغفال به خرید کردن
مردم گول نخورید صبر کنید تا ارزون شه بعد برید دنبال اشغال پراید خریدن
پاسخ ها
اگر کلا هم نخریم چیزی نمیشه.میمیریم آیا با نخریدن فرقون
شورای رقابت گوه خورد اینا همش دزدن وخون مردم بدبخت باکمک به ایرانخودرو وسایپا میخورن
شورای رقابت ...... اینا همش دزدن وخون مردم بدبخت باکمک به ایرانخودرو وسایپا میخورن
برو از مردم عراق بپرس ببین یه تیبا دو چقدبهشون میدن از تو ایران به خداقسم ۹۰۰دلار که میشه حدودا۸میلیون ولی تو ایران بهمون میندازن ۲۸میلیون خدالعنت نابودکنه هرچی ناحقی نابرابریه آمین
پاسخ ها
پس آگه تیبا در عراق 81 میلیون هست
با این حستب وضعیت ما خوبه
ما پول پرایدمیدیم سوارالاغ میشیم
مردم به خودتون بیاین تا کی میخواین تحقیر بشین؟
خلایق هر چه لایق
بارجون کندن پول جمع کردم ماشین بخرم 20 میلیون امد رو قیمتش
خواستم گوشی بخرم 80 درصد گرونتر شد
..........
نزدیکه انتخاباته
مردمو خر گیر اوردن
همه میگن ما هم خودمون ناراضی ایم
...
پراید قیمتش میشه 5000 دلار . اونوقت بنز قیمتش چنده ؟ کمه کم 30 هزار دلاره . مشکل اصلی درامد مردمه طبقه متوسطه جامعه ست . شما نماینده ها که طبقه متوسط نیستید
پاسخ ها
اگه حمایت این نمایندها نبودازاین دوشرکت خون خوار اینها اینجوربرسرمردم درنمیاوردن .حمایت ازتواید داخلی پدرمارادراورده
عزیز همون دلاری که شما حرفشو میزنی فکر کردی چه کسی نرخ رو تعیین کرده و بدتر از اون تعرفه واردات که در اروپا و آمریکا زیر پنج درصد هست، چرا در ایران اینجوریه؟
اقا ماشین صفر نخرررررررررین دگه اه،،وقتی اونا گرون کردن شما صف گرفتین واسه خریدن معلومه بازم گرون میکنن پس ب جهنم ک گرون شد حقتونه هر چی سرتون بیارن،،با همون دست دوم بسازین نمیمیرین که،،یا دگه ایقد ناله نکنین اینجا
تو کدوم کشور بنز و ب ام و رو میدن ۲۰ تا ۳۰ میلیون؟
آدرس بدین ما بگیریم؟
این چرت و پرتها چیه میگن؟
بله پراید و پژو نه کیفیت دارن نه ایمنی ولی قیمتشون هم پایینه
وقتی ملت بخاطر یه وام کمپین نخریدن خودرو رو زیر پاگذاشتند الان هرچی که سرشون بیاد کمه و حقشونه
دوست من .در کره که بودم این ماشین پراید ۷۰۰ دلار بود نه ۳۵۰۰ دلار تازه هیچکس این اشغال رو نمیخرید.
اگر ایران خودرو مرد رقابت پس چرا با لابی بازی اجازه کاهش تعرفه خودرو رو نمیده.اگه تعرفه خودرو صفر بشه اون وقت بنده ماشین خارجی میخرم که نیدونم تا ۵ سال نیاز به تعمیر گاه نداره .و مصرف سوخت صدی ۴ لیتر ایا قابل مقایسه است با مصرف خودرو های داخلی.تو را به خدا بس کنید.
این دلار که افزایش پیدا کرد دو دلیل عمده داشت
۱ جلوگیری از مهاجرت به کشورهای همسایه که در ازای خرید یه خونه به شما اقامت میدن و بعداز چند سال شهر وندی.
۲ شعار حمایت از کالای ایرانی.که همش پوچه
همه مردم می دانن دشمن اصلی ما تو خود ایران هست دشمن ما بین خودمان زندگی می کند خودی هست
آقای نماینده راستی گلابی خوب کیلویی چند است؟
خدا لعنتتون کنه خدا ازتون نگذره ............
خاک توسر دولت.ومسعولین.کشور.لگن گاری.برای مردم.ماشینهای خاجی برای مسعولین
حالا فهمیدی. مردم چقدر بدبختن
مردم چقدر ساده هستن٬اخه سهامدار خودروسازی همین مسئولا و نماینده ها هستن٫چه انتظاری داری تعرفه رو بیارن پایین و ضرر کنن.
ایران برعکس دنیاس هرچی کم بودلودجه همه همه ازملت بدبخت مظلوم میگیرن توتروپا۱ماه کارکنی ماشین میگیرایرانداید۲سال کارکنی ارزانترین ماشین بگبری سطح رفاه اینجامشخص میش
حیف است،مگر ایرانی ها چه فرقی با خارجی ها دارند که بهترین ماشین را با کمترین قیمت سوار می شوند؟
یک راه حل ساده....برای اتمام همه مشکلات اقتصادی...جمع شدن بساط قاچاق و پولشویی ...اعلام مرگ ریال و رسمیت یافتن یورو...درآمد به یورو و خرج به یورو...والسلام.
مسئولین عمل ،مردم نخرید
تو را بخدا نخرید تا ارزان بشه،،،ما که نداریم ،،،،یه چند سال پول جمع و جور کردم که دوباره گران شد کی سوار پراید ملی میشم...ای خدا