اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۳۰۶۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

برترین عکس‌های حیات وحش سال ۲۰۱۳

از سال ۱۹۶۴، هر ساله، یک مسابقه عکاسی با موضوع حیات وحش توسط موزه تاریخ طبیعی و بخش جهانی بی‌بی‌سی برگزار می‌شود.

جام جم آنلاین: از سال ۱۹۶۴، هر ساله، یک مسابقه عکاسی با موضوع حیات وحش توسط موزه تاریخ طبیعی و بخش جهانی بی‌بی‌سی برگزار می‌شود.

این مسابقه، ۱۸ شاخه متنوع دارد از عکاسی از پرندگان و پستانداران گرفته تا «نگاه خلاقانه» و عکاسی سیاه و سفید. امسال دوره ۴۹ ام این مسابقات برگزار شد، ده هزار عکس از کشورهای مختلف در این مسابقه شرکت داده شدند.

سرانجام برندگان این مسابقه اعلام شدند و عکس های برنده تا ۲۳ مارچ ۲۰۱۴ در موزه تاریخ طبیعی به نمایش گذاشته خواهند شد. ما در اینجا ۱۰ تا از این عکس ها را با شما به اشتراک می گذاریم.

۱- کشمکش پلنگ ها

برترین عکس‌های حیات وحش سال ۲۰۱۳

عکاس این عکس -جو مک دونالد- در هوایی بسیار گرم، در حالی که ساعت ها روی قایقی در رود «تری برادرز» برزیل بود، این عکس را از یک پلنگ نر و ماده گرفت.

۲- فیل ها

برترین عکس‌های حیات وحش سال ۲۰۱۳

این عکس را «گرگ دو تویت» از فیل های آفریقایی گرفته است. او قصد داشت عکسی بگیرد که ماهیت وجودی فیل ها را نمایش بدهد و بتواند انرژی و سطح هوشیاری آنها را به تصویر بکشد. این عکس در آبگیری در بوتسوانا گرفته شده است. گرگ، سرعت شاتر را کم کرده بود، تا جو مناسب برای گرفتن این عکس را ایجاد کند و لنز زاویه باز استفاده کرده بود.

۳- به دام افتادن پرنده در تار عنکبوت

برترین عکس‌های حیات وحش سال ۲۰۱۳

این عکس را ایساک پرتوریوس گرفته است، در اینجا پرنده ای را می بینیم که در یکی از جزایر «سیشل» در تارهای عنکبوت طلایی گیر افتاده است. جنس ماده این عنکبوت به اندازه یک کف دست، اندازه دارد و می تواند در ارتفاع شش متری زمین، تارهای بسیار محکمی به اندازه ۱٫۵ متر بتند.

۴- رود گدازه

برترین عکس‌های حیات وحش سال ۲۰۱۳

به سرگئی گورشکوف اطلاع داده شد که در روسیه، در کامچاتاکای مرکزی، یکی از آتشفشان ها فعال شده است، از زمان آخرین فعال شدن این آتشفشان، ۳۶ سال گذشته بود.

تنها راه رفتن به آنجا هلیکوپتر بود، درجه حرارت منفی چهل درجه سانتیگراد بود. ابرهایی از خاکستر و دود و بخار، پرده ای روی همه چیز کشیده بود، اما یک باد قوی ابرها را کنار زد و سرگئی توانست فواره ۲۰۰ متری گدازه های و رودهای مواد مذاب را ببیند. او پیاده شد و دست به کار شد و این عکس زیبا را گرفت:

۵- عکسی از کروکودیل خاصی به نام گریال gharial و نوزادهایی که روی سرش سوار شده اند.

برترین عکس‌های حیات وحش سال ۲۰۱۳

عکس در رود چامبال هند گرفته شده است. در حال حاضر تنها ۲۰۰ گریال بالغ در هند وجود دارند. ماهیگیری و استخراج ماسه غیرقانونی نسل آنها را با تهدید مواجه کرده است. این عکس را اوایان رائو پاوار گرفته است.

۶- جغد ماده

برترین عکس‌های حیات وحش سال ۲۰۱۳

عکاس این عکس -کانر اشتفانیسون- برای ثبت این عکس مدت ها وقت صرف کرده بود، او مسیر پرواز شبانه جغد را شناسایی کرد و با قرار دادن یک موش مرده روی دوربین و انتظار، موفق شده در وقت و زاویه مناسب این عکس را ثبت کند.

۷- لاک پشت سبز یک متری در سواحل مکزیک

برترین عکس‌های حیات وحش سال ۲۰۱۳

عکاس: لویس خاویز ساندووال

۸- روباه در حال جهش

برترین عکس‌های حیات وحش سال ۲۰۱۳

کانر اشتفانیان در آخرین روزی که در پارک ملی «یلو استون» بود، موفق به ثبت این عکس از روباه در حال جهش شد. روباه بعد از این جهش موفق شد، یک موش را شکار کند.

۹- بوزینه دم کوتاه در برف

برترین عکس‌های حیات وحش سال ۲۰۱۳

عکاس این عکس -جاسپر دوئست - مفتون این منظره زیبا در جیگوکودانی ژاپن شده بود. جاسپر از یک سال قبل از ثبت عکس، مترصد شکار چنین لحظه ای بود. او از یک پولاریزر برای حذف انعکاس آب و ایجاد یک پشت زمینه تیره که ایجاد کنتراست می کرد، استفاده کرد.

۱۰- خرس قطبی زیر سطح آب و یخ

برترین عکس‌های حیات وحش سال ۲۰۱۳

عکسی از یک خرس قطبی در حال شکار «سیل» در خلیج هادسون کانادا - پُل ساندرز سه روز منتظر ثبت این عکس ماند و توانست در لحظه مناسب این عکس را خرس قطبی زیر سطح آب بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج