۷۳۰۸۵۸
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

وزیر کار: کیک اقتصاد بزرگ نشد

وزیر کار: باید نگاه واقع بینانه به شرایط و مشکلات کشور داشت و در شرایطی که مسئولان کشور در دورانی نتوانستند کیک اقتصاد را بزرگ کنند اما سهم ۲۵ درصدی را برای بخش تعاون بدون در نظر گرفتن محدودیت ها و مشکلات پیش رو هدفگذاری کردند و امروز عدم تحقق این هدف مورد نقد قرار گرفته است.

خبرگزاری مهر: علی ربیعی در نشست هم اندیشی تعاونگران که در اتاق تعاون ایران با حضور روسای اتحادیه های تعاونی، روسای اتاق های تعاون سراسر کشور وجمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت امیدواریم در سال آینده خانواده تعاون وضعیت بهتری را تجربه کنند. آنچه که امروز بخش تعاون از آن رنج می برد رنج ذهنیت است. ما امروز نیاز داریم ذهنیت ها نسبت به بخش تعاون را نه به عنوان یک ارزش دینی بلکه به عنوان نیاز و متد جوامع نوین و کشورهای پیشرفته تغییر دهیم.

وی باتاکید بر اینکه در جوامع پیشرفته به بخش تعاون نگاه می‌شود افزود: ما امروز نیاز داریم باور تعاون را در بین مردم گسترش دهیم. بنابراین اولین گام ما باید این باشد که نظریه های بخش تعاون را با گفتمان سازی بسط و تعمیم دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه راه حل برون رفت کشور از مشکلات بدون شک تقویت بخش تعاون است، افزود: در دوران تحریم های جدید هیچ نگاه جنگ جویانه ای علیه کشور وجود ندارد ضمن اینکه تحریم کنندگان به هیچ وجه سناریوهای جنگ نظامی علیه ایران ندارند و حتی نمی توانند به این موضوع فکر کنند بلکه هدف آنها پاشیدگی نظام اجتماعی و تشدید بی اعتمادی بین مردم ایران است که در این شرایط نوع پاسخ داده به این تحریم ها، زندگی اجتماعی مبتنی بر تعاون است.
ربیعی افزود: امروزما باید با موفقیت های کوچک، کارهای بزرگ انجام دهیم ضمن اینکه یکی از مشکلات بزرگ خانواده تعاون این است که خودزنی می کنیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به هدفگذاری سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد ملی در قوانین بالادستی گفت: باید نگاه واقع بینانه به شرایط و مشکلات کشور داشت و در شرایطی که مسئولان کشور در دورانی نتوانستند کیک اقتصاد را بزرگ کنند اما سهم ۲۵ درصدی را برای بخش تعاون بدون در نظر گرفتن محدودیت ها و مشکلات پیش رو هدفگذاری کردند و امروز عدم تحقق این هدف مورد نقد قرار گرفته است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه گسترش تعاونی های کوچک و بزرگ کردن تعاونی ها دو هدف عمده سال جاری برای تقویت بخش تعاون است، افزود: همچنین زنجیره ای شدن تعاونی ها به عنوان یکی از برنامه های مهم این بخش در دستور کار قرار دارد.

ربیعی با تاکید بر اینکه نوع مداخلات طی ادوار گذشته برای توسعه تعاون متاسفانه به بزرگ شدن این بخش منجر نشده است، ادامه داد: نه به عنوان وزیر تعاون بلکه به عنوان یک کنشگر اجتماعی اعتقاد دارم باید به بخش تعاون به مثابه توانمندسازی و اشتغال ضد فقر نگاه کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد از قم

      یعنی چی دشمنان میخواهند مردم بی اعتماد به نظام شوند . من الان ۴٠ سالمه لیسانس دارم و کلی مدرک از فنی حرفه ای ولی هنوز بیکارم و تو این سن مجرد . آیا احتیاج به دشمن هست که منو بی اعتماد به نظام کنه .

    • بدون نام

      اکثر تعاونی ها اولش خوبند بعد پول مردم بالا میکشن ! مردم هم به هرکی مراجع میکنند کسی پاسخگو نیست . برای گرفت حقشان دها سال دوندگی می کنند .فقط باید شانس بیارند که مدیر عاملش شیر پاک خورده باشه که آنهم وسط کار خراب میشه !

    • بدون نام

      سلام آقای ربیعی وزیر محترم چی شد یکسان سازی حقوق مستمری بگیران بایک میلیون تومان چهار سرعایله فقط زندگی را نقاشی میکنیم وعده وعیدهای توخالی انشاالله به مصیبت ما دچارشوید

    • ALI

      تا شما هستی بدبختی هست خوب نمی توانی استعفا بده افزایش حقوقها یا کشور یه یا لشکری تامین اجتماعی صفر .

    • بدون نام

      مردم شما را نمی خواهند تشریف نحستان را ببرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج