۷۳۱۵۲۶
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

مولارودی: برنامه‌ای برای معضل کودک آزاری نداریم

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان تا مهر ماه تصویب و اجرا خواهد شد.

خبرگزاری ایلنا: شهیندخت مولاوردی (دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی) درباره سرانجام لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان گفت: از مدت‌ها پیش این پیگیری‌ها را داشته‌ایم، بعد از اینکه نامه مشترکی را به همراه خانم ابتکار و خانم جنیدی خطاب به رئیس مجلس امضا کردیم، خواستار تسریع در بررسی و تصویب این لایحه شدیم.

وی ادامه داد: بعد هم از طریق نمایندگان در کمیسیون‌های مختلف و به ویژه فراکسیون زنان پیگیر این موضوع بودیم. فراکسیون پیگیر این مساله هست و حداقل من در جریان پیگیری خانم‌های نماینده هستم.

او خاطرنشان کرد: اخیرا خبرهای خوشی را شنیده‌ایم که این لایحه به زودی در دستور صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد. آن طور که به ما منعکس شده و به نقل از یکی از نمایندگان مجلس شنیده‌ام، طی یک یا دو هفته آینده این لایحه در صحن مجلس بررسی می شود.

مولاوردی با اشاره به شرایط پیش آمده در برخی مدارس و حواشی آن توضیح داد: من اخیرا متنی را هم نوشتم و در آن به این موضوع پرداختم. اگر ما سیاست‌های کارآمد را داشته باشیم، مثل سیاست‌های پیشگیری چنین اتفاقاتی نمی‌افتاد، زیرا در حال حاضر بحث مهم پیشگیری از کودک‌آزاری یا هر عنوان‌ دیگری در این زمینه است که می‌تواند بسیار موثر باشد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: اکنون ما این سیاست‌های کارآمد را نداریم، سیاست کارآمد هم فقط قانون نیست، ما انواع تدابیر را باید داشته باشیم که به نظرم لایحه حقوق کودکان و زنان به آن توجه کرده است، زیرا تدابیر چندگانه و چندوجهی را در نظر گرفته که هدف اصلی آن پیشگیری و بازدارندگی از کودک آزاری است که اگر بعد هم اتفاقی افتاد، در نهایت به درمان و تدابیر مربوط به بازتوانی منجر شود.

وی اضافه کرد: مطمئن هستیم که این لایحه به سال تحصیلی جدید می‌رسد، یعنی طی یکی دو هفته آینده بررسی می‌شود و بعد از تصویب شورای نگهبان هم اجرا خواهد شد. این لایحه حتی کودک آزاران و بزهکاران را هم مخاطب خود قرار داده و برای آن‌ها هم برنامه و تدابیری در نظر گرفته است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور حقوق شهروندی همچنین در خاتمه به لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت اشاره کرد و گفت:‌ امیداورم با این لایحه، شاهد کاهش و کنترل خشونت در انواع و اقسامش در جامعه‌ باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا به حال مگر برنامه ای داشتید
      فقط یک کار مثبت به نفع مردم از زمان تصدی و دریافت حقوقهای آنچنانی را تا بحال کردید بگید
      غیر از کارهای سیاسی

    • ع

      واشما خوبی تیر زدی میگ برنامه ندارمبعدا یمگی لایحه دادم قراره یک فکری بشود فکر همان درسته که شما اگررببینی ولایحه راوزدتر ااحرایی کین خوبه که

    • بدون نام

      مدرسه رو ول کنید لایحه بدید که دختربچه وپسربشه دیگه برده نشه پشت کسیه های آردویخچال بقالی......! یه نگاه به امارتجاوزات بکنید بعد امار قتلهای تجاوزات ......احتمالا به یه جا میرسید.

    • بدون نام

      تابیکاری وفقرباش هزارتابرنامه داشته باشین بی فایدس چون هر۴نفر۱نفرروانین توایران وتوهم بروزنان ایرانی مطلقه ۲۰تا۲۵ساله روببرترکیه برای کارمیخواهی چی بگی یعنی به فکرایران وایرانی هستی تونبودی میگفتی زنان بیوه روعقیم کنیم ونسل ایران وایرانی ازبین میبری بااین کارهات لعنت به خاینین وطن وهم وطن

    • کاردوک

      مگه واسه چیزی برنامه دارید شما
      بخدا هیچکس از شما دیگه هیچ انتظاری نداره ،فقط زودتر برید تا ملت و مردمو بدبخت تر نکردید.

    • بدون نام

      نگو برنامه نداریم بگو قدرت نداریم بدبخت مردم با این قوانین مزخرف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج