اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۳۱۷۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

واکنش به مطلب منتسب به نعیمه اشراقی

قلم حمید انصاری قائم مقام مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی گفت: درج نوشته ای ناروا ، خلاف ، سخیف و موهن در صفحه متعلق به خانم نعیمه اشراقی در فضای مجازی - که وی رسما انتساب آن را به خود تکذیب کرده است - قلب همه دوستان امام خمینی و بیش از همه قلب منسوبین امام را به درد آورد.

خبرآنلاین: پایگاه خبری جماران در یادداشتی به قلم حمید انصاری قائم مقام مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی نوشت:

درج نوشته ای ناروا ، خلاف ، سخیف و موهن در صفحه متعلق به خانم نعیمه اشراقی در فضای مجازی - که وی رسما انتساب آن را به خود تکذیب کرده است - قلب همه دوستان امام خمینی و بیش از همه قلب منسوبین امام را به درد آورد. این نوشته صرف نظر از سخافت و خلاف بودن، توهین به امام راحل و ولی نعمتان واقعی انقلاب یعنی خانواده عزیز شهیدان بوده است و به همین دلیل، انتشار آن از سوی هر فرد و یا تشکیلاتی که انجام یافته باشد، فی نفسه اقدامی زشت و محکوم است.

پیش از آنکه به بیان چگونگی این واقعه تلخ و پیامدهای تلخ تر بعدی آن که با فضاسازی های جنجالی چند رسانه پدید آمده است، بپردازم همین جا وظیفه می دانم از نور چشمان عزیزمان فرزندان و بستگان عزیز شهیدان پرآوازه انقلاب و دفاع مقدس و نمایندگان متعهد مجلس شورای اسلامی و اکثریت جراید و رسانه های وزین و متین که احساسات خالصانه خود را نسبت به قداست جایگاه امام راحل ابراز داشته و از حرمت همیشگی و انکار ناپذیر خانواده معظم شهیدان و ایثارگران دفاع کرده اند و همچنین از تذکرات به حقی که این بزرگواران در سخنان متانت آمیز خویش در لزوم مراقبت توأم با دقت و حساسیت فراوان نسبت به آنچه که به امام و شهدا نسبت داده می شود خصوصا آنجا که گوینده این مطالب نسبتی با امام داشته باشد، صمیمانه و با کمال خضوع سپاسگزاری کنم.

اما قضیه منحصر به همین موضوع نیست. نحوه انتشار این خبر و سلسله مطالبی که در ادامه آن از پنجشنبه گذشته (۴ روز اخیر) در مجموعه ای از چند سایت، خبرگزاری و روزنامه وابسته به یک جریان خاص سیاسی منتشر شد، صورت مسأله را عوض کرد و این اهانت فیس بوکی بهانه ای شد برای طراحی سناریویی دیگر. پخش خبر انتشار این مطلب سخیف و موهن - که انتشار آن هیچ نسبتی با موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام نداشته است - سوژه ای شد برای جریانی افراطی تا هجمه ای همه جانبه و گسترده را علیه این موسسه سازمان دهی کنند و از این ناحیه افکار عمومی را نسبت به نهادی که با نظر و حکم خاص حضرت امام تأسیس شده است، بدبین نمایند.

برخلاف آنچه که در چند رسانه خاص القا شده است بیت شریف حضرت امام و یادگار امام و موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام نه تنها نسبت به این واقعه «بی تفاوت» نبوده است بلکه به محض اطلاع، با حساسیت فراوان موضوع را تعقیب کرده و با آن برخورد نموده است. نخستین اقدام لازم، ملاحظه و بررسی اصل موضوع، صحت و سقم آن و نحوه انتشار آن و تماس با فردی بود که این مطلب به نام وی منتشر شده است. نامبرده قاطعانه انتساب آن را به خود تکذیب کرده و انتشار آن را ناشی از دستکاری و هک صفحه شخصی خود در فیس بوک می داند. وی اعلام کرد که در صدد تنظیم تکذیبیه و انتشار آن می باشد و بر تسریع در انتشار آن تأکید شد.

در پاسخ به موج حساب شده و گسترده چند روز اخیر علیه موسسه فقط به ذکر همان جمله ای اکتفا می کنم که چند سال قبل خطاب به همین جریانهای افراطی گفته شد که: به لطف خدای متعال و هدایت های امام و خلف شایسته امام و تعهد مسئولین و خبرگان و نمایندگان ملت، جمهوری اسلامی در چنان وضعیتی است که نه امروز و نه هیچگاه دیگر، شاهد روزی نخواهد بود که مسئولینش خط بطلان بر تصمیمات و احکام بنیان گذار آن بکشند. چنین آرزویی هرگز تحقق نخواهد یافت. خدمتگزاران امین موسسه نشر آثار امام، علی رغم همه تهمتها و خلاف نویسی ها و جنجالهای رسانه ای بر همان عهد و پیمان همیشگی خویش پایبندند و وظایف خود را در همان مسیر تعیین شده قانونی و شرعی ایفا می کنند و در مورد واقعه تلخ درج مطلب اهانت آمیز اخیر نیز همانگونه که عرض کردم موسسه کوتاهی نکرده است و به محض اطلاع به وظیفه خویش عمل کرده است و تا حصول نتیجه آن را بدون ملاحظه نسبتها پیگیری خواهد کرد.

مؤسسه یک حزب و تشکل سیاسی نیست که طبق مقتضای سیاست و خواسته جریانهای سیاسی با افراطیون همصدا شود و هر روز علیه این و آن بیانیه بدهد. همچنین مؤسسه یک نهاد قضایی که وظیفه اش محاکمه و صدور حکم و اجرای آن باشد نیست. حدود اختیارات و وظایف موسسه و اصول حاکم بر آن را بارها و اخیرا نیز بیان کرده ایم و تکرار نمی کنم. اگر ادعای اهانتی مطرح شد متناسب با حد و حجم آن باید به دقت چگونگی وقوع آن را بررسی کند و از نهادهای ذیربط بخواهد تا عامل یا عاملین درج آن را شناسایی کنند و نتیجه را به نهادهای امنیتی و قضایی ذی ربط منعکس کند. مطمئنا نهادهای مذکور مسأله اخیر و تبعات و بازتاب های آن را زیر نظر داشته و طبعا به وظایف خویش عمل خواهند کرد.

اما همزمان با آن، جا دارد که مسئولین نظام و هیئت عالی نظارت بر مطبوعات و دایره نظارت بر فعالیت خبرگزاریها و رسانه های دیجیتالی یکبار برای همیشه تکلیف استفاده جریانهای افراطی از چند سایت و خبرگزاری و روزنامه ای که با هزینه بیت المال اداره می شوند را مشخص کنند که بدون هیچگونه پایبندی به قوانین کشور و بدون رعایت اصول اخلاقی، خود را مجاز می شمارند تا به هر بهانه ای و هر از چند روزی یکبار علیه نهادهای رسمی و تخریب و تضعیف آن و علیه خدمتگزاران ملت جنجال آفرینی کنند و در انبوه مطالبی که منتشر می کنند انواع عناوین مجرمانه همچون نشر اکاذیب و افترا و توهین را مرتکب شوند، این رفتار خلاف اخلاق و قانون از سوی عده ای معدود، به اعتماد مردم به رسانه ها و قشر عظیم خدمتگزاران صادق در عرصه مطبوعات و نظام اطلاع رسانی کشور آسیب می زند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج