۷۳۲۵۳۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مصر، فرعون محبوبش را کم داشت!

در یک بازی متوسط، تیم ملی اروگوئه موفق شد تا با پیروزی ۱-۰ بر مصر، تنها و تنها به دلیل اختلاف تفاضل گل نسبت به تیم میزبان، فعلا در جایگاه دوم گروه قرار بگیرد.

ورزش سه: در یک بازی متوسط، تیم ملی اروگوئه موفق شد تا با پیروزی ۱-۰ بر مصر، تنها و تنها به دلیل اختلاف تفاضل گل نسبت به تیم میزبان، فعلا در جایگاه دوم گروه قرار بگیرد. این بازی، یک بازی کاملا متعادل بود و همین موضوع، سبب شد تا گل دقایق پایانی خمینز، مدافع اتلتیکو مادرید، تیم اروگوئه را به برتری مقابل مردان هکتور کوپر برساند. از این بازی، چه نکاتی را آموختیم؟!

1- این مدافعین وسط رویایی!

پس از بازی اول جام که بین روسیه و عربستان سعودی برگزار شد؛ شاید بسیاری از فوتبال‌دوستان اهمیت داشتن مدافعین وسط خوب را فراموش کرده بودند اما بازی دوم جام بیست و یکم، اهمیت این موضوع را نشان‌ داد. در بازی که فراعنه عملکرد خوبی داشتند، عملکرد فوق‌العاده خمینز و گودین در پست دفاع وسط، عرصه را بر مصری‌ها تنگ کرد و در نهایت گل خمینز، ورق را به نفع آبی و آسمانی‌ها برگرداند.

گودین، استاد دفاع است. او دفاع را به هنرمندانه‌ترین شکل ممکن انجام می‌دهد. او در پست دفاع وسط، وظایف محول شده به خود را به خوبی انجام داد و در نهایت او با این عملکرد خوب خود، یک کلین‌شیت را برای تیمش به ثبت رساند. خمینز نیز هرچند آنطور که باید و شاید در دفاع خوب نبود اما در زدن گل بسیار موفق عمل کرد و در نهایت او با عملکرد خوب خود روی هوا، تیمش را در راه ثبت یک کلین‌شیت و یک پیروزی حیاتی یاری کرد. نکته جالب توجه اینجاست که ضربه خطا را نیز خودش به دست آورد و در نهایت، خودش آن را تبدیل به گل کرد.

2-الشناوی؛ مانع رکوردشکنی!

اسام الحضری می‌توانست با حضور در بازی دیروز اروگوئه و مصر، رکورد پیرترین بازیکن ادوار جام‌های جهانی را با ۴۵ سال سن ازآن خود کند. این اتفاق، چندان هم دور از ذهن نبود؛ چراکه دروازه بان فراعنه در سن ۴۵ سالگی هم اسطوره فوتبال این کشور محسوب می‌شود و همچنان از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

اما عملکرد محمد الشناوی، دروازبان دوم ۲۹ ساله مصری‌ها در بازی مقابل اروگوئه آن‌قدر خوب و موفق بود که شاید حتی دیگر از اسام الحضری در جام جهانی ۲۰۱۸ استفاده نشود. او در مقابل ضربه سر آخر خمینز، نمی‌توانست هیچ کاری کند اما بارها و بارها موقعیت‌های بسیاری از ادینسون کاوانی و لوییز سوارز گرفت تا خود را به عنوان بهترین بازیکن مصری‌ها در اولین دیدار مرحله گروهی، مطرح کند.

3- هکتور کوپر؛ همچنان بدون تغییر پس از 18 سال!

اگر والنسیا دوران هکتورکوپر را به یاد بیاورید، به درستی به معنی عنوان ما خواهید رسید. در آن دوران، والنسیا از نظر دفاعی بسیار مستحکم بود و در خط آتش خود نیز چند ستاره را در اختیار داشت. خفاش‌های مستایا زیر نظر هکتورکوپر، بازی چشم‌نوازی را ارائه نمی‌کردند اما یکی از قدرت‌های اصلی فوتبال اسپانیا بودند. والنسیا زیر نظر هکتورکوپر، دو بار پیاپی راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شد اما هر دو بازی را واگذار کرد و دستش از جام کوتاه ماند.

حالا بیایید به ترکیب مصر نگاهی بیندازیم. ترکیب ۱-۲-۳-۴ کوپر با حضور دو ستاره در خط آتش مصر، محمد صلاح و ترزگه، پرتوهایی از والنسیا سال‌های قبل را به ما می‌نمایاند. درست است که فوتبال از گذشته تا به حال بسیار تغییر کرده است اما مربی آرژانتینی، همچنان به فوتبال دفاعی پایبند است!

4- اروگوئه مقابل تیم‌های ضعیف‌تر چه باید بکند؟!

اسکار تابارز، سرمربی نام‌آشنا تیم ملی اروگوئه، تیمش را با سیستم ۲-۴-۴ راهی زمین کرد. این سیستم، توانایی بالایی به لوییز سوارز و ادینسون کاوانی برای گلزنی می‌دهد و خط دفاع مستحکمی را نصیب آبی آسمانی‌ها می‌کند. اغلب تیم‌های آمریکای جنوبی دوست دارند تا بازیسازی را از دفاع آغاز کنند و با حملات سریع، ادامه دهند اما مصری‌ها به خوبی از این امر آگاهی داشتند و با یک دفاع منسجم، مانع حملات سریع اروگوئه‌ای‌ها شدند.

سوارز و کاوانی در بازی روز گذشته، عملکرد بسیار خوبی در موقعیت‌سازی داشتند اما در زدن ضربه نهایی بسیار ضعیف عمل کردند و نتوانستند دروازه فراعنه را باز کنند. تابارز در نهایت با آوردن کریستین رودریگز به زمین، جریان بازی را به نفع اروگوئه تغییر داد. در نهایت آبی آسمانی‌ها پیروز میدان شدند اما این شیوه بازی در مقابل تیم‌های قوی‌تر به خوبی جواب می‌دهد اما در مقابل تیم‌های ضعیف‌تر، این شیوه اروگوئه را با مشکل مواجه خواهد کرد!

5- مصر فرعون را می‌خواهد!

مصر در کار‌های دفاعی فوق‌العاده بود اما بارها و بارها در خط آتش، عملکرد نه چندان مناسبی را ارائه داد. قطعا بخشی از این عملکرد ضعیف، مربوط به دفاع خوب آبی آسمانی‌ها بود اما دلیل مهمتر، نبود محمد صلاح در ترکیب مصر بود. بدون فرعون، مصری‌ها نمی‌دانستند که در هنگام حمله باید به چه کسی پاس بدهند و چه کاری را صورت بدهند. ترزگه تلاش خود را برای انجام نقش محمد صلاح انجام داد اما نتوانست از پس آن بر بیاید.

البته هکتور کوپر با بازی ندادن صلاح، کار درست را انجام داد چراکه امکان داشت مصدومیت او جدی‌تر شود. مصر بدون صلاح، شانس چندانی برای صعود نخواهد داشت اما مصر با فرعون، می‌تواند رتبه دوم گروه را ازآن خود کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج