۷۳۳۰۷۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

گیگز: آغاز آشنایی من و کی‌روش جالب نبود!

«بازیکنان ایران چندان صبور نیستند باید کی‌روش را تحسین کرد. آزمون ضد حمله عالی را خراب کرد؛ عیبی ندارد؛ صبور باشید، صبور باشید، ولی در انتها یک ایستگاهی و گل.»

ورزش سه: جمعه شب، شب یوز‌های ایرانی بود. تیم ملی ایران که در بیست دقیقه اول بازی دفاع را پیشه کرد بود و در چندین صحنه نیز با درخشش بیرانوند و مدافعین تیم ملی از گل‌خوردن فرار کرده بود؛ پس از گذشت بیست دقیقه ابتدایی خود را پیدا کرد و بازی خوبی را به نمایش گذاشت و در نهایت، عزیز بوهادوز، بازیکنی که به قصد گلزنی برای تیم ملی مراکش به بازی آمده بود، دروازه کشورش را به اشتباه بازکرد تا تیم ملی کشورمان به یک پیروزی تاریخی پس از ۲۰ سال دست پیدا کند و شیر‌های اطلس در مقابل یوز‌های جنگنده و دونده ایرانی، زانو بزنند و شکار یوز‌ها شوند.

اما پیش از انجام این بازی، رایان گیگز، ستاره فوق‌العاده سال‌های نه‌چندان دور منچستریونایتد و تیم ملی ولز، اسلاون بیلیچ، سرمربی کروات سابق وستهم‌یونایتد و انیولا آنوکو، بازیکن تیم ملی زنان فوتبال انگلستان به بررسی تیم ملی ایران و کارلوس کی‌روش، سرمربی نام‌آشنا و مطرح پرتغالی تیم ملی پرداختند که در ادامه به بررسی سخنان این کارشناسان مطرح می‌پردازیم.

*در ابتدای برنامه مطرح شد که ایران و مراکش سابقه خیلی خوبی در جام جهانی ندارند اما هر دو در مرحله مقدماتی فوق‌العاده موفق ظاهر شده‌اند و حالا که در بازی اول میبایست با یکدیگر جدال کنند؛ نیازمند یک شروع قوی و مقتدرانه هستند و پیروزی در این بازی، برای هر دو تیم بسیار مهم است و دلیل این سخنان نیز این است که دو تیم دیگر گروه یعنی پرتغال و اسپانیا در فرم فوق‌العاده‌ای قرار دارند و جدال مقابل این تیم‌ها بسیار سخت خواهد بود.

سپس مجری برنامه رو به رایان گیگز کرد و با علم به اینکه کارلوس‌کی‌روش در دوره مختلف دستیار سرالکس فرگوسن در منچستریونایتد بوده است و سابقه کار کردن با رایان‌گیگز را داراست درباره کی‌روش با او به گفتگو پرداخت و درباره شخصیت و نحوه مربیگری کی‌روش از رایان گیگز سوال کرد اما جواب رایان گیگز، بسیار جواب جالبی بود. رایان گیگز با شوخ طبعی خاص خود گفت:کی‌روش یک مربی فوق‌العاده خوب و باهوش است اما شروع آشنایی من و کی‌روش با یکدیگر چندان هم جالب نبود!

ماجرا از این قرار بوده است که در جلسه اول تمرینی کارلوس‌کی‌روش با تیم منچستریونایتد، این مربی پرتغالی در حال سازماندهی و ساماندهی برخی کارها بوده است و رو به گیگز می‌گوید: گیگز! از تو می‌خواهم این کار را برایم انجام بدهی! که این جمله موجبات پوزخندزدن دیگر بازیکنان منچستریونایتد را فراهم می‌کند؛ چرا که کسی نام رایان گیگز را گیگز، صدا نمی‌کرد! بازیکنان و مربیان منچستر غالبا به او رایان و یا گیگزی می‌گفتند و این گفته کی‌روش و آن پوزخند‌های بازیکنان شیاطین سرخ، موجبات ناراحتی وینگر فوق‌العاده ولزی را فراهم کرده بود. گیگز در پایان به کی‌روش گفته بود که:گوش بده رفیق! یا بگو گیگزی یا بگو رایان! و ظاهرا این آشنایی چندان به مزاق گیگز و کی‌روش خوش نیامده بود.

*گیگز در ادامه درباره کی‌روش گفت :او یک مربی فوق‌العاده است و در نگاه اول، او یک معلم است. این مربی پرتغالی فوق‌العاده کاربلد است و در بهترین کشور‌ها، معتبرترین مدارک مربیگری را دریافت کرده است؛ در زمینه علوم ورزشی مدرک دارد و در سرتاسر جهان مربیگری کرده است. گیگز در ادامه درباره سبک کی‌روش اعلام کرد که سبک این مربی کاملا قاطعانه است و کار‌هایی را که می‌گوید باید به درستی توسط بازیکنان انجام شود. نظر گیگز این بود که کی‌روش برای فوتبال ملی، یک مربی فوق‌العاده ایده‌آل است؛ اما با این وجود او در منچستریونایتد و به خصوص در دوره دوم حضور در جمع شیاطین‌سرخ که با فتح لیگ قهرمانان اروپا نیز همراه بود، عملکرد بسیار خوبی داشته است. گیگز در ادامه گفت که قطعا تیم ملی ایران با تیم ملی عربستان سعودی تفاوت‌های بسیار زیادی دارد! قطعا ایران منسجم‌تر، بهتر، فشرده‌تر و باشخصیت‌تر از سعودی‌ها به بازی بپردازند.

*پس از این گفتگوی جذاب، نوبت به اسلاون بیلیچ رسید. بیلیچ بلافاصله و بدون هیچ مقدمه‌ای شروع به صحبت درباره بازی کرد. او گفت : تیم ملی ایران در تمام دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تنها ۵ گل را دریافت کرده است و مراکش نیز در دور آخر مقدماتی، هیچ گلی را دریافت نکرده است. او در ادامه سخنان خود به آمار فوق‌العاده مراکش روی توپ‌های بلند اشاره کرد و گفت که شیر‌های اطلس، تیم اول آفریقا روی توپ‌های بلند هستند؛ بر روی موج دوم حمله نیز تیم اول آفریقا هستند و در زمینه تکل‌زنی، مقام دوم قاره سیاه را در اختیار دارند. بیلیچ در ادامه سخنانش عنوان کرد که انتظار دیدن یک بازی تیکی‌تاکا را ندارد اما بی‌صبرانه منتظر تماشای این بازی است.

* مجری برنامه به بررسی سابقه مربیان در کشور انگلیس پرداخت و اشاره کرد که درباره کارلوس کی‌روش و دوران موفق او در جمع شیاطین‌سرخ به تفصیل صحبت شد اما هروه رنار نیز سابقه شش ماه مربیگری تیم لیگ دویی کمبریج را در اختیار دارد و پس از شش ماه، از این تیم اخراج شده است و به فوتبال آفریقا رفته است و از آن زمان، موفقیت‌های خیره‌کننده‌ای کسب کرده و اکنون با مراکش، پیشرفت خارق‌العاده دارد.او سپس به بررسی تیم‌ها پرداخت و به پنجمین حضور تیم ملی کشورمان در جام جهانی و دومین حضور متوالی در معتبرترین رقابت ملی جهان فوتبال و البته، آمار فوق‌العاده ۱۴ کلین‌شیت در ۱۸ بازی برای تیم ملی کشورمان اشاره داشت. او سپس به بازیکنان کلیدی تیم ملی اشاره کرد و از علیرضا جهانبخش، آقای گل لیگ هلند و سردار آزمون، بهترین گلزن یوز‌های ایرانی در مرحله مقدماتی جام جهانی، تحسین کرد.

***پس از اتمام بازی، بار دیگر کارشناسان نام‌آشنا مذکور گرد هم آمدند و به بررسی بازی پرداختند.

*مجری برنامه از خوشحالی کارلوس‌کی‌روش و سرگروهی ایران در گروه مرگ تا پیش از بازی اسپانیا و پرتغال گفت. انیولا آلوکو، بازیکن تیم ملی زنان انگلستان به بررسی بازی پرداخت و گفت : تیم ملی مراکش و به خصوص هروه رنارد، حس فوق‌العاده بدی دارند. زیرا در دقیقه ۹۵ و به خاطر یک خطای احمقانه و یک گل به خودی افتضاح، بازی را واگذار کردند! او همچنین به تشابه این خطایی که به تعبیر او، یک خطای احمقانه بود با خطایی که در کناره زمین و در بازی اروگوئه و مصر رخ داد و در نهایت منجر به گلزنی خمینز به مصر و باخت مصری‌ها شد؛ اشاره کرد. او سپس به تمجید از کارلوس کی‌روش و تیم ملی کشورمان در فاز دفاعی پرداخت و به ایرانی‌ها تبریک گفت.

* اسلاون بیلیچ برای بار دوم به صحبت درباره بازی پرداخت: باخت در این بازی، حق مراکش نبوده است و در حقیقت، هیچکدام از دو تیم شایسته کسب پیروزی نبودند؛ بلکه فقط می‌خواستند بازنده بازی اول نباشند اما برای بار دوم تاکید کرد که حق شیر‌های اطلس در این بازی باخت نبوده است!

*پس از بیلیچ، رایان گیگز، دومین بار شروع به صحبت درباره بازی کرد. او گفت : بدترین وضعیت برای یک بازیکن، زدن چنین گل به خودی است. عزیز بوهادوز در ابتدا کمی جلو رفت اما مجبور شد به عقب برگردد و رو به دروازه خودشان قرار بگیرد و آن گل به خودی را به ثمر برساند. رایان گیگز اعلام کرد که باید برای این بازیکن متاسف بود.

*این بار هم باز نوبت اسلاون بیلیچ بود که در تمجید از کارلوس کی‌روش بگوید: ایران همانند برخی تیم‌های آمریکای جنوبی، تیم صبوری نیست اما کارلوس کی‌روش باعث شده است تا یوز‌های ایرانی، با برنامه به شکار رقبا بپردازند! او همچنین به گل‌های زده ایران در دور مقدماتی نگاهی کرد و اعلام کرد که بیشتر گل‌های تیم ملی در دور مقدماتی از روی ضربات ایستگاهی و ضدحملات به ثمر رسیده است. او گفت که تیم ملی ایران روی ضدحملات بسیار خطرناک است و بسیار منسجم و با برنامه عمل می‌کند؛ مانند فرصتی که سردار آزمون در نیمه اول داشت و در کمال ناباوری و به طرزی عجیب آن تک به تک را از دست داد. او گفت که ایران در این بازی بسیار صبورانه عمل کرد و در نهایت و در دقیقه پایانی نیمه دوم، یک ضربه ایستگاهی، یک اشتباه، یک گل و یک سه امتیاز شیرین را از آن خود کرد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج