۷۳۳۹۵۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

موج ناتمام جوانگرایی روی نیمکت‌های فوتبال ایران

با ناتمام ماندن موج جوانگرایی روی نیمکتهای داغ فوتبال ایران، به نظر می‌رسد موج تازه‌ای در استفاده از مربیان بزرگ و پا به سن گذاشته به راه افتاده است.

خبرگزاری مهر: با ناتمام ماندن موج جوانگرایی روی نیمکتهای داغ فوتبال ایران، به نظر می‌رسد موج تازه‌ای در استفاده از مربیان بزرگ و پا به سن گذاشته به راه افتاده است.

اگر در لیگ های عربی و برخی از لیگ های شرق آسیا موج استفاده از بازیکنان مطرح اما پا به سن گذاشته جهانی راه افتاده، به نظر می‌رسد در ایران هم موج استفاده از مربیان مطرح اما پا به سن گذاشته ای که مدتی است از سطح اول فوتبال دور هستند به راه افتاده است.

همین چند فصل پیش بود که فوتبال ایران از چهره‌های تکراری که سالهای زیادی به صورت چرخشی روی نیمکت تیم های مختلف می نشستند خسته شد و موجی در استفاده از مربیان جوان در فوتبال راه افتاد. در همین موج بود که به چهره‌هایی مثل علی دایی، یحیی گل‌محمدی، علیرضا منصوریان، مجتبی حسینی، رسول خطیبی، حمید استیلی، محمد خاکپور، محمود فکری، مهدی پاشازاده، جواد نکونام و خیلی چهره های جوان دیگر اعتماد شد تا خون تازه‌ای در رگ پیکره مربیگری در کشورمان دمیده شود.

اما چنین به نظر می‌رسد که اتفاق جدیدی در فوتبال ایران در حال به وقوع پیوستن است و جریانات در این فوتبال به سمتی می‌رود که رویکرد به استفاده از مربیان بزرگ اما پا به سن گذاشته‌ای که شرایط سنی شان ایجاب نمی کند در سطح اول فوتبال جهان فعالیت کنند گرایش پیدا کرده است. این اتفاق از تیم های بزرگ، متمول و پر هوادار آغاز شده و احتمال این که این موج تیم های دیگر را هم در نوردد زیاد است.

برانکو ایوانکوویچ نخستین مربی اروپایی و سطح بالایی بود از چهار فصل پیش هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت و در سه فصل و اندی که با این تیم در رقابتهای لیگ برتر حضور دارد دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی را با این تیم به دست آورد تا اقبال را به سمت استفاده از این مربیان افزایش دهد.

استقلال دومین تیمی بود که به این سمت و سو رفت تا شفر را با چیزی در حدود ۷۰ سال سن به لیگ ایران تزریق کند. نتایج خوب تیم استقلال با شفر این پدیده را تداوم بخشید و بعد از آن صنعت نفتی ها به سراغ یک مربی نام آشنا و پرتغالی به نام پائولو سرجیو رفتند.

تراکتورسازی دیگر تیم پر هوادار و ریشه دار کشورمان نیز در ادامه این راه به سراغ جان توشاک ولزی رفت تا این مربی ۶۹ ساله و نام آشنا که سابقه قهرمانی در لالیگا با تیم بزرگی مثل رئال مادرید را هم در کارنامه اش دارد به لیگ ایران وارد شود.

با ادامه این روند هیچ بعید نیست در صورت عملکرد خوب این قبیل مربیان، این موج گسترده تر از قبل شده و دیگر تیم های لیگ برتری و حتی برخی از تیم های لیگ یکی نیز به سمت استفاده مربیان بزرگ و پا به سن گذاشته خارجی گرایش پیدا کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج