۷۳۴۳۹۴
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

دلیل گرایش تولیدکنندگان به مارک دوزی خارجی

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک با اشاره به اینکه حمایت دستگاه ها و به ویژه رسانه ها از کالای ایرانی باعث افزایش توجه مردم به جنس ایرانی شده است، گفت: یکی از عللی که تولیدکنندگان داخلی با مارک های خارجی یا تقلبی اقدام به عرضه محصولات خود می کردند، مطالبات و رویکرد مردم و مصرف کنندگان بود.

خبرگزاری تسنیم: ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک با اشاره به اینکه حمایت دستگاه ها و به ویژه رسانه ها از کالای ایرانی باعث افزایش توجه مردم به جنس ایرانی شده است، گفت: یکی از عللی که تولیدکنندگان داخلی با مارک های خارجی یا تقلبی اقدام به عرضه محصولات خود می کردند، مطالبات و رویکرد مردم و مصرف کنندگان بود.

وی گفت: از سال گذشته با کمک خیلی از دستگاه ها در سراسر کشور کمپین حمایت از تولیدات داخلی را ایجاد کردیم و بر اساس آن در پایان سال به قدری اقبال عمومی افزایش یافت که بسیاری از تولیدکنندگان اکنون با افتخار از مارک های داخلی استفاده می کنند.

شیرازی افزود: با توجه به اینکه سال، سال حمایت از کالای ایرانی است و برای اینکه که حمایت از کالای ایرانی را در سراسر کشور بستر سازی کنیم، در هفته گذشته با شرکت ۱۴۰ اتحادیه پوشاک جلسه هم اندیشی برگزار کردیم تا تولید کنندگان و فروشندگان را متقاعد کنیم که کالاهای تولیدی خود را با مارک اصلی و ایرانی در بازار عرضه کنند.

پدیده مارک دوزی بر کالای ایرانی تا حدی رشد یافته است که در راستای سال حمایت از تولید داخلی محمد علی اسفنانی، مدیر کل تعزیرات استان تهران درباره این موضوع می گوید: در قانون،تقلب هم، مانند کم فروشی، احتکار و نداشتن قیمت روی کالا جرم محسوب می شود و قابل پیگیری است.

وی افزود: مردم می تواند از طریق سامانه ۱۳۵ می توانند شکایات خود را مطرح کنند و با دریافت کد رهگیری، خواسته خود را پیگیری کنند.

شهرام میرآخورلو، معاون بازرسی سازمان حمایت هم درباره اقدامات مهم این سازمان برای حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: بر اساس دستورالعملی که پیش ازاین نیز وجود داشت، همه اقلام پوشاک تولید داخل کد رهگیری دریافت می کنند و این امر به مراجع قانونی کمک می کند که متخلفان و توزیع کنندگان پوشاک قاچاق و تقلبی را شناسایی کنند.

میرآخورلو افزود: برخی از برندهای ایرانی شباهت اسمی زیادی با برندهای خارجی دارند و برای متمایز کردن کالاهای ایرانی و خارجی کافی است به سایت سازمان مراجعه شود.

این مقام سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعلام کرد شماره تلفن ۱۲۴ برای دریافت شکایات یا پیشنهادهای مردم در نظر گرفته شده است.

در حالی برخی فروشندگان پوشاک ایرانی روی محصول داخلی مارک خارجی نصب می کنند تا شاید اقبال مصرف کنندگان را درپی داشته باشد که مدیر کل تعزیرات استان تهران این اقدام را جرم و قابل پیگرد قانونی اعلام کرد اما همچنان این ماجرا ادامه دارد، بنابراین ضرورت دارد از چرخه ۸ میلیارد دلاری( معادل ۳۲ هزار میلیارد تومان پوشاک) بخش عظیمی صرف رونق چرخ های خیاطی و تقویت نیروی کار ایرانی شود تا با افتخار تن پوش ایرانی با نام ایران تولید و عرضه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توضیح لازم نیست، ازبس تولیدکنندگان داخلی برای سودبیشر، کیفیت جنس راپائین میآورند. برای مثال شمایکدستگاه یخچال تولیدداخلی راکنارمشابه خارجی قراربدهید، تمام قطعات بکاررفته یکسان وازیک برند، ولی کیفیت وظاهردودستگاه زمین تاآسمان فرق دارد..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج