۷۳۵۳۵۵
۱۳ نظر
۵۰۰۳
۱۳ نظر
۵۰۰۳
پ

دریای خزر در حال تبدیل شدن به باتلاق است

نماینده مردم آمل: بخش عمده‌ای از دریای خزر در حال تبدیل شدن به باتلاق است که این معضل و مسئله اثرات بدی به دنبال دارد؛ در صورت تداوم این وضعیت و افزایش آلودگی رودخانه‌ها و به دنبال آن آلودگی دریاها بعید است در سال‌های آینده دریایی برجا ماند.

خانه ملت: عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگویی با بیان اینکه به علت آلودگی رودخانه‌ها و دریاها ماهیان خاویاری نمی‌توانند تخم‌ریزی کنند، گفت: از یک سو کشورهای آسیای میانه و کشورهایی که همسایه دریای خزر هستند فاضلاب خود را در این دریا تخلیه می‌کنند و از سوی دیگر مسافران شهرهای شمالی زباله‌ها به ویژه وسایل پلاستیکی خود را به دریای خرز می‌اندازند در نتیجه آلودگی این دریا روز به روز افزایش می‌یابد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: در گذشته میزان صید خاویار، ماهیان خاویاری و آبزیان دریایی بسیار بالا بود؛ اما امروزه صید و تولید خاویار و آبزیان از دریای خزر به صفر رسیده و شرایط بسیار بد است و این موضوع از نظر اقتصادی آسیب های زیادی برای کشور دارد.

وی بیان کرد: بخش عمده‌ای از دریای خزر در حال تبدیل شدن به باتلاق است که این معضل و مسئله اثرات بدی به دنبال دارد؛ در صورت تداوم این وضعیت و افزایش آلودگی رودخانه‌ها و به دنبال آن آلودگی دریاها بعید است در سال‌های آینده دریایی برجا ماند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خاویار کالایی صادراتی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر صید خاویار به حالت تعطیل در آمده است و خاویارهای موجود نیز پرورشی هستند؛ متاسفانه مسئولان نیز برنامه‌ای برای رفع مشکلات موجود ندارند.

عضو مجمع نمایندگان مازندران مجلس با بیان اینکه اولویت کنونی دولت احیا دریاچه ارومیه است، ادامه داد: متاسفانه دولت سایر دریاها را رها کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میریم برای شکستن رکورد تاریخی خشک کردن دریای خزر یا همون کاسپین

    • یعقوب

      ایران ویران شد

    • بدون نام

      جنگلها که نابود شد دریا رو هم نابود کنید تا شاید شرتون از شمال کم بشه بیابان نشین ها

    • دایی اکبر

      این مسئولان برای کدوم مشکل برنامه دارن که اینو بخوان حل کنن همه چیز ایران نابود شده

    • بدون نام

      هیچ گونه اطلاع رسانی در زمینه عدم استفاده از پلاستیک و همچنین کمبود آب نمی شود. باید بطور مرتب از طریق شهرداری‌ها و سازمان‌ها حالت وحشتناکی که بزودی اتفاق خواهد افتاد برای مردم بازگویی شود. باید یک روز جهانی بنام خطرات استفاده از پلاستیک حتی اگر لازم باشد تعطیلی اعلام شود. باید بصورت یک جرم نابخشودنی به آن نگاه کرد.

    • بدون نام

      اسمشون مسلمانه ملت بعد کثافت از سر روشان بالا میره مردم بی سلیقه وگند

    • ایران

      مردم ایران برای تفریح شمال نرین با هر تعطیلات مسافران سرازیر به استانهای شمالی میشن واونجا رو تبدیل به زباله دانی میکنند بابا ما داریم اینجا زندگی میکنیم درسته بدبختی برامون میارید کاری نکنید مهماندوستی ما تغییر کند وجرات پا گذاشتن تو خطه شمال رو نداشته باشید بس کنید منابع فسیلی کشوررو تو ترافیک جاده ای هدر میدید منابع طبیعی شمال رو نابود میکنید که مثلا مسافرت رفتید مردم بافرهنگ برید فرهنگتون درست کنید توهم فرهنگ نابودتون کرده نمونه بی فرهنگی پسه هر تعطیلات تو استانهای شمالی کاملا مشخصه البته از اون تعدادانسانهای طبیعت دوست ودوستدار محیط زیست که اتفاقا مطمعن هستم جزو خوانندگان این خبر هستن چون دلسوز هستن عذر خواهی میکنم.........

      پاسخ ها

      • بهلول

        جناب ايران خيلى ازين آدمايى که ميان به شهرهاى شمالى اونجا زادگاهشونه در واقع اونجا بدنيا اومدن خونه زندگى دارن و پدر و مادرشون و فک فاميلاشون اونجان فکر نکنم بيشترشون هدفى واسه مسافرت و طبيعت آزارى و تخريب داشته باشن البته خيلى ها هم مسافر هاى کارتون و پارک خواب هستن که ا ونا باعث آلودگى و تخريب مى شن

    • بدون نام

      خدا رو شکر
      باید هرچه زودتر خشک شود
      ان شاء الله

    • ترسو

      البته با تلاش شبانه روزي مسئولان خدوم جمهوري اسلامي و بحول و قوه الهي ! اين پيروزي دشمن شكن ! هم مبارك باد ........

    • نقى

      به خاطر گناه و فسادى كه مردم تو روزهاى مقدس ميان شمال مرتكب ميشن خدا هم قهر كرده فساد ايرانو فرا گرفته از خدا بترسيد

    • نادر

      اقای نماینده ممنون ولی از این مسئولین کسی شمال نمیره فرزندان گلشان که در خارج از ایران هستند اغلب که بهترین امکانات را در کشورهای دیگر دارند و به غیر از این مسئولین با کفایت خود ما هم که یکی هم خودم باشم از زباله ریختن کوتاهی نمیکنیم خواهش میکنم این مسئولین که نگران نیستند حد اقل خود ما کمک به این خرابی نکنیم

    • ela

      در صورتی آشغال نمیریزن که جریمه باشه اون موقع بالاجبار فرهنگ سازی میشه وگرنه با اصرار و التماس هیچکس دلش نمیسوزه به حال دیگران. جریمه هم باید در همین پاکسازی محیط زیست صرف بشه نه که منبع درآمد یه عده بشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج