۷۳۵۸۲۲
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

غبارروبی از ترانه‌های قدیمی در تالار وحدت

کنسرت ترانه‌هاي قديمي (اولدسانگز) يک‌بار ديگر توسط گروه کُر آواي ماهان، تک‌خوان‌ها و ارکستر پاپ کلاسيک به رهبري نيما فاتحي و سرپرستي فرهاد ميرمحمدصادقي در تاريخ‌هاي ۱۱ و ۱۲ تيرماه ۱۳۹۷ در تالار وحدت تهران طنين‌انداز خواهد شد.

روزنامه شرق: کنسرت ترانه‌هاي قديمي (اولدسانگز) يک‌بار ديگر توسط گروه کُر آواي ماهان، تک‌خوان‌ها و ارکستر پاپ کلاسيک به رهبري نيما فاتحي و سرپرستي فرهاد ميرمحمدصادقي در تاريخ‌هاي ۱۱ و ۱۲ تيرماه ۱۳۹۷ در تالار وحدت تهران طنين‌انداز خواهد شد.

در اين کنسرت که به صورت سريالي در سال‌هاي گذشته از سال ۹۴ در تالارهاي ايوان شمس و وحدت تهران برگزار و با استقبال چشمگير مخاطبان مواجه شده است، قطعاتي قديمي از موسيقي‌هاي دهه‌هاي ۵۰ تا ۸۰ اروپا و آمريکا از افراد و گروه‌هايي مانند الويس پريسلي، فرانک سيناترا، گروه باني ام، گروه آبا، ژو داسن، دوريس دي، ري چارلز، بيتلز و آلبانو کاريسي با تنظيمي جديد اجرا مي‌شود. اين قطعات براي يک ارکستر بزرگ، شامل يک گروه سازهاي زهي، گروه سازهاي بادي برنجي در کنار ساکسیفون و فلوت، ارکستر پاپ شامل درامز، بيس، پرکاشن، پيانو و گيتار و يک گروه کُر ۲۵ نفره به‌همراه تک‌خوان‌ها، توسط نيما فاتحي و فرهاد ميرمحمدصادقي تنظيم شده است و در هر کنسرت با رپرتواري متفاوت روي صحنه مي‌رود.

قطعات اين کنسرت علاوه‌بر اينکه براي نسل‌هاي گذشته آشنا و خاطره‌انگيز است، براي نسل جديد نيز مي‌تواند هيجان‌انگيز و رمانتيک و درعين‌حال نو باشد. در برگزاري کنسرت‌هاي ترانه‌هاي قديمي به پارامترهاي بصري مانند طراحي لباس نوازندگان و خوانندگان بر اساس مدهاي آن دوران، طراحي صحنه، دکور و نور نيز توجه ويژه‌اي شده است تا بيننده کنسرت را با نوستالژي‌هاي گذشته پيوند بزند. نيما فاتحي، رهبر و مدير هنري کنسرت ترانه‌هاي قديمي، مي‌گويد: هدف ما در اجراي اين کنسرت‌ها اين است که علاوه‌بر بالابردن سطح فرهنگ شنيداري جامعه، مخاطبانمان را با رپرتواري جديد و جذاب، ارکستر و گروه کُر بزرگ و باکيفيت، تنظيم‌هاي زيبا و هيجان‌انگيز و جلوه‌هاي بصري ويژه شگفت‌زده کنيم و شبي خاطره‌انگيز برايشان بسازيم. به‌جرئت مي‌توان گفت گروه موسيقي‌اي به اين گستردگي و تنوع سازبندي به‌ندرت در ايران اجراي برنامه داشته است.

گروه کُر آواي ماهان به رهبري نيما فاتحي تاکنون اجراهاي متعددي در تالارهاي مختلف کشور و همچنين جشنواره‌هاي داخلي داشته است. اين گروه در دو دوره از جشنواره موسيقي فجر رتبه‌هاي اول و دوم را کسب کرده است و همچنين در عرصه بين‌المللي موفق به دريافت افتخارات باارزشي براي ميهن شده است. از اين افتخارات مي‌توان به آخرين فستيوال بين‌المللي گروه‌هاي کُر در پاييز ۹۶ در سريلانکا که در آن موفق به دريافت دو مدال نقره شده است، اشاره کرد.

در کنسرت پيش‌روی ترانه‌هاي قديمي، پدرام نيک‌نفس، شهره خيري، محمد حقيقي، حميد خسروشاهي، پرنيان روحاني، حانيه آملي، مهراوه موسوي، نهال فلاحتي، نشاط اکبري، مريم جلالي، نگين آقامحمدي، ميشکا داورپناه، النا يزدانبخش، فرناز ساحري، مهسا دهکردي، صبا دلداده، بهار اصل‌کدخدازاده، پگاه علايي، تارا بخت‌طالع، عليرضا بهروزي، شايان عدالت‌منش، مصطفي کرامت، پدرام شهيدي، علي باقري، امير خليقي، نويد توحيدي، نيما گوران، سينا حقگو و اميرحسين احمدي گروه خوانندگان تک‌خوان و کُر را تشکيل مي‌دهند.

گروه ارکستر شامل نوازندگاني مانند دانيال جورابچي، رايين نوراني، عليرضا فواکهي، برهان همتي، رکسانا ريحانيان، آناهيتا ايزدي‌پارسا، همايون هاشم‌زاده و آرمين قضاتي در بخش سازهاي زهي، علي ضرابي، بابک ميرداديان، سيامک کريمپور، افشار حشمتيان، عليرضا مهدي‌زاده و حميد خسروشاهي در سازهاي بادي و فرهاد ميرمحمدصادقي، پگاه هراتي، سامان بهشتي، علي خديوي، شايان ديانتي و آيدين شفايي در بخش سازهاي گروه پاپ هستند و بابک صفرنژاد نوازنده افتخاري اين کنسرت در يکي از قطعات خواهد بود.

کنسرت ترانه‌هاي قديمي ۱۱ و ۱۲ تيرماه در تالار وحدت برگزار شده و تهيه بليت آن از سايت ايران‌کنسرت امکان‌پذير است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج