۷۳۷۰۶۳
۱۰ نظر
۵۰۱۱
۱۰ نظر
۵۰۱۱
پ

پیش‌فروش خودرو‌های وارداتی ممنوع شد

با توجه به قرار گرفتن خودرو در لیست کالاهای ممنوعه وارداتی، پیش‌فروش خودروهای وارداتی از این به بعد غیرمجاز خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: با توجه به قرار گرفتن خودرو در لیست کالاهای ممنوعه وارداتی، پیش‌فروش خودروهای وارداتی از این به بعد غیرمجاز خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خرداد ماه مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر ممنوعیت واردات بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا را به سازمان توسعه تجارت ابلاغ کرد.

طبق این ابلاغیه از ابتدای تیر ماه ثبت سفارش و واردات کالاهای لوکس و غیرضروری از جمله خودرو ممنوع شده و همچنین ثبت سفارش‌های پیشین انجام شده برای واردات این محصولات نیز در صورتی که تا تاریخ ۳۰ خرداد ماه ارز آنها تخصیص نیافته باشد، ممنوع است.

به این ترتیب با مصوبه دولت از ابتدای تیر ماه امکان ثبت سفارش و واردات خودروهای خارجی وجود نخواهد داشت و واردات این خودروها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

این در حالی است که براساس آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تنها شرکت‌های رسمی واردکننده خودرو که دارای نمایندگی از خودروسازان خارجی هستند پس از کسب مجوز از وزارت صنعـت، معدن و تجارت؛ مجاز به عرضه خودروهای وارداتی به روش "پیش‌فروش" خواهند بود.

طبیعتا با ممنوع شدن واردات خودرو از این پس این وزارتخانه مجوزی برای پیش‌فروش خودروهای وارداتی صادر نخواهد کرد و عملا پیش‌فروش خودروهای خارجی از ابتدای تیر ماه غیرمجاز است.

این در حالی است که شنیده می‌شود برخی از شرکت‌ها همچنان به پیش‌فروش خودروهای وارداتی مشغول هستند در حالیکه طبیعتا از این به بعد امکان واردات خودروی خارجی وجود نخواهد داشت بنابراین مصرف‌کنندگان باید دقت کنند تا به دام کلاهبرداران و سودجویان بازار خودرو نیافتند.

این وضعیت پلیس را نیز به واکنش واداشته است. در این زمینه سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ در مورد پرداخت هرگونه پول به شرکت‌های واردکننده خودروهای خارجی هشدار داد.

سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی، با اشاره به مصوبه اخیر دولت مبنی بر ممنوعیت ورود هرگونه خودروی خارجی و عدم اختصاص ارز به واردات آن به شهروندان توصیه کرد که از پرداخت پول به شرکت‌هایی که همچنان مدعی واردات خودرو هستند، جدا خودداری کنند.

یاراحمدی تصریح کرد:" بررسی‌های به عمل آمده در بازار کنونی خودروی کشور به ویژه در کلانشهر تهران حکایت از آن دارد که برخی شرکت‌های فعال در زمینه واردات خودرو همچنان به ثبت نام غیرقانونی سفارش از شهروندان برای خرید خودرو ادامه می‌دهند که با توجه به مصوبه اخیر دولت در خصوص ممنوعیت واردات خودرو و عدم اختصاص ارز به این موضوع، قطعا انجام تعهدات مبنی بر تحویل خودرو برای این گروه از شرکت‌ها وجود نخواهد داشت".

به گفته سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ، "این موضوع در حالی است که عمده ثبت سفارش‌های اخیر برای فروش خودرو، از سوی آن دسته از شرکت‌ها در حال انجام و پیگیری است که فاقد هرگونه مجوز قانونی و لازم از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای فعالیت قانونی در زمینه واردات خودرو هستند".

وی ثبت سفارش برای واردات خودرو را در حال حاضر غیرقانونی برشمرد و گفت که این اقدامات به احتمال زیاد منجر به کلاهبرداری خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      6500 تا خودرو تو گمرك خوابيده بود تو 1 روز همه رو ترخيص كرديد گفتيد سيستم حك شده واقعا خ خودتونيد حالا پيش فروش و ممنوع كرديد تا اون 6500 تا رو پول كنيد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دزد بازار ایران

      • alireza

        اگر مردم کره شمالی علف خوار شدن کشورشون کویر نداره اما کشور ما که هم تحریم داخلی و خارجی داره یه برگ سبز گیر نمیاد مردم علف بخورن آب هم که شاهدش هستید ریشه همه بدبختی ما مردم اول خودمون هستیم بعد کاسبان تحریم ودولتمردان بی لیاقت و دلواپسان

    • بدون نام

      اجازه بدين سايت هك بسه يه چند ده هزارتايي خودرو مجددا وارد ميشه انشاءالله تعالي.

      راستى هك سايت هم ايده ى خوبي بودا دم رييس سازمان بازرسي كشور گرم چه فكر خوبى وارداتو ممنوع ميكنيم بعد مريخيها سايتو هك ميكنن چندهزارتا ماشين وارد ميشه نمره ميشه فروخته ميشه بعدميايم سودو تقسيم ميكنيم بعد اعلام ميكنيم سايت هك شده بود ببخشيد بعد ميريم واردات يه سرى ماشين ديگه رو مننوع ميكنيم و بعد هم على بركت الله!

      حالا اون سرى در مورد خودروهاى لوكس بود الان كلاس خودرويي رو عوض ميكنيم واردات ماشين خارجى رو ممنوع ميكنيم بطور كلي. بازارش تازه وسيعتر هم هست حاشيه سودش امن تر هست.

    • امير

      واردات خودتون رو انجام داديد؟؟؟خرتون از پل گذشت؟؟؟سووووود هايه كلون رو به جيب زديد؟؟؟علي بركت الله

    • بدون نام

      آقا پلیسه . تکلیف اونایی که قبل از تیر ماه از شرکت های رسمی وارد کننده پیش خرید کردند چی میشه ؟
      آیا پرداخت های بعدی طبق قرارداد پرداخت شود .
      آیا آقای وزیر به اونها هم فکر کرد بعد تصمیم گرفت یا مثل همیشه تصمیم گرفت تابعد ببینه چی میشه .

    • گرگانی

      یه مغازه کوچک باز کرده بودم . یروز اماکن میومد گیر میداد مجوزت کو یروز شهرداری یروز اصناف یروز بهداشت از هفت خوان گذشتم مجوز رو به بدبختی گرفتم باز یروز شهرداری اومده میگه این تابلو که نصب کردی سردر مغازه اینم مجوز میخواد یعنی باید اجاره تابلو رو بدی تا اینقد حواسشون به همه چیز هست حتی یه تابلو دومتری . حالا چجوریه که طرف میاد یجایی رو باز میکنه خودرو از کشورهای دیگه وارد میکنه هیچکی باهاش کار نداره الان تازه پلیس میاد میگه مردم مواظب باشن اینا مجوز ندارن . طرف موسسه باز میکنه پول مردم رو میخوره میان میگن اینا مجوز نداشتن . اخه مگر میشه همچین چیزی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه تو حلقه ى خوديها باشي چرا نميشه؟

        !
        ما براى زيرزمين خونه مون يه زنگ اضافه كرديم ظرف كمتر از يه هفته اومدن گفتن اين زنگ چيه حتما داخل خونه واحد جديد ساختين!
        ما شاخ درآورديم يني يكي هست داره هرروز (نه ماهى يه بار سالي يه بار نه، هر روز!!!!) زنگ در همه ى خونه هاى شهر به اين بزرگى رو چك ميكنه يكي داره هر روز همه ى تابلوهاى مغازه هاى شهرو چك ميكنه ولى سايت ورود خودرو هك ميشه چند هزار (يكى نه دوتا نه صدتا نه هزارتا نه، چند هزارتا) ماشين وارد ميكنه نمره ميكنه ميفروشه بعد سيستمى كه آمار تعداد زنگ در خونه هاى شهر و تعداد و نوشته هاي روي تابلوهاى مغازه هاي شهرو داره اين ورود و فروش غير مجازو نميفهمه!!
        دما هم كه پشت گوشمون مخملى.

    • سرباز گمنام

      اگرچه طرح و یا کمپین نخریدن خودروی داخلی نتیجه ای نخواهد داشت،ولی طرح نخریدن خودروی خارجی وارداتی من جمله شرکتهایی که ما را تحریم کرده اند،باعث تنبیه رانتخواران دولتی خواعد شد که با داستان سرایی هک سایت و یا بستن ثبت سفارش متضرر شوند.
      یکبار برای همیشه خودروی وارداتی نخریم چون دیگر لوازم یدکی آنها را هم نخواهیم داشت.پس چه دلیل دارد بخریم؟
      چرا فقها خرید خودروهای تحریم شده را حرام نمیکنند؟
      ضمنا شرکتهایی که ما را تحریم کرده اند،باید قانون خرید از آنها برای همیشه تصویب شود.

    • بدون نام

      دیگه وارد کردید برای اقازاده هایتان بی خیاله مردم پول یه پراید را هم ندارد لعنت به این وضع

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج