۷۳۹۲۵۶
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

اختلاف قیمت ۵ میلیونی بین کاروان حاجیان

روزنامه جوان نوشت: درست است حاجی شدن و نفس کشیدن در سرزمین وحی هم پول می‌خواهد، اما اختلافات طبقاتی امسال به شکلی جدی‌تر از همیشه به حوزه این بخش از فروع دین وارد شده و اختلاف ۵ میلیون تومانی خدمات ارائه شده به زوار موجب بروز چالش‌هایی برای آنان شده است.

روزنامه جوان: درست است حاجی شدن و نفس کشیدن در سرزمین وحی هم پول می‌خواهد، اما اختلافات طبقاتی امسال به شکلی جدی‌تر از همیشه به حوزه این بخش از فروع دین وارد شده و اختلاف ۵ میلیون تومانی خدمات ارائه شده به زوار موجب بروز چالش‌هایی برای آنان شده است. به خصوص اینکه امسال زوار بیت‌الله الحرام باید در بحبوحه تنش‌های ارزی به سرزمین وحی پا بگذارند و دخل و خرجشان را با دلاری جور کنند که معلوم نیست تا چند لحظه دیگر چقدر گران خواهد شد.

اختلاف بین کیفیت کاروان‌ها از جمله ویژگی و دوری و نزدیکی هتل‌ها به اماکن متبرکه مکه و مدینه یکی از عواملی بود که همیشه موجب می‌شد تا درصدی اختلاف قیمت بین کاروان‌ها وجود داشته باشد، اما امسال این اختلاف به ۵ میلیون تومان افزایش یافته تا اختلاف طبقاتی و شکاف میان فقیر و غنی حتی در الهی‌ترین مناسک اسلام یعنی حج به شکلی جدی نمود پیدا کند.

از سوی دیگر اختلاف ۵ میلیونی کاروان‌های حج امسال برای حاجی‌ها دردسرساز شده است؛ چراکه خیلی‌ها آنقدر استطاعت ندارند که حاجی ۱۸ میلیونی باشند و درصد کاروان‌هایی که خدمات حاجی شدن را ۱۳ میلیونی ارائه می‌دهند هم آنچنان نیست که بتواند همه متقاضیان را پوشش دهد و عده‌ای ناگزیرند به سراغ کاروان‌های گرانتر بروند، آن هم گرانی‌ای که تا ۵ میلیون تومان اختلاف را در‌بر‌می‌گیرد.

گذشته از بحث‌های امنیتی پیرامون حج که با تجربه تلخ حج سال ۹۴ و حادثه منا و سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و همچنین حادثه تعرض به دو نوجوان ایرانی در سال ۹۳ آن را تقویت می‌کند، امسال نگرانی‌هایی از جنس دلار و ریال به همراه زائران خانه خداست چه آن‌هایی که قرار است با ۱۳ میلیون حاجی شوند و چه زائران ۱۸ میلیونی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا این حج در این برهه از زمان با این مشکلات اقتصادی و کمبود ارز واجب است.

    • بدون نام

      یعنی حاجی لاکچری هم داریم در سرزمین وحی؟
      مگر همه در انجا نباید یکسان و برابر باشند؟

    • بدون نام

      آیا با درخواست ارز3900 یک کارآفرین برای وارد کردن تجهیزات و به کارگیری ده جوان در یک کارگاه، نیز موافقت می شود؟
      و آیا با این شرایط اقتصادی و سیاسی حج رفتن واجب است؟

    • بدون نام

      خدایی که چنین ضلمی را در حق مردم قبول میکند

    • بدون نام

      ای حاجی خانم وحاج آقا عزیز که بخاطر اینکه ًثواب کنی وزودتر به بهشت بری تورو به خدا پولتو نده دشمنان قسم خورده ایران بخدا اگه با اون پول چهارتا مدرسه در مناطق محروم بسازی ثوابش هزار برابره

    • بدون نام

      وقتی کشور مردم کرسنه دارد خدا قبول می کنه بروید پول را به عربها بدهید دسته نیازمندان را بگیرید انکار صد مرتبه مکه کربلا رفتید فکر کنید پول را به مردم خودتان خرج کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج