۷۳۹۲۶۲
۱۱ نظر
۵۰۱۰
۱۱ نظر
۵۰۱۰
پ

دفاع از گران‌فروشی کالاها توسط بازاریان!

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه گرانی پذیرفته شده است گفت: میان گرانی و گران‌فروشی فرق وجود دارد؛ موضوع گرانی‌های اخیر ربطی به مجموعه بازار کشور ندارد.

تسنیم نوشت: علی فاضلی؛ رئیس اتاق اصناف ایران درباره وضعیت افزایش قیمت کالاها در بازار و مشکلات تنظیم بازار در کشور اظهار کرد: ستادهای تنظیم بازار کار خودشان را می‌کنند اما دو تا سه مشکل عمده در این‌باره وجود دارد.

وی افزود: نگاه‌هایی است که فکر می‌کند بازار در حال گران‌فروشی است. بین گرانی و گران‌فروشی فرق وجود دارد؛ موضوع گرانی کالاها در بازار ربطی به مجموعه بازار کشور ندارد.

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: قرار بود که حامل‌های انرژی گران نشود اما اخیراً ۱۵ درصد قیمت گاز گران شده است، سایر عوامل را نیز باید در نظر داشت.

فاضلی گفت: وقتی گرانی به نوعی پذیرفته شده است و برخی از کالاها از ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج شده است و از ارز سایه استفاده می‌کند، اصناف چگونه کالاهای خود را باقیمت بالاتری به فروش نرسانند؟

وی در پاسخ به اینکه در حال حاضر چند درصد از کالاهای مصرفی مردم و موجود در بازار از ارز رسمی ۴۲۰۰ تومانی و چند درصد از ارز بازار آزاد استفاده می‌کنند، تصریح کرد: آمار مشخصی را در این‌باره ندارم.

فاضلی بابیان اینکه تنظیم بازار جامع تری باید داشته باشیم گفت: از همان روز اول به دولت پیشنهاد دادم که بازار آزاد ارز در سایه را باید سازماندهی کنید.

فاضلی گفت: درصورتی‌که فعالان اقتصادی ما دستگاه را از خارج از کشور تامین کرده باشند، اکنون برای تامین و نگهداری سالیانه این دستگاه ارز مورد نیاز را باید از کجا تامین کنند؟ با این روند آنها به‌طور مستقیم به بازار ارز قاچاق هدایت می‌شوند.

وی افزود: باید در نظر داشت که تنها چند قلم کالا برای تنظیم بازار مورد نیاز نیست، بلکه باید به‌صورت جامع‌تری به این لیست نگاه شود.

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: این نقیصه‌ها امروز در حال نشان دادن خود دربازار (و باعث گران شدن قیمت برخی از کالاها شده) است و باید این مشکلات رفع شود.

وی تصریح کرد: وجود همه مشکلات یادشده، دال بر این نیست که بازار امروز شاهد این تغییرات (گرانی) باشد و بیشتر این تغییرات علمی نیست و ناشی از شایعات است.

فاضلی اظهار داشت: نمی‌توانم بگویم که برخی از فعالیت‌های صنفی به حقوق مردم تعدی و تجاوز نمی‌کنند زیرا ۳ میلیون بنگاه داریم و در صورتی که وضعیت معمول دنیا را نیز در نظر بگیرم و تنها ۲ درصد تخطی کنند، حجم عظیمی را شامل می‌شود.

رئیس اتاق اصناف گفت: من نمی خواهم از این افراد متخطی دفاع کنم اما بازار کشور بازاری سالم و تقریباً قابل اعتمادی است.

فاضلی اظهار کرد: مشاهده نکردم که از شعار "باید به اصناف اعتماد کنیم" استقبال صورت گرفته باشد. به بخش اصناف کشور اعتماد نمی‌شود و اعتقادی به این کار نیز وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی که نظارت مداوم و برخورد بسیار شدید نباشه باید هم هرکسی یه جنسی رو به هر قیمتی که خودش تعیین میکنه بفروشه

    • بدون نام

      هميشه در شرايط ناگهاني افزايش ارز اكثر بازاريان و اصناف كالا هاي خريداري شده قبلي خود را با نرخ جديد فروخته اند و سود هنگفتي نسبشان شده
      مشكل اينجاست هر وقت گران خريديد گران بفروشيد .

    • بدون نام

      شما با قیمت قبلی گرفتی غلط میکنی با قیمت جدید میفروشی
      در ثانی بحث سر گرونفروشیهای بی خد و اندازه تونه اگر سری جدید کالا ده درصد افزایش قیمت داشته شما با بیست درصد سی درصد افزایش میفروشی تنها قشری که تمام این گرانیها و زیاده خواهی ها رو سرش اوار میشه کارمند و کارگر بیچاره و حقوق بگیر با حقوق ثابته چون خودشو بکشه بیش از اون پانزده درصد افزایش سالانه تعیین شده توسط دولت چیزی گیرش نمیاد که اونم با همون تورم نرخ گذاری های سر سال کم نیاد به زور سر به سر میشه

    • بدون نام

      ما دلمون به کیا خوش کردیم هر مدیر و مسوولی از صنف خود درباره گرانی حمایت میکند
      انگار تو این مملکت گوش شنوایی نیست
      بعدش هم حرف از انسجام میزنند
      بذارید خود مردم یک هفته کشور بچرخونند بعد نتیجه اش ببینید
      لا اقل گردن دوتا دزد و اختلاسگر خرد میکنند و باکسی هم تعارف ندارند
      اما مدیران با همین دزدها و اختلاسگران شریک هستند و دستشون تو یه کاسه هست

    • بدون نام

      باید ببینیم در کل کسی توی این مملکت درست زندگی می کنه بهش نشان عالی انسانیت بدند .
      ....

    • رفیعی نسب

      خواهشا حاملها انرزی ربط ندین به این مسایل که حال ما خرابه ان بنده خدا یه چیزی گفته شما چرا سوئ استفاده میکنید یعنی چند وقت پیشم یکی گفته ماتوهم زدیم دروغ میگم گرانی گرانی هیچی فرقی باگران فروشی نداره هضم نمیکنم

    • بدون نام

      وقتی اصناف کالاشون رو به نرخ قدیم بفروشن دیگه پولی نمیمونه که جنس جدید بخرن.قشر کارمند دندون گرده و دنبال مال مفت میگرده

    • بدون نام

      دندون گرد اون گرون فروشی هست که جنس با قیمت قدیم خریده با قیمت جدید میفروشه اگر جنس با قیمت جدید خریدی حق داری با قیمت جدید هم بفروشی همه اش به فکر پر کردن انبار و جیبت نباش جنس نبود که نبود اگر هم بود که بود ولی حق گرونفروشی ندارین این چه منطقیه که میگن چون با قیمت جدید نمیشه خرید پس کالاهای قبلی رو باید گرون فروخت تا بتونیم با قیمت جدید انبار پر کنیم خوب شما گرون هم بخری در هر صورت با قیمت روز اونموقع کالا رو به خریدار میفروشی پس الکی داستان نبافین و طمع نداشته باشین و فرصت طلب نباشین کاش معجزه میشد مثل داستانهایی که میخوندیم که مثلا سیل آمد و کسی که غش در معامله کرده بود همه گوسفندهاش رو برده بود سر گرونفروش و دلال هم این بلا میامد خدا کنه معجزه رخ بده و این اتفاق بیفته که اینهمه ظلم به بقیه نکنن

    • بدون نام

      عامل بسیاری از گران فروشی ها همین قشر محترم اصناف و کسبه و بازاریان هستند.

    • بدون نام

      سبب همی این گرانی ها دولت است که بدون برنامه ارز ۴۲۰۰ را می دهد به کسی که سو استفاده می کند وپی گیر کار نیست که آن طرف ارز چه کار کرد رفت به قیمت آزاد فروخت باید به کسی بدهد اگر جنس می خواهد وارد کند بایستی از گمرک مدرک داشته باشد نشان بدهد ارز را در راه درست بکار برده است

    • بدون نام

      این بازاریها که هرچقدر دله دزدی احتکارواختلاس وگرانفروشی میکنند باپرداخت خمس وزکات وحمایت فلان مرجع تقلید مصونیت قضایی پیدامیکنند و تنهاچاره علاج این قشرخدانشناس وطماع وحریص فقط نخریدن است وبس ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج