۷۳۹۸۱۸
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

رامین رضاییان؛ سربلند در سمت راست

رامین رضاییان از جمله بازیکنانی بود که در هر سه بازی جام جهانی به طور کامل برای ایران بازی کرد.

آی‌اسپورت: رامین رضاییان از جمله بازیکنانی بود که در هر سه بازی جام جهانی به طور کامل برای ایران بازی کرد. پیش از شروع جام، اعتماد ویژه کی‌روش به رامین در سمت راست با انتقاداتی جدی روبه‌رو شده بود. به خصوص با عملکرد درخشان وریا غفوری در آخرین‌ ماه‌های منتهی به جام جهانی در استقلال؛ و البته عملکرد نه‌چندان درخشان رامین در لیگ بلژیک و تیم اوستنده. اما حالا و در پایان کار ایران در روسیه بررسی آمار و عملکرد رضاییان نشان می‌دهد اعتماد کی‌روش به لژیونر حاضر در لیگ بلژیک بی‌راه نبوده و رامین توانست در سمت راست نمایشی قابل قبول داشته باشد. اگر که نگوییم عملکردش درخشان بوده است.

حالا راه او برای پیشرفت در اروپا فراهم شده و شاید منتظر ماندن برای انتقال او به تیم و لیگی پیشرفته‌تر عجیب نباشد. رامین هم در خط دفاعی و هم در بخش هجومی موفق شد خواسته‌های آقای سرمربی را اجرایی کند و پس از پایان جام برای ایران، نزد کی‌روش، کارشناسان و افکار عمومی نمره قبولی بگیرد. وقتی اساس کار کی‌روش چیدمان دفاعی تیم‌اش باشد و در عین حال عطش بالای صعود تا آخرین لحظات آخرین بازی، بازیکنانی با کارایی رامین کاملا به چشم می‌آیند. جنگنده و پرتوان در دفاع؛ و در عین‎‌حال کارامد برای حملات زهردار به سمت دروازه حریف.

رامین در سمت راست خط دفاع که گه‌گاه حتی درنقش مدافع مرکزی متمایل به سمت راست هم ظاهر میشد توانست کمک زیادی برای دفاع جانانه تیم ملی در هر سه بازی باشد. اگرچه در بازی با اسپانیا یک اتفاق باعث شد حضور همزمان او و کاستا در باکس دفاعی به تنها گل بازی و شکست ایران منجر شود. رامین در مجموع ۳ بازی ۱۲ دفع و ۹ تکل به ثبت رساند که در هر دو مورد بهترین بازیکن تیم ملی بود. شماره ۲۳ تیم ملی با ثبت ۳۰.۵ کیلومتر در مجموع ۳ بازی دومین بازیکن دونده ایران بعد از وحید امیری بود. او در تعداد استارت‌ها هم بعد از امیری در رده دوم قرار گرفت. با ۱۳۰ استارت در سه بازی. رامین با ثبت سرعت لحظه‌ای ۳۰.۶کیلومتر بر ساعت ششمین بازیکن سریع ایران در جام جهانی بود.

رضاییان در مجموع ۲۷۰ دقیقه حضورش ۶۶ پاس ثبت کرد که پایین‌تر از بیرانوند و امیری در رده سوم قرار گرفت. اگرچه سبک بازی او و ارسال‌های بلند و پرتعدادش باعث شد بخشی از پاس‌ها سالم به مقصد نرسد و با دقت ۵۹% یک نقطه نسبتا منفی در کارنامه‌اش ثبت شود. با این وجود رامین با ثبت ۲ پاس کلیدی موقعیت‌سازترین بازیکن ایران در جام جهانی بود که نشان می‌دهد درعین تمرکز روی کار تدافعی به وظایف تهاجمی‌اش هم بی‌توجه نبوده است.

رامین در سمت راست درخشید تا انتقادات به بخشی از تصمیمات فنی کی‌روش فروکش کند و لااقل از سمت راست به سمتی دیگر کشیده شود. گویا انتظار برای سپردن کار به کاردان در فوتبال ایران بیهوده است و باید همیشه منتظر سیبل جدید انتقادات فنی علیه کی‌روش باشیم. اگرچه سردار آزمون امروز نزدیک‌ترین هدف منتقدین است اما آخرین هدف نخواهد بود. ما همچنان انتقاد از ضعف نهاد فوتبال در کشور را که بسیار ناکارامد است رها کرده و نسبت به کی‌روش و تیم و تصمیمات‌اش شدیدترین انتقادها را مطرح می‌کنیم که اگر هم به زعم برخی در استفاده از پتانسیل‌های فوتبال ایران موفق نبوده، دست کم باید بپذیریم که از جهات مختلف موفق‌تر از دیگر ارکان فوتبال ما بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      حتما من بودم گل به هودی اسپانیا رو زدم!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج